האם גביית דמי הביטול חוקיים במקרה הנ"ל?

Orh1989

New member
האם גביית דמי הביטול חוקיים במקרה הנ"ל?

שלום.

רכשתי לאבי דרך האיטרנט מכונת גילוח חשמלית בשווי של 407ש"ח + 39 ש"ח משלוח = 446ש"ח סכום העסקה הכולל.
לאחר יום יומיים התקשרו אל אבא שלי מאותו אתר ואמרו לו שאותה מכונה לא זמינה במלאי מסיבה כזו או אחרת , אך הם מציעים לו באותו מחיר, ללא תוספת תשלום, מכונה "משודרגת" וטובה יותר שעולה יותר (של אותה חברה - פיליפס).
אבא שלי נענה בחיוב.
באותו הערב כאשר הוא עידכן אותי, בדקתי את דגם המכונה החלופית שהציעו לו , והסתבר לי כי המכונה החלופית מתומחרת זול יותר בכ-50 ש"ח (באותו אתר! - וגם בזאפ).
כלומר, לא רק שלא "שידרגו אותו" , אלא גבו ממנו יותר ממה שהם בעצמם מוכרים.
למחרת בבוקר התקשרתי לבטל את העסקה ואמרו שלא ניתן כי השליח כבר יצא עם המכונה בדרכו לאבי..
לאחר דין ודברים מול האתר, עידכנו אותם כי איננו מקבלים מהשליח את החבילה, וכך היה.

במשך כחודשיים (!) לא זיכו את אבי, ולא חזרו להודעות שהשארנו, ולא ניתן היה להשיג אף אחד טלפונית מאותו אתר שהמכונה הוזמנה.
השבוע בשעה טובה השגנו אותם טלפונית והם אמרו שיזכו את אבא שלי.
אממה,
בשיא חוצפתם הם גבו כמעט 100ש"ח דמי ביטול, וזיכו את אבא רק ב349ש"ח
בטענה כי :
עלות משלוח היא 39 ש"ח
עלות משלוח נוסף היא עוד כ-39ש"ח משום שאבי סירב לקבל את החבילה
בנוסף לזה דמי ביטול 5%.

האם כל מה שקרה פה זה תקין?
אני מעוניין לפנות לבית המשפט ולהגיש תביעה קטנה. אשמח לחוות דעתכם

תודה
 

urilei

New member
אם יש לך כוח לזה בשביל 100 שקל - תתבע

ואל תבין אותי לא נכון. לא מדובר בהליך מורכב או מסובך, אבל רוב הסיכויים שלא הייתי נכנס אליו בשביל 100 שקל אלא אם זה ממש עניין של עיקרון ומרמה.
בעיקרון - אבא שלך עשה עסקה שמותר לו לבטל. אני לא יודע אם יש התייחסות מפורשת בחוק או בפסיקה למעמד דמי המשלוח במקרה של ביטול עסקה. מניח ש"כיוון אחד" זה לגיטימי לקזז, כי זה למעשה מוצר שסופק ללקוח והוא השתמש בו. לגבי היתר - 5% דמי ביטול (או שאולי גם זה לא חל במכר מרחוק?).
מעבר לכך, על פניו וככל שאתה יכול להוכיח את טענותיך, פנו אל אביך ושכנעו אותו לסגור עסקה בטענות כוזבות ותוך שימוש מודע בהטעיה. זאפ לא כ"כ רלוונטי אבל אם אפילו באתר עצמו המכונה נמכרת בזול יותר, משמע ששיקרו לאביך. כאן אתה כבר רשאי לטעון להטעיה ולדרוש ביטול מלא של העסקה.
 

אברום 71

New member
עדיף שיתבע,ולא רק על 100 שקל

גם על הפסד יום עבודה,טירטור וכמובן פיצוי על הכול.
 

RonSwanson

New member
פנה לזאפ

סביר להניח שיוכלו לעזור לך מול החנות (בהנחה והחנות מפרסמת אצלם).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא הבנתי מתי היה משלוח נוסף; הוא סירב לחבילה מלכתחילה, לא?

 
למחרת בבוקר...

"השליח כבר יצא עם המשלוח.."


גם לי ניסו פעם לעשות את התרגיל הזה, ולבסוף ויתרו...
 
אחד כבר יצא לדרך עם המשלוח...

והשני צריך לאסוף חזרה מנקודת המכירה בה
נמצא עכשיו המוצר...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הא? לא הבנתי. ללקוח יצא רק שליח אחד. הוא סירב לקבל את החבילה

ולכן השליח חזר עם החבילה לנקודה שהוא יצא ממנה (מה שהוא אמור לעשות בכל מקרה, מן הסתם, כי הוא בכל פעם מקבל משם מוצרים לחלוקה). הלקוח לא קיבל מוצר חלופי ולא היה צורך באיסוף המוצר כי הוא נותר אצל השליח הראשון. איפה הייתה כאן שליחות נוספת שהלקוח הזמין ולכן אמור לשלם עליה, אני לא מצליחה להבין (הלוגיסטיקה מאחורי הקלעים של הספק וניהול המלאי שלא אינם רלוונטיים ללקוח).
 

Orh1989

New member
כן משהו כזה

ואני כבר שבוע רודף אחריהם שימסרו לי את הח.פ שלהם לצורך הגשת והם מתחמקים בטענה כי "רק האחמ"ש יודע את זה והוא לא פה כרגע. יחזרו אליך"
חוצפני
 
למעלה