אני רוצה להתייחס לטענה שבמכללות

niro2003

New member
אני רוצה להתייחס לטענה שבמכללות

אין את המנחים הטובים ביותר... אם כך, איך תסבירו שרבקה גדות, צחי מור ורויטל טמיר מלמדים הסמסטר רק במכללות? ובמרכזי הלימוד הרגילים תקעו מנחים עלומי-שם?
 

אמיתי ר

New member
איך תסביר שוודים גרינשטיין

שהוכתר כאן ע"י רבים כמנחה מצוין במספר קורסים במתמטיקה לא מלמד באף מכללה? איך תסביר שהמנחה של שגיא ב"נושאים במתמטיקה" - אשר נלמד על ידו במכללת רמת גן זכה לתואר "המנחה הגרוע ביותר" (ראה הודעתו http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=654&msgid=93676372) איך תסביר? נו באמת. מקום הלימוד של המנחים איננו ציון לשבח או לרעה על איכותם. מנחים מצוינים יש במכללות. מנחים מצוינים יש במרכזי הלימוד האחרים. באמת שנמאס לומר, אין לזה קשר. המנחה מלמד איפה שבא לו, איפה שנוח לו. נכון, אם יפתחו יותר קבוצות לימוד במכללה מסוימת, אז יהיו שם יותר מנחים, וכך גם הסיכויים למנחים טובים (וגם לרעים). אבל זה הקשר היחיד שאפשר לקשור בין "מכללה" לבין "איכות מנחה".
 

idansof

New member
האמת שרוב הקורסים שודים מלמד בהם

לא מוצעים למיטב זכרוני במכללה, למעט אולי לינארית I(במקרה של לינארית I, מי שמעביר את הקורס במכללה רחוק מלהיחשב לעילוי גדול)
 

מנחה1

New member
אולי....

אולי כי המכללה קרובה להם לבית.. אולי כי הציעו להם שם קבוצות בימים /שעות נוחות לסדר היום/השבוע שלהם.... אולי כי לא הציעו להם קבוצות בתנאים נוחים במקומות אחרים... אולי כי חשבו מצפים לקבוצה בעייתית במקום מסוים (לא סביר אבל נניח) ולכן מבקשים מהם .... יש המון שיקולים בשיבוץ מנחים המון!! והאם זה מכללה או מרכז אחר לא נמצא בניהם!! בטוח!!. זה סוג של שאלת ביצה ותרנגולת כפי שענו לך.. אפשר למצוא המון מנחים "טובים" לדבריכם שלא מנחים במכללות אז מה זה אומר?
 

niro2003

New member
אני יכול למצוא הסבר הגיוני לכך

לתלמידי המכללה יש גורם שמטפל בהם, ויש לו אינטרס לדאוג להם ולהביא להם מנחים מבוקשים... ד"א, אולי במכללת ר"ג יש יותר תלמידי ניהול וכלכלה וזה מסביר לגבי ואדים שאמיתי התייחס קודם...אולי פשוט אין לו ביקוש מיוחד במכללה. לתלמידי אליאנס, למשל, אין שום לובי - יכולים להגיע לשם מנחים מצויינים (אני יכול להעיד) ויכולים גם שלא. הנקודה שאף אחד לא ידאג לזה באופן מיוחד.
 

idansof

New member
שכחת להתייחס לנושאים במתמטיקה

על פי שגיא, נראה שבמקרה זה לפחות הלובי שדואג לכם דווקא נכשל כישלון חרוץ, למרות שמדובר בקורס שמסיבות תמוהות למדי, נחשב לקשה ואף בלתי עביר(ולהיכן נעלמו התגבורים והמרתונים הידועים לכל?)
 

kimpatsu

New member
עד כאן !!

אני חייב לאזן פה, אני למדתי הסמסטר בקמפוס בירושלים עם מנחה שאני משוכנע שגרוע יותר מהמנחה שהיה לשגיא . אבל כנראה שזה ספציפית הקורס הזה, שאין בו אף מנחה אחד נורמלי.
 

bsagi

New member
אני למדתי עם נינה מזור

אולי היא מעט לא נורמלית אך היא מנחה לא רעה בכלל.
 

niro2003

New member
מה תמוה בזה שהוא בלתי-עביר?

תבדוק מי המרכזת! היא מפורסמת בכך שהיא מסוגלת לקחת קורס, כל קורס, ולהפוך אותו לבלתי עביר...
 

אמיתי ר

New member
למה אני צריך "לובי"

טרם פגשתי קורס שמועבר באו"פ (ואם קיים, כנראה שאלה מעטים מאוד) - שלא נלמד במרכז לימוד -רגיל - במרכז הארץ. לכן, לא יווצר מצב שבו יש קורס במכללת רמת גן אבל אין באליאנס/רמת אביב/כפר הירוק/וכ"ו. אני לא צריך שום לובי. אם הקורס לא מועבר באליאנס, הוא יועבר בתיכון חדש, ואם לא שם אז ברמת אביב, וכאמור "וכ"ו". אם ניסית לרמוז, שאם יש קורס שנפתח גם במכללת רמת גן, וגם במרכז אחר באיזור המרכז, ומלמדים בשני המקומות שני מנחים שונים, שיש איזה "לובי נסתר" שפועל להביא את המנחה הטוב יותר (דעה סובייקטיבית) לרמת גן, אז אתה הוזה. והוזה קשות. מי זה אותו לובי? על מי הוא בדיוק לוחץ? לאו"פ בוודאי שאין אינטרס להפלות מרכז לימוד אחד על פני השני, ואם כבר להפלות אז בוודאי היא תעדיף את המרכזים שבאופן מובהק מזוהים עימה (רמת אביב/אליאנס/בית בירם בחיפה וכ"ו), ולא מכללה שמפרסמת קודם כל את שמה. אם ניסית לרמוז שמכללת רמת גן מתקשרת למנחה הטוב ומשדלת אותו לבוא ללמד אצלה ולא במרכז לימוד אחר, אז שוב, נראה שאתה הוזה. לא תמצא כנראה מנחה אחד שיאושש את הטענה שלך. וגם אין שום דבר שאני יכול לראות שהיא כביכול יכולה "לשכנע" מנחה באמצעותו. הדבר היחיד שיעניין את המנחה הם בדיוק הדברים ש"מנחה1" רשם. מועד המפגשים וההתאמה ללו"ז האישי שלו. קרבה למקום מגורים, וכן הלאה. זהו.
 

SaGreen

New member
תחשוב שוב

"אם ניסית לרמוז, שאם יש קורס שנפתח גם במכללת רמת גן, וגם במרכז אחר באיזור המרכז, ומלמדים בשני המקומות שני מנחים שונים, שיש איזה "לובי נסתר" שפועל להביא את המנחה הטוב יותר (דעה סובייקטיבית) לרמת גן, אז אתה הוזה. והוזה קשות." אני הייתי במשרד של מנהל מכללת ר"ג כשהוא התקשר ישירות לרכזת ההוראה של קורס מסוים ודרש שהיא תחליף את המנחה שמעביר את הקורס בר"ג במנחה שנחשב למנחה הכי טוב באו"פ. אתה יודע מה קרה שבוע אחר כך? המנחה הזה אכן הגיע והחליף את המנחה ה"כושל". אתה מצליח בכלל לדמיין מנהל של מרכז לימוד אחר (אם יש דבר כזה בכלל) שעושה דבר כזה? אתה מתאר לעצמך שיש בכלל אפשרות כזאת לפנות למנהל מרכז לימוד, להגיד לו שיש לך מנחה נוראי ואתה רוצה שיחליפו אותו ולקבל מענה מיידי? אם לא הייתי לומד בר"ג, הייתי צריך לפנות לרכזת ורוב הסיכויים שהיא היתה מנפנפת אותי כלאחר כבוד. במקרה הרע או מגיעה אחרי חודש לשיעור כדי לבדוק אם הטענות שלי נכונות במקרה הטוב. הוואדים הזה שכולכם מדברים עליו, אכן לא מלמד בר"ג כי הוא מלמד קורסים שלא נפתחים במכללת ר"ג. בעיית המנחים בנושאים במתמטיקה נובעת מזה שאין היצע של מנחים טובים בקורס הזה בכל האו"פ וגם כאן מדובר על קבוצה אחת שנפתחת בכל סמסטר, אז גם אם המנחה התותח של הקורס (אם יש כזה) לא תמיד יוכל להעביר את השיעור לפי הלו"ז של ר"ג. למרות כל זה, אני לא טוען שרק בר"ג יש את המנחים התותחים אבל העובדות מדברות בעד עצמן. בקורסים בכלכלה לדוגמא, כל המנחים שנחשבים הכי טובים באו"פ מלמדים בר"ג ורובם מלמדים רק בר"ג: עדי טמיר, יורם אבישר, שרית בוכריס, רונית טבעון, דני באומן, צחי מור ועוד רבים שאני לא זוכר את שמם כרגע. תריץ חיפוש על השמות האלה ותראה שהם נחשבים המנחים הכי טובים בקורסים שהם מעבירים.
 

kimpatsu

New member
אני איתך.

בתחילת בסמסטר קבוצת הלימוד בנושאים במתמטיקה בירושלים פנתה לאחד מה"מנהלים", והתגובה שלו הייתה לסגנן מכתב ולשלוח לרכזת ברעננה, בדיוק כמו ששגיא תיאר. אפשר לנחש ששום דבר לא קרה, ולפי ההימור שלי כמעט כל הקבוצה נכשלה... בכל אופן, השרשור הזה עשוי לתת פתרונות לכל אותם אנשים ששואלים מה ההבדל בין הלימודים במכללות, ללימודים במרכזי הלימוד. שגיא נתן פה תשובה מוחצת להפרש הכספי שנדרש ללומדים במכללות.
 

idansof

New member
אולי באמת נחשוב...

למה לעזאזל לרכז הוראה להישמע בכלל למנהל המכללה? הוא לא כפוף אליו, הוא לא משלם לו את המשכורת, ועד כמה שידוע לנו מנהל המכללה לא נוהג להיפגש איתו כדי להחזיר איזה ספר שאול, וטוב שכך. יכול להיות שבמקרה הספציפי שלך היה קשר חברי בין הרכז למנהל המכללה, אבל מספר הרכזים שהם גם חברים קרובים של מנהל המכללה כנראה מוגבל ביותר...
 

SaGreen

New member
תעשה לי טובה....

רכז הוראה חייב להיות כפוף למנהל מכללה בשביל להקשיב לו ולענות לצרכיו? למנהל מכללה הכי גדולה שיש לאו"פ יש כנראה כוח והשפעה והוא יכול להזיז דברים גם אם הוא לא מנהל ישיר של רכזי הוראה. זה חדש לך שבשביל להזיז דברים אצל מישהו לא צריך להיות מנהל ישיר שלו? באותה שיחה עם הרכזת הוראה, המנהל לא דרש באופן מפורש שהיא תחליף את המנחה, אלא פשוט אמר/רמז לה שצריך להחליף את המנחה הזה ולהביא במקומו את המנחה הספציפי הזה. ברור שהיא לא היתה חייבת להיענות לו, אבל עובדה שהיא כן ענתה לו. אני מתאר לעצמי שיש למנהל המכללה עוד "קשרים חברתיים" כאלה עם רכזים אחרים...
 

alona 21

New member
שגיא...

א. זבדה מלמד בעוד מקומות חוץ ממכללת ר"ג והסיבה האמיתית שלמנהל היה "אכפת" זה שהכיתה נשארה כמעט ריקה כי אנשים עברו באמת ללמוד איתו במרכזי לימוד אחרים במרכז וזה הפסד כלכלי בשבילו. ב. גם בתיכון חדש (מסיבה זו או אחרת) דרורה החליפה את אלון באותו הקורס. ואני לא חושבת שבתיכון חדש יש "לובי"... ג. חוץ מזבדה שהוא אולי באמת קונצנזוס לכך שהוא הטוב ביותר בקורס זה, השאר הם באמת מאד סובייקטיבים, ואני גם מכירה מס' מנחים מאד מאד טובים שלא מלמדים בר"ג (שוב, מסיבה זו או אחרת). ד. למדתי במשך 6 שנים במרכזי לימוד בת"א, ורק את השנה השביעית (!) עשיתי בר"ג. הייתי מאד מאד מרוצה ממרכזי הלימוד, המנחים שלהם וכל "החבילה" במשך ה6 שנים, ובשנה השביעית, המנחים שכן הייתי מרוצה מהם, לימדו גם במקום אחר ולראשונה גם נתקלתי במנחים "לא ממש טובים" ודווקא בר"ג. ובנוסף לעובדה זו גם הבירוקרטיה של מכללת ר"ג, בהחלט לא מתאימה לכל אחד, ממש ממש לא מתאימה לי. ה. התשלום של דמי המכללה - למי שלא מגיע ללימודים לפחות פעמיים - שלושה בשבוע עם רכב במשך כל השנה, ממש לא שווה התשלום. כי זה הדבר היחיד באמת שהמכללה מספקת ללא ספקות בטיבו - החניה. עכשיו אני כמובן חוזרת ללמוד במרכז לימוד רגיל בת"א. זהוי כמובן דעתי... לשיפוטכם, אלונה
 

מנחה1

New member
סביר להניח שמקרי לחלוטין

במיוחד שמדובר במהלך הסמסטר וכו'.... כנראה היה שם משהו חריג או במיוחד. כי אני נכחתי בעבר בעת ויכוח סוער כולל תלונה של מרכז הוראה למעלה במערכת על מנהל מכללה שהעיז להתערב לו... מנהל מכללה יכול לבקש אבל הבקשה שלו לא תחשב יותר משאר השיקולים של המרכז. ולא מרכז הוראה לא כפוף בשום אופן ולא נדרש בשום אופן לטובות ממנהל מכללה. הקשרים הם של המחלקות ... ותבדוק שוב את רשימת "המנחים הטובים" סביר להניח שסיבות של נוחות הם הסיבות העיקריות למשל להנחות 2 קבוצות באותו יום באותו מרכז ברצף... מרכזי הוראה כן "מצפרים" מנחים שנחשבים בעיניהם טובים ובעיקר כאלו שהם ותיקים ו/או מקיימים איתם קשרים טובים ברמה האישית (גם הם בני אדם) כך למשל המכללות הן המקום היחיד בו יש קבוצות בוקר/צהרים באמצע השבוע באיזור המרכז (למעט המרכז בקלאוזנר) .... וכן הלאה.... ואלו קבוצות מאד מבוקשות עלי ידי מנחים שזו עבודתם היחידה (בהרצאות ...). ולכן יכול להיות שתתקבץ לה קבוצת מנחים ותיקים ומבוקשים במקום אחד....
 

niro2003

New member
קצת צניעות לא היתה מזיקה כאן

השכנוע העצמי, הלהט, ועצמת הנימוקים שגייסת בהודעה אחת, כמעט כבר שכנעו אותי שאני "הוזה"... חבל רק, שההודעה התנפצה אל מול קירות המציאות בדיוק 10 דקות לאחר כתיבתה.
 

yuvalmadar

New member
עוד חסרון של המכללה

הוא שכמעט לא נפתח בה שום דבר מתקדם. (כמובן, הטענה מסתמכת על הנסיון המצומצם שלי איתה, שיצוין בהמשך) אפילו במדעי המחשב, שזה לדעתי אחד התארים הפופולריים ביותר באו"פ, אי אפשר למצוא קורסים מתקדמים כמעט. אני וחבר שלי נרשמנו לרשתות תקשורת מחשבים ולמערכות הפעלה (כל אחד לקורס אחר), ושתי הקבוצות לא נפתחו בסוף כך שאף אחת מהן לא נלמדת במכללה. (ושניהם נחשבים לקורסים פופולריים יחסית של מדמ"ח. לא כמו קריפטוגרפיה החדש או תורת הקודים שאף אחד לא למד אי פעם שלהם נפתחת רק קבוצה אחת בסמסטר)
 

yuvalmadar

New member
אגב, למי שדאג ../images/Emo13.gif

נרשמנו רק לאחר שהשגנו אישור להרשם ללא תשלום דמי מכללה, כמובן. אנחנו לא משוגעים לשלם אלפי שקלים לקורס אחד.
(ובסף לא נפתחו הקבוצות ממילא)
 

kimpatsu

New member
סליחה, אבל זה פשוט לא נכון.

אני רוצה להודיע לך שבקמפוס בירושלים, בין הגדולים ביותר של האו"פ, ממש, אבל ממש לא נפתחות קבוצות של קורסים מתקדמים במדעי המחשב. חוצמזה, מה פתאום מדעי המחשב אחד התארים הפופולריים של האו"פ?! אתה בטוח? על סמך מה ?? מה שבטוח, שבירושלים מי שרוצה לעשות מדעי המחשב, יכול להתחיל עם מבוא למדמ"ח, ואולי עוד טיפה מבני נתונים או משהו (וגם זה בספק), והברירה היחידה אח"כ היא לעבור לתל אביב. הערה - הקמפוס בירושלים הינו מרכז לימוד של האו"פ ואיננו מכללה.
 
למעלה