צריכת חשמל - מקררים

צריכת חשמל - מקררים

שלום לכולם שאלה למבינים בצריכת חשמל: ברשותינו מקרר ישן של אמקור מסוג cold keep 1900 sp שהיתקבל בירושה. מחישוב שעשיתי (ותקנו אותי אם אני טועה) הוא צורך המון חשמל - העלות יצאה 2850- 3500 ש"ח בשנה. (המנוע עובד 8-10 שעות בממוצע ביום,ההספק 1.8 קוט"ש ועלות צריכת שעת חשמל ביתית היא 0.55 ש"ח\ שעה.) האם הנתונים פחות או יותר נכונים?האם החישוב נכון ? האם כדאי רק מהבט צריכת החשמל להחליף למקרר חדש בעל צריכה אנרגטית פחותה (דרוג A\B) שהמנועים שלהם עובדים פחות וההספק והבידוד שלהם טובים יותר ורק בכך ניתן לכסות תוך מספר שנים את עלות המקרר ? תודה למבינים.
 
נראה לי שהנתון של 1.8 קילווואט מוגזם ביותר מדובר במקרר, ולא בתנור... מה שכן, לא הצלחתי למצוא כמה צורך המקרר בבית שלי. ועוד, מה שהכי משפיע על הצריכה, הם מספר הפתיחות של הדלת. איכות הבידוד, והטמפרטורה הסביבתית בהתאמה.
 
אז ככה

עפ"י החישוב המלומד שלך הרי את תשובה לשאלתך רק אתה מסוגל לתת . ואיך אני יודע זאת ? אני מאמין כי אם תערוך סקר שוק ותמצא מקרר כלבבך באותו נפח של המקרר שברשותך כעת ,תדע לחשב את צריכת החשמל שלו ולהשוות ואז תהיה בידך התשובה . רק לתקן אותך תיקון קטן , צריכת החשמל הנקובה היא צריכה ליממה ( 24 שעות ) כלומר הנתון שציינת 1.8 קוט"ש הוא ליממה ובחישוב שנתי 657 קוט"ש כאשר זהו ממוצע בין קיץ לחורף ,יום ולילה .
 
צריכת החשמל הבזבזנית ביותר

היא של מקררי אמקור / תדיראן המיוצרים בעפולה . מקרר בנפח 490 ליטר נטו ( זה שנקרא 500 ליטר והוא הפופולארי ביותר ) צורך 2.77 קוט"ש ליממה ובחישוב שנתי 1011 קוט"ש ודירוגו הוא F הנמוך ביותר .
 
לחובב

אם אדע איזה מקרר יש ברשותך אוכל להגיד לך מה צריכת החשמל שלו . יצרן,דגם, ונפח בליטרים .
 
אבל תודה, הם מקררים מעולים..... כאלו שעובדים ועובדים, ולא עושים בעיות. ז"א אמינות טובה מאוד. נדיר שמשהוא נשבר בהם. לא מגרות ולא מדפים. הסידור הפנימי מתאים לצרכן הישראלי, יש מקום לכל דבר. אז נכון שעלות ההפעלה שלו מעט יותר גבוהה מאחרים, אבל בשביל דבר טוב, אני מוכן לשלם....
 
מקרר מעולה ? ?

פעם זה היה נכון להגיד לגבי מקררי אמקור , אבל מזה שנים די ארוכות אמקור ( לצערי ) נשאר מאחור והאחרים התקדמו מאד. איכות המקרר אינה נמדדת עם כל החשיבות אך ורק בזה שהוא אמין ועובד. דרך אגב מקררי אמקור דהיום אינם בדיוק איכותיים כמו מקררי אמקור מלפני 15 שנה ומעלה.
 
לא מסכים כתבנו על הנושא לא פעם בעבר. הזכרתי כאן לא מזמן משהיא שעשתה סקר בנושא, ומאוד התאכזבה מהצע השוק. במיוחד מבחינת הסידור הפנימי, ואיכות הפלסטיקים. המראה החיצוני , המגרות למטה, וכד', לא עשו עליה רושם. היא חזרה לקנות אמקור שמיוצר כיום ע"י תדיראן בעפולה. לא דיברנו על הנושא מאז, כנראה שאין על מה.
 
זה בסדר

מקררי אמקור היו בעבר בעלי נתח שוק של למעלה מ- 50 אחוז והיום פחות מעשרה אחוז עדיין מאמינים במקרר הזה וזה בסדר, ההערכות של המומחים הם שתוך שנים ספורות מאד שנתיים עד שלוש לא יהיה יותר ייצור של מקררים בארץ משום שהצרכן הישראלי אינו מוכן לשלם כל כך הרבה עבור כל כך מעט ומכאן הכמויות שנמכרות אינן מאפשרות לתמחר את המוצר כך שיעמוד מול תחרות עולמית ומכאן אין לבעלים את הכספים להשקיע בפיתוח דגמים טובים יותר. אין ספק שמדובר בהחמצה משום שהידע לייצר מקרר מעולה קיים, הנדסת האנוש - תכנון פנים, היה תפור עלינו ,כך שמאד חבל ומצער.
 
למעלה