ביטול נסיעה לבריסל

יוספה 51

New member
ביטול נסיעה לבריסל

הזמנו טיסה למספר ימים לבריסל בתחילת דצמבר, לפני גל הטרור האחרון. האם נוכל לבטל ? הזמנו דרך סוכנות.. מה אני זכאית לבקש?
תודה על התשובה.
 

ספוקי

New member
לבקש את יכולה גם מיליון דולר.

לפי מה שזכור לי מהתקשורת, לאחר הפיגוע בצרפת חברות התעופה איפשרו מדיניות של שינוי מועדי טיסות ללא תוספת מחיר או קנסות (שינוי תאריך בלבד? ביטול של הטיסה? לא זוכר...).לדעתי, שלטונות בריסל אומנם העלו את רמת הכוננות אבל לא נראה לי שחברות התעופה חייבות להתייחס לזה.
אז לבקש את יכולה גם מיליון דולר, אבל את לא זכאית לכלום וסוכנות הנסיעות / חברת התעופה יכולה לגבות דמי ביטול בהתאם להסכם ביניכם.
 

יוספה 51

New member
השאלה אם אזהרת מסע לא רלוונטית ,במקרה הזה, להחזר של כרטיס

או לשינוי יעד.
 

ספוקי

New member
איזו אזהרת מסע?

על בלגיה אין שום אזהרת מסע של משרד החוץ

ובכל מקרה, התשובה לשאלתך היא: לא, (עד כמה שידוע לי) אף חברה מסחרית לא חייבת להחזר כספי במידה ומשרד החוץ הוציא אזהרת מסע. כבר היו מקרים בעבר שלמרות מצב בטחוני חריג ואזהרת מסע חברות התעופה סירבו להחזיר כספים. מצד שני, כאמור, היו מקרים אחרים שבעקבות אירועים חריגים חברות התעופה כן איפשרו גמישות מסויימת, בין אם זה אפשרות ביטול הטיסה או רק אפשרות לשינוי תאריך (כפי שהיה עכשיו בצרפת).
בכל מקרה, עד כמה שידוע לי, נכון למועד כתיבת ההודעה, בבלגיה לא היה שום פיגוע והם רק העלו את רמת הכוננות של כוחות הביטחון שלהם.
 

ספוקי

New member
כפי שכתבתי לך בהודעה הראשונה

לבקש מהסוכנות את יכולה לבקש הכל. אבל תיקחי בחשבון ש(לפי דעתי) אין לך קייס חוקי. אם חברת הנסיעות תאשר את בקשתך היא עושה זאת לפנים משורת הדין. לעומת זאת אם היא תערים קשיים, תרצה סכומי כסף בגין ביטול או שינוי או כל דבר אחר לפי ההסכם ביניכם - אין לך על מה להלין.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
סגרו גם קניונים, ביטלו משחקים והופעות וביקשו להישאר בבתים

ולהימנע ממקומות הומי אדם... מן הסתם לתיירים אין מה לחפש בעיר במצב כזה.
השאלה כמה זמן הוא יישאר, כי ייתכן שתוך ימים ספורים הם יחזרו לשגרה.
&nbsp
מבחינה חוקית כנראה לא חייבים לך כלום כי המצב הביטחוני שם אינו באחריות חברת הנסיעות, אבל ייתכן שמבחינה שירותית יבואו לקראתכם, זה אך מתבקש. כדאי לעקוב אחר החדשות וההנחיות, להתקשר לסוכנות (לא מזיק) ולברר מה הם אומרים. ייתכן שיש להם נהלים למקרים כאלה, ואני מניחה שגם לא תהיו היחידים שמתקשרים.
 

urilei

New member
משפטית, חוזית וצרכנית - ממש שום דבר

לפנים משורת הדין חברות מאפשרות ביטול כרטיסים בעקבות אסונות טבע או אירועים חריגים אחרים.
לדעתי, המצב בתל אביב כרגע הרבה יותר נפיץ והרבה יותר מסוכן מאשר בבריסל. אם היה לי עכשיו כרטיס טיסה, הייתי ממש בכיף עולה על המטוס. לא רק לבריסל, אפילו לפריז.
אבל פחד הוא לא דבר רציונלי ואין טעם "לתקוף" אותו בטיעונים רציונליים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
המצב בתל אביב כרגע הוא שהעיר מתנהלת כרגיל, לעומת זאת בבריסל

"הוחלט על העלאת הכוננות לרמה 4, הגבוהה ביותר, ועל צעדים חסרי תקדים. בין היתר, נסגרו כל תחנות המטרו באזור בריסל, הוחלט על ביטול משחקי השבת בליגה הבלגית ובנוסף כל מרכזי הקניות בבריסל נסגרו אחר הצהריים. לאזרחי בריסל הומלץ לא להגיע למקומות הומי אדם, בדגש על הופעות תרבות. לאחר מכן בוטלה הופעתו המתוכננת של הזמר ג'וני הולידיי. שגרירות ארה"ב בבריסל קראה לאמריקנים שנמצאים בעיר להישאר בבתים.
ברחובות בריסל - עיר שבה מתגוררי יותר ממיליון אישש ובה נמצא גם מטה האיחוד האירופי, מטה נאט"ו ומשרדים של חברות ענק בינלאומיות רבות - נראו תמונות לא שגרתיות. חיילים ושוטרים חמושים נראו מסיירים בבירה הבלגית, לצד משורינים ורכבי צבא אחרים. הרשויות הסבירו כי נקטע "בצעדי מנע", אבל הבהלה נראתה היטב."
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4728822,00.html
&nbsp
ייתכן שבעשרת הימים הקרובים המצב יחזור לשגרה, אבל כרגע בריסל אינה עיר תיירותית אלא עיר בעוצר (אלא לתיירים שרוצים להישאר סגורים בחדרם במלון, אבל נראה לי שלא צריך לטוס עד בריסל לשם כך...
).
 

RonSwanson

New member
מוסיף ציטוט משיחת-פייסבוק שלי אתמול עם חבר בלגי

Well, here all things are closed, cinemas, shopping malls, shops, public transport, swimming pools, everything. It's like a cemetery. Soldiers everywhere. That is not something we are used to.
 

רוני1955

Active member
אין לי תשובה.

מצד שני, אני כרגע באמסטרדם. זו גם עיר גדולה ומרכזית באירופה, ומספר התיירים שיש כאן ומסתובבים ברחובות הוא גדול מאד. כל המקומות פתוחים, והכל שגרתי. נראה לי שכשאחזור לארץ השבוע, אחשוש יותר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אבל באמסטרדם אין עוצר... בבריסל הכול סגור ולא שגרתי

 

יוספה 51

New member
סיכום נושא ביטול טיסה. הסכימו לבטל בעלות של 5%

היו ידידותיים מאד (אשת טורס, באמת כל הכבוד), עלה לי פחות מ- 100 שקלים לשני כרטיסים, כי מדובר בכרטיסים זולים. בהחלט יתכן שהמצב ישתפר והעיר תפתח, אבל אם הייתי ממתינה הייתי מפסידה את אפשרות הביטול ואני די בטוחה שתמיד אוכל להחזיר את הכרטיסים... זהו, תודה לעונים. אין הגיון ולא נעים לנסוע ולהתקע בחדרים באווירה של פחד.. זה יש מספיק כאן, לא? שבוע טוב.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תודה שעדכנת, טוב לשמוע שבאו לקראתכם (מניחה שהיו עוד)

 
למעלה