שער הדולר לחישוב כרטיס טיסה

מירמר11

New member
שער הדולר לחישוב כרטיס טיסה

האם מי ממשתתפי הפורום יודע לפי איזה שער גובים תשלום עבור כרטיס טיסה הנקוב בדולרים? למיטב ידיעתי, התשלום הוא שער העברות והמחאות (הגבוה). סוכן הנסיעות שלי רוצה לגבות לפי שער מזומן מכירה. (שהינו גבוה יותר) בטענה ש"זה שוק חופשי". שאלתי, האם החישוב לפיו יש לשלם לפי שער העברות והמחאות מעוגן בחוק, ואם אפשר קישור אליו. תודה
 

SPnage

New member
ממש לא נכון

לפי החוק המטבע היחיד בישראל בו מותר לנקוב במחירים הוא שקל. יש בחוק מספר חריגים, ובהם נותני שירותי תיירות היכולים לנקוב מחיר במט"ח. לפי החוק הם חייבים להשתמש בשער המחאות גבוה בעת ביצוע העיסקה, בדיוק כמו שחנויות הדיוטי-פרי מחוייבות להשתמש בשער היציג בעת התשלום (הם לא עושים זאת מטוב ליבם). כל זה מופיע בחוק הגנת הצרכן (תיקון מס' 11) התשס"ב- 2002: בחלק זה – "השער היציג", של מטבע חוץ פלוני – השער היציג שמפרסם בנק ישראל לאותו מטבע חוץ; "שער המכירה" – שער המכירה להעברות המחאות שבו מוכר בנק בישראל את מטבע החוץ. 1) שירות שנותנת רשות שדות התעופה או רשות הנמלים והרכבות לגבי כניסת נוסעים לישראל או יציאתם ממנה, או לגבי הסעה ושינוע של טובין לישראל או הוצאתם ממנה, ובלבד שמחירו בשקלים חדשים ייקבע לפי נשער היציג שפורסם לאחרונה לפני מועד התשלום. 2) טובין במחסן למכירה ליוצאים מישראל כהגדרתו בתקנה 12 לתקנות המכס, התשכ"ו – 1965, ובלבד שמחירם בשקלים חדשים ייקבע לפי השער היציג שפורסם לאחרונה לפני מועד עשיית העסקה עם הצרכן. 3) שירות של הולכת נוסעים או הובלת מטענים באויר, ביבשה או בים, מישראל או אליה, לרבות במסופי המעבר היבשתיים, וכן של החכרת כלי שיט או כלי טיס למטרות האמורות, ובלבד שמחירם בשקלים חדשים ייקבע לפי שער המכירה האחרון ביום העסקים שקדם למועד התשלום, כפי שפורסם בעיתון יומי בישראל. 4) שירות של חבילות תיירות ונופש היוצאות מישראל, ובלבד שמחירן בשקלים חדשים ייקבע לפי שער המכירה האחרון ביום העסקים שקדם למועד התשלום, כפי שפורסם בעיתון יומי בישראל"
 

מירמר11

New member
הבנת הנקרא

סעיף 3 מדבר על "שרותי הולכת נוסעים או מטעני... "וכו' סעיף 4 מדבר על "חבילות תיירות ונופש..." וכו' ובשניהם השער הוא "שער מכירה" דהיינו העברות והמחאות.
 

indior

New member
שער דולרים להמרה

שער הדולר המהווה בסיס להמרה הינו שער המחאות והעברות (בקנוטים) שהוא אכן השער הגבוהה אין חוק המסדיר דבר זה לפי מיטב זיכרוני .
 
בעיה צרכנית אם זה שוק חופשי...לך תבדוק מחירים גם אצל אחרים. הרי מדובר במוצרים שניתן לרכוש אותם בלא מעט מקומות, ובמחירים שונים, וזאת עוד לפני שמגיעים לנושא ההמרה. צרכנית, מה שחשוב זה המחיר הנמוך לאותה חבילה.
 

מירמר11

New member
אכן שוק חופשי....

אבל ביתי ייוצאת במסגרת משלחת של 30 איש, ומשרד הנסיעות "נכפה" עלינו, כך שאנו כפופים לנהלים שלו. אבל התשובה שקיבלתי מSPnage מבהירה ותומכת בדעתי.
 

SPnage

New member
לא עניין של השוואת מחירים, אלא שקיפות

אם אני אמכור את אותו מוצר ב-100$ פחות ממישהו אחר, אבל בזמן התשלום אחשוף כי שער הדולר של העיסקה הוא 5 ש"ח לדולר, אז מדובר בהטעיה. לכן התערב המחוקק וקבע, כי במקרים החריגים בהם מותר השימוש במטבע חוץ, החוק מגדיר את השער שלפיו תתבצע העיסקה. במקרה של שירותי תיירות לחו"ל, שער העיסקה הוא שער המחאות גבוה. מי שלוקח שער אחר עובר על החוק. זה הכל.
 
חסר משהוא בפרשנות החוק, מדובר על שער המחאות גבוה. גם משרד הנסיעות ביקש כזה, אבל במזומן. קשה להחליט עם יש פו הטעיה, או סתם ניצול של החוק.
 

מירמר11

New member
לא, לא במזומן

הם ביקשו לחייב לפי שער "מזומן" (שהוא שער בפני עצמו, כמו "יציג", "העברות והמחאות"). שבו משתמשים כשממירים כסף זר פיזית. חלפנים וכו'.
 
אופקים גובים בשערי השמיים

בטיול מאורגן ל לפלנד אופקים גובים שערי מטבע הרבה הרבה הרבה יותר גבוהים מכל שער אחר המתפרסם באותו יום. לדוגמה יורו גבו 5.38 כשהיציג היה 5.22 והמחאות גבוה היה 5.25 כל זה באותו יום. לשאלתי מדוע ? כמובן שלא ניתנה תשובה. האם ניתן לעשות משהו כנגדם או שרק לתת להם להשתולל כאוות נפשם ? הפתרון הנוסף הוא לרכוש מטבע ולשלם להם במזומן אבל אני שואלתמבחינת החוק האם מותר להם לגזול את הנוסעים כל כך הרבה ?
 

indior

New member
ותצא עם התלונה לחו"ל ?

עד שיקראו אותה תספיק לחזור 10 פעמים . בכל מקרה המלצתי או לרכוש מת"ח במזומן במקרים כאלו או לחפש משרד אחר יותר הגון .
 

sailor

New member
ואחרי שיחזור הם יחויבו ודאי להחזיר את ההפרש

ובנוסף ישלמו קנס.
 

indior

New member
תעזוב מלח אתה מקרה אבוד

למה להכניס ראש בריא במיטה חולה ?
 

sailor

New member
אתה דוגמא מובהקת לאנטי צרכנות

אתה כנראה נהנה מזה שיש ספקים שדופקים את הצרכנים תוך עברה על החוק ואנשים שאין להם ברירה סובלים מזה. תלונה כזו תעזור גם לצרכן הבודד וגם לאלה שיבואו אחריו.
 

indior

New member
אמרתי לך ואני חוזר על דברי

המנעות מרכישות אצל ספקים כאלו תסביר להם הכי טוב שעליהם לשנות את דעותייהם ומהלך העסקים שלהם פי 100 מאשר תלונה אצל משרד התמ"ת תמשיך להתלונן ואני אדיר את רגלי מספק שכזה , עשינו עסק ?
 
למעלה