האם צריך לשלם "אגרת טלויזיה" הרשומה ע"ש .....

דדשא

New member
האם צריך לשלם "אגרת טלויזיה" הרשומה ע"ש .....

בעל הדירה בדירה שכורה או שהיא צריכה להיות ע"ש האדם הגר פיסית בדירה עצמה? אני גרה בדירה שכורה, דירה "מחולקת" שמהווה שליש מהדירה המקורית. הגיע תשלום אגרת הטלויזיה ע"ש בעל הדירה. האם 3 הדירות צריכות להתחלק ביניהן ולשלם את האגרה? האם בעל הדירה עצמה (שגר בדירה אחרת) משלם את האגרה בדירה שלו או שהוא פשוט "תופס עלי טרמפ" ונותן לי לשלם את האגרה במקומו? פשוט לא נראה לי שהוא מקבל 2 חשבונות ל-2 דירות.......
 
את משתמשת בטלויזיה ? אז את צריכה לשלם, בכפוף כמובן למה שסוכם עם בעלת הבית. אם היא מוכנה לספוג את ההוצאה או להכלילה בתשלום דמי השכירות, אז את פטורה. אחרת, יש לחלק את ההוצאה בין דיירי הבית. התשלום הזה זה לא שונה שמשאר התשלומים שעלהם מסכמים עם בעלי הבית.
 

דדשא

New member
ואם מחר יבואו מרשות השידור..........

ויגידו שלא שילמתי כי אני לא רשומה אצלם כשאחת שמשלמת? לכן שאלתי אם התשלום צריך להיות על שמי
ואם הדירה מחולקת מספיק שכל הדירות ישלמו אגרה אחת יחד?
 
שאלה מעט מורכבת אם הדירה רשומה כיחידה אחת, והושכרה לכמה, צריך לשלם רק פעם אחת. ולכן יש לחלק את התשלום בין דיירי הדירה. אם הדירה חולקה לשלוש יחידות דירות, וכך הם רשומות בעיריה (לא נראה סביר, כי חלוקה כזאת היא בלתי חוקית, גם אם היא בוצעה בפועל ), כל יחידה שהיא בעצם דירה תשלם בנפרד.
 

דדשא

New member
לא יודעת איך הדירות רשומות.......

ובעצם זה לא מעניין אותי....... מה שמעניין אותי זה האם אני צריכה לשלם את אגרת הטלויזיה שבעל הדירה קבל על שמו. כי אולי, בעצם, אני משלמת את האגרה שהוא בעצמו צריך לשלם. יש איזו שהיא דרך לברר אם זה התשלום היחיד שהוא קבל לשלם עבור האגרה? מקווה שהסברתי ברור.......... ועוד דבר, אם, נניח, שאשלם את האגרה שהגיעה על שמו. האגרה עבור 2009. ומחר אגור בדירה שכורה אחרת. יכולים שוב לדרוש ממני לשלם. איך אוכיח שבעצם שלמתי אגרה לכל 2009? לכן אני שוב שואלת, האם תשלום האגרה הוא שמי או עבור דירה?
 
פשוט מאוד, תבדקי את הכתובת שרשומה ואם מחר תעברי דירה.... זה אותו דבר לגבי ארנונה ושאר התשלומים. אלא, אם סיכמתם על תשלום שכולל הכל.
 

דדשא

New member
לא הסברתי את עצמי........

הכתובת עבור אגרת הטלויזיה היא הכתובת שבה אני גרה. האגרה הגיעה על שם בעל הדירה שגר בכתובת אחרת. לא סיכמנו כלום לגבי האגרה כשחתמתי חוזה על הדירה. (בניגוד לתשלומים אחרים כמו ארנונה). ושאלותי: האם יש דרך לברר אם זה תשלום האגרה היחיד שבעל הדירה קבל? האם משלמים אגרה לפי שם המשתמש או PER דירה שגרים בה?
 
אגרה משלמים PER דירה זה בסדר שהאגרה הגיע לכתובת של בעל הבית. חשוב שמצויין על מה משלמים, ולפי דבריך, רשומה כתובת האגרה בה את גרה עכשו. ואם היית עונה על השאלה הראשונה שלי, הכל היה ברור. את משתמשת בטלויזיה ? אם כן, את צריכה לשלם.
 

דדשא

New member
ואם לא אגור בדירה הזו כל שנת 2009?

אלא בדירה אחרת ושם ידרשו ממני לשלם גם אגרה? לכן חשבתי שהאגרה צריכה להיות שמית. וכן, ברור שאני משתמשת בטלויזיה. אחרת לא הייתי מעלה את הבעיה. ברור לי שהאגרה חלה רק על מי שמשתמש בטלויזיה.
 
אז ככה.... אם את שוכרת דירות מרוהטות, כולל טלויזיה. רשאי בעל הדירה להטיל עליך את התשלום. אם יש לך טלויזיה שלך, ואת מביאה אותה כל פעם לדירה שאת עוברת, את לא חייבת לשלם לאף אחד. חוץ מאשר לרשות השידור. עליך כמובן לעדכן את רשות השידור בכל פעם שאת מחליפה כתובת.
 

דדשא

New member
עכשיו חידשת לי........

הטלויזיה היא שלי......... חייבת לזוז עכשיו....... אעדכן בהמשך. תודה
 

dani666

New member
ואם תכנסי לאתר אגף הגבייה ברשות השדור

http://www.iba.org.il/gvia, ל"שאלות נפוצות" (בצד ימין) ואז לשאלה החמישית, תגלי את השאלה שלך "אני רק השוכר של הבית ולא הבעלים שלו" ואת התשובה "כן, צריך לשלם, כי התשלום הוא בעד החזקה של מקלט". מה שכן, כמו שנאמר קודם, התשלום הוא לא לטלוויזיה אלא ליחידת דיור (דירה). איך להתייחס למקרה הפרטי שלכם, של דירה שפוצלה (באופן בלתי חוקי סביר להניח) לשלוש דירות .... אין לי מושג.
 

Denzell

New member
ואני חייב לצטט משהו מבדח מהאתר:

"התמורה שאתם מקבלים עבור האגרה היא ישירה ומיידית, באיכות, בגיוון ובתוכן של שידורי קול ישראל על מגוון רשתותיו ושל הערוץ הראשון כמו גם שידורים בשפות רבות. כל זאת תמורת כשקל וחצי ליום - פחות ממחצית מחירו של עיתון..."
 

z i v1

New member
את לא צריכה לשלם אגרה שלא רשומה על שמך.

זה לא עניין של בעל הבית אם את רואה טלוויזיה או לא. אם בעל הבית רואה - שישלם בעצמו. אם הוא לא רואה - שיבקש מרשות השידור לבטל את האגרה על שמו. לחייב אותך לשלם אגרה? רק רשות השידור יכולה - וזה צריך להיות על שמך ( כמו ארנונה למשל).
 

z i v1

New member
למה הינך חושב שלא קראתי?

וסיכמתי בשורה אחת: אין עליה לשלם אגרה שהיא לא על שמה. נקודה. (ולא צריך להתפלסף על בית הבית ועל דירות מחולקות ושאר בלה בלה בלה).
 

ישראל1948

New member
אני בכל מקרה לא מתכונן לשלם לעולם אגרה

בערוץ הראשון יש פרסומות וחסויות כמו בכל ערוץ , אז הם מרויחים כסף מזה , לא ? או אולי ערוץ 1 משלם כסף לחברות מסחריות בשביל לפרסם אותם ? בשורה התחתונה - אין לי סיבה לשלם על דבר שלא בשימוש , שירויחו את כספם ביושר , כל ערוץ . ולא יגזלו אותו מהציבור כנהוג במדינת הקומבינות . ומישהו יכול לנחש את התאריך שבו יחשף הגנב שלוקח את כסםי האגרות לכיסו הפרטי ?
תהיו בריאים וחזקים
 

ישראל1948

New member
ואני אשמח אם מישהו יוכל להסביר לי מה זה בדיוק

"" אגרת טלויזיה "" פעם אמרו לי שזה על ערוץ 1 . היום כבר אומרים לי "" זה אגרה "" שחייבים לשלם . חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
 

z i v1

New member
בלי להיכנס לדיון אם מוצדק או לא....

מדובר בטלויזיה ציבורית שנותנת שרות לציבור הכללי ללא שיקולי ריטינג. ועל כן כל הציבור חייב להשתתף בהפקת השידורים האלו. "שידורים ממלכתיים". הנושא של פרסומות וחסויות לא רלוונטי, כי אפשר להגיד לך שללא החסויות האגרה הייתה פי שלוש. (בכל זאת בערוץ הראשון כמות הפרסומות היא ללא השווה לערוצים המסחריים). *** אין באמור לעי"יל משום הבעת דעה בצורך בתשלום אלא הבעת הדעה של המצדדים בקיום האגרה.
 

אלי ו.

New member
אגרה - תשלום על החזקת מקלט טלויזיה

הכספים מהאגרה מיועדים למימון הערוץ הראשון (אבל האגרה אינה תשלום על צפיה בערוץ הראשון אלא כאמור רק על החזקת מקלט הטלויזיה ואתה חייב לשלם גם אם אתה משתמש בטלויזיה כקישוט בלבד ואינך צופה בה כלל)
 
למעלה