יוגורט טרה בקרטון 1.5 ליטר - דיס-המלצה

MightyKnight

New member
יוגורט טרה בקרטון 1.5 ליטר - דיס-המלצה

אתחיל בזה שאני חובב יוגורט גדול, יוגורט טבעי זה משקה פרו-ביוטי עם ערכים תזונתיים מעלים. ועכשיו לסיפור עצמו:
ביום חמישי האחרון ראיתי בסופר מוצר שלא הכרתי - יוגורט טבעי 4% בקרטון של 1.5 ליטר. היצרן - טרה, המחיר - 12.9 שזה מחיר מעולה יחסית ל15.50-16.50 של מוצר המקביל של תנובה. קניתי את היוגורט, טעמתי אותו והטעם זה טעם של יוגורט, אין תלונות.

הבעיה התחילה כשהחלטתי להשתמש בו כמקור חיידקים לעשיית יוגורט מחלב טרי. זה תהליך פשוט מאד - שמים כף יוגורט קנוי בליטר חלב פושר, משאירים בחוץ 12 שעות, מכניסים למקרר והיוגורט מוכן. טעם היוגורט והאיכות שלו תלויים בסוג החיידקים הקנויים, לכל חברה ולכל ליין מוצרים יש חיידקים שונים. אך פלא ופלא, לאחר ששמתי כף יוגורט טרה וחיכיתי 12 שעות, החלב לא התגבש, הריח שלו לא השתנה - כלומר לא התרבו החיידקים. את התהליך הזה עשיתי כאמור עם סוגים שונים של יוגורט קנוי, תמיד התקבלה תוצאה כלשהי שדומה ליוגורט.

המסקנה שלי - ככל הנראה אין ביוגורט של טרה חיידקים חיים. מה שקניתי זה משחת חלב בטעם יוגורט. הטעם סבבה, אבל הרווח הבריאותי אפסי.

מצער מאד כי אני לא נמנע עם אוהדי תנובה והיתי שמח לקנות מוצר של מחלבה אחרת, רק שחשוב לי לקנות מוצר איכותי.

 

trilliane

Well-known member
מנהל
המלצה שלילית על יוגורט רק כי לא הצלחת ליצור ממנו יוגורט?

ראשית, רוב האנשים לא קונים יוגורט כדי לייצר יוגורט בעצמם, כך שזה לא ממש רלוונטי וגם לא מעיד דבר על טיב היוגורט.
שנית, לא מגיעים למסקנות גורפות ע"ס ניסוי אחד. ככה לא עושים מדע.
יכולות להיות סיבות שונות לאי הצלחת היוגורט – למשל הטמפרטורה שבה השארת את החלב והיוגורט; בעיה בכלי... (אני לא נוהגת לערוך ניסויים בחיידקים, אני מניחה שאנשים שעוסקים בכך יוכלו להצביע על אפשרויות נוספות לכשלים).
 

MightyKnight

New member
אם תצעי שיטה אחרת ביתית לבדיקת המצאות חיידקים אשמח לנסות

טיב היוגורט מושפע מאד באם קיימים בו חיידקים חיים. במקרה אחד זה מאכל בריא (שיכול למשל לאזן שימוש באנטיביוטיקה), במקרה השני זה מאכל בטעם יוגורט על בסיס חלב. השיטה היחידה שאני מכיר לבדיקה זה לנסות להרבות את החיידקים בסביבה הטבעית שלהם - חלב טרי.
זה לא ניסוי מדעי עם מדידה של סטיית תקן, דו"ח מפורט ותחקיר כלבוטק בסוף - בסך הכל הניסיון החד פעמי שלי עם המוצר. שכל אחד יפיק מי זה את המסקנות שלו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זו שאלה שעדיף להפנות לפורומים מדעיים

כולל ההשפעה של החיידקים, שגם לגביה כבר שמעתי ספקות.
 
היוגורט של מחלבות שומרון חביב עליי

יותר מכל שאר היוגורטים. אין בו עמילן שזו כבר התחלה טובה. אם חיממו את היוגורט בסיום התהליך (מה שהאריזה אולי מרמזת) - אז כנראה שכמעט לא נשארו בו חיידקים חיים.
 

raya

Well-known member
כדי להכין יוגורט - צריך
שהיוגורט יהיה טבעי ולא מסוג "ביו".
כלומר היוגורט הפשוט ביותר.
מהתמונה שצירפת קצת קשה לי לראות איזה סוג יוגורט זה.
בעבר הכנתי הרבה פעמים יוגורט (יש לי מכשיר ביתי ששומר על טמפרטורה קבועה) ואף פעם לא היתה בעיה עם היוגורט.
בהכנה הראשונה השתמשתי ביוגורט קנוי ואחר כך השתמשתי ביוגורט שלי.
רעיה
מצרפת סריקה של הדף הראשון של המכשיר, בו מוסבר באיזה יוגורט צריך להשתמש.
 
טועה ומטעה

אני מגיעה מעולם המחמצות ומכירה את כל מה שנמכר בישראל.
בסך הכל קיבלת את היוגורט מהדור החדש ועל כן אין לך מה להתלונן.
&nbsp
מחמצות רגילות מורידות את הPH של היוגורט עד אין קץ ולכן כשעובר מס' מסויים של ימים הוא כבר חמוץ מדי ואי אפשר לאכול אותו ועל כן זה גם תאריך התפוגה שלו. מחמצות כאלה ניתן לקחת כמחמצות אם לזריעה נוספת, וזה מה שניסית לעשות.
&nbsp
הדור החדש של המחמצת מוריד PH עד לרמה הרצוייה ושם עוצר, העצירה היא כדי שטעם היוגורט לא ישתנה במהלך הזמן שהוא במקרר שלך, או של הסופר, וגם מאפשר הארכה של תוקף המוצר. מחמצת כזאת לא טובה כמחמת אם כי המנגנון עצירה של הורדת הPH הוא יצירת רגישות אצל הבקטריה בPH נמוך מסויים. תהליך הקניית תכונות כאלה נעשה במעבדה ע"י מהנדסים רבים ששוברים את הראש כדי שיהיה לך מוצר מוצלח, עמיד, ובטעם אחיד לכל אורך התקופה שלו.
&nbsp
ההאשמות שלך נגד טרה מעליבות. הייתי חושבת פעמיים לפני שהייתי יוצאת בהצהרה כמו שיצאת.
&nbsp
אם אתה כל כך אוהב יוגורט פשוט תקנה מחמצת, יש מחמצות מצויינות.
&nbsp
 

MightyKnight

New member
תודה על התגובה - מספר שאלות

תמיד נחמד לקרוא תגובות מאנשים שיש להם ידע נרחב. מה שאני מבין מה תגובה שלך - אותם חיידקים שאני מחפש כן נמצאים ביוגורט, פשוט עברו תהליך הנדסי כלשהו? אותם חיידקים פעילים או לא פעילים? אם לצורך הניסוי אשים אותם בחלב יחסית חומצי - אז הם יחזרו להתרבות?
גם לא ברור לי למה היוגורט של תנובה (דור ישן לדברייך) יש תוקף של חודש וליוגורט של טרה -תוקף ל3 שבועות.
 
כמה שרמת ה- PH

יותר נמוכה, למוצר יש חיי מדף יותר ארוכים. הדרך הכי פשוטה וזולה, כדי להגיע לרמת החומציות הרצויה היא פשוט לקרר את היוגורט כשהוא מגיע לרמה הרצויה, כי זה מאט את פעילות החיידקים מאד. העניין הוא לא בחומציות עצמה כמו בשליטה בזיהומים. יוגורט מזוהם לא יהפוך להיות יוגורט, ו-PH נמוך עוזר ליצור סביבה לא נוחה לפתוגנים ומאריך חיי מדף.
 
כן, עברו תהליך הנדסי

ביוגורט רגיל הבקטרייה מורידה את הPH בזמן האינקובציה של החלב, למשל עד 4.3, ואז מוציאים את היוגורט מהאינקובציה ומכניסים למקרר. במצב זה הבקטרייה לא מתה, אלא רק מואטת מאוד, ולכן ממשיכה להוריד את הPH עד שהיוגורט ממש חמוץ, זה יכול לקחת בין חודש לחודשיים אם היה בקירור הייטב.
&nbsp
בשנים האחרונות משווקת בארץ בקטרייה ,שהיא אכן מהונדסת, שלא ממשיכה להוריד את הPH אחרי שיוצאת מאינקובצי., יצרו אצל החיידק רגישות לPH כך שיגיע לPH מסויים וימות, ואז אתה לא יכול לעשות זריעה שנייה.
אפשרות שנייה היא - ואת זה אתה יכול לבדוק - לנסות למצוא את הטמפ' המועדפת על החיידק, של יוגורט זה תרמופילי (42-45), יכול להיות שהוא מתוכנן שבפחות מזה הוא לא יתסיס. תנסה...
&nbsp
&nbsp
במקרה של חיידק רגיש לPH נמוך לייצרן קל מאוד לייצר את היוגורט, כי אי אפשר לפשל, אין דבר כזה יותר מדי זמן אינקובציה - ואז הכל מתקלקל, כי החיידק פשוט עוצר בעצמו את התהליך, ולצורך העניין אפשר "לשכוח" את היוגורט באינקובטור, הוא לא ירד מתחת לPH שהחיידק מסוגל.
&nbsp
לגבי תוקף וחיי מדף - יש עוד הרבה גורמים שיכולים להשפיע, וגם שיקולים מערכתיים.
אני אישית מעדיפה את המוצרים של טרה, לא בגלל המחמצות אלא בגלל שבכל מוצר שלהם יש יותר חלב מאשר אצל המתחרים שמוסיפים אבקות למיניהם. אבל כנראה שזה רק שיגעון של מי שזה התחום שלו....
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נהניתי לקרוא, ורק תהייה: כבר יצא לי לאכול יוגורט זמן רב

אחרי שתוקפו פג והכול נשאר אותו הדבר. הכוונה ליוגורטים של שטראוס ("דנונה") ממותקים למיניהם (כלומר סוכר יש ולכן הם לא ממש חמוצים) אבל גם אחרי חודשיים ויותר הם לא התקלקלו ולא נעשו חמוצים יותר, הכול היה ממש רגיל... (והם לא חדשים וזה לא משהו שעשיתי לאחרונה).
 
למעלה