האם צריך לשלם "אגרת טלויזיה" הרשומה ע"ש .....

ישראל1948

New member
אז זהו - שבפעם האחרונה שהסתכלתי ביומן היה

כתוב לי שאנחנו בשנת 2009 , אבל מדבריכם זה נשמע כאילו אנחנו בשנת 1413 . לא הבנתי - אני חייב ? חייב ? לשלם ? שהערוץ 1 המכובד ישים פרסומות ( ויש כבר חסויות רק שהם רוצים עוד נתח יפה ) . וירויח את לחמו ביושר .אני לא "" חייב "" לשלם לאף אחד כלום . דוגמא : העיתוני חינם , ישראל היום , 24 דקות . מחלקים עיתונים חינם עם פרסומות ומרויחים ביושר . את מעריב אני כבר לא פגשתי מזמן על הדוכנים וגם לידיעות אחרונות צנחו המכירות בצניחה חופשית ( למעט ימי שישי ) . בקיצור - מי שמתעקש לשלם , שיהיה בריא , אני לא ישלם .
 
מבחינת החוק, אתה עבריין. אולי עבריין של צווארון לבן, גם לא פלילי, אבל עבריין. החוק מחייב תשלום אגרה. מי שלא משלם עובר על החוק.
 

דדשא

New member
עכשיו אני לגמרי מבולבלת.........

ברור לי (והיה ברור לי גם קודם) שלפי החוק היבש אני חייבת לשלם אגרת טלויזיה. אבל אם האגרה ע"ש בעל הדירה שלי, יש מצב שזו האגרה היחידה שרשומה על שמו? יש מצב שבעל הדירה מקבל אגרה עבור כל דירה שבבעלותו?
 

harhanegev

New member
בלי לתת לך פיתרון מלא, משהו שחשוב לי לציין:

חשוב מאוד לוודא שכתובתך במשרד הפנים תהיה הכתובת האמיתית בה את גרה. אחרת, יתכן מצב בו בעל הבית ישלם אגרה, או אתם בשותפות תשלמו אגרה, ואחר כך אגב הגביה ידרוש ממך לשלם אגרה עוד פעם, כי כביכול גרת במקום אחר.
 

z i v1

New member
מה זה חשוב הכתובת?

במשרד הפנים יכול להיות כתוב שהיא גרה "ברחוב הרצל 11" והיא באמת גרה שם בשכירות. אבל היא משלמת על שם בעל הבית שלה. רשות השידור יכולה לחייב אותה לשלם אגרה בגלל שבשום מקום לא כתוב שהיא גרה באותו בית ( הכתובת היא על בניין ולא על בית).
 

harhanegev

New member
אסביר לך למה זה חשוב:

נניח, לשם הנוחות, ששמה הוא חנה ושם בעל הבית הוא יצחק. אם רשום במשרד הפנים שחנה גרה ברחוב הנביאים 3, וזהו באמת הבית בו היא גרה, אז היא תוכל לטעון אחר כך שזה שולם על שם יצחק. אבל אם רשום במשרד הפנים שהיא גרה נניח ברחוב הרצל 100, סביר להניח שיגידו לה "לא מאמינים לך שגרת ברחוב הנביאים 3, עלייך לשלם עבור עצמך בלי קשר למה שיצחק שילם עבור הנביאים 3". שים לב, במשפט האחרון שלך אתה רק מחזק את הנכונות של מה שכתבתי.
 

z i v1

New member
פתחת פה פתח רחב להתחמקות מאגרה.

נניח שאני באמת גר ברחוב הרצל 100 ולא בא לי לשלם את האגרה. כאשר יבואו המעקלים, אני אטען ששילמתי את החשבון של יצחק והוא בעל הדירה שבה אני גר ( יצחק הוא באמת שכן שלי, וגם הוא גר בהרצל 100) ועל כן אני פטור מלשלם את האגרה "עוד פעם". ליצחק, מה איכפת להגיד שאני שוכר אצלו ונתחלק ביננו בתשלום האגרה?!
 

harhanegev

New member
2 דברים:

[א] יכולים לדרוש חוזה שכירות. [ב] אתה טון שאתה שוכר אצל יצחק בדירה 5 ? יופי. אנחנו המעקלים באנו לדירה 2, יש כאן טלויזיה. מי משלם עבורה ? אתה האורח של הדיירים, יופי. מי הדיירים ?
 

z i v1

New member
2 דברים.

[א] אתה לא באמת מאמין שלהכין חוזה לצורך העניין זאת הבעייה. :)) (בחמש דקות על השעון אני מדפיס לך חוזה שכירות פיקטיבי). [ב] עד שהם יגיעו השוכר עובר פעמיים דירה לדירה אחרת ובינתיים מתחמק שנה אחר שנה מלשלם את האגרה. לסיכום: אני לא מאמין שכתובת יכולה לעזור כאשר זה לא על השם שלך.
 
זה עובד מעט אחרת זה לא שהם בודקים בדיוק איפה אתה יושן.. יש רגע שהם מחליטים שאתה צריך לשלם. והעלו פה לא מעט השערות איך הם מחליטים לצרף עוד משלם למאגר המשלמים שלהם. מאותו רגע, תתחיל לרוץ אם אתה לא רוצה לשלם, או חושב שאתה לא צריך לשלם. התשלומים נושאים קנסות פיגורים. הם מצידם, ישבו ויתבוננו.
 

z i v1

New member
למה אתה לא קורא את כל השרשור לפני שאתה מגיב?

זה בדיוק מה שטענתי. לשלם לא על השם שלך - לא נותן לך כלום, וכתובת דומה, ברגע שזה לא על שמך - לא יעזור.
 

harhanegev

New member
לגנוב ולזייף אפשר כמעט תמיד.

לא רק חוזה שכירות. אפשר לתת המוני דוגמאות איך אפשר לבצע זיופים שונים כדי לגנוב או כדי להתחמק מחובות חוקיות כאלו ואחרות.
 

Denzell

New member
עזבי מה את שוברת את הראש?

את גרה בדירה שכורה, סביר להניח שעוד שנה לא תהיי שם, יש לך עוד שותפים, והאגרה לא על שמך בכלל...... דפדפי הלאה.. שימי את האגרה באיזו מגירה עמוקה/פח קרוב
 

billy milligan

New member
לפי דעתי

את לא צריכה לשלם. מה שכן את כן צריכה לשלם אגרה שרשומה על שמך, ואז זה לא משנה איפה את גרה כי את שילמת. אנחנו גרים בדירה שכורה, אבל הודעת התשלום מגיעה על שמינו.
 

דדשא

New member
../images/Emo51.gifועכשיו אני סקרנית.....

אם אני צריכה לשלם רק אגרה שהיא על שמי וקבלתי ע"ש בעל הדירה. האם בעל הדירה קבל (ואולי משלם) עוד אגרה על שמו? או שזו האגרה היחידה שבעל הדירה קבל? מעניין אותי אם ניסה לתפוס עלי טרמפ...........
 

z i v1

New member
אין מצב....

בעל הבית מקבל רק שובר תשלום אחד למקום מגוריו על שמו. הבעייה שלך יכולה להיות שבעל הבית יבקש לראות ששילמת ואולי אפילו לשמור את זה אצלו...
 

דדשא

New member
אבל הדרישה לתשלום הגיעה לכתובת שבה אני גרה

וזו הכתובת של הדירה שהוא משכיר לי............. והאגרה היא שמו......... יכול להיות שבעל הבית מקבל 2 אגרות לתשלום? אחת על שמו והשניה על שם אשתו? משהו מסריח לי פה..........
 
למעלה