עלות תואר כולל באוניברסיטה הפתוחה

  • פותח הנושא agga
  • פורסם בתאריך

אמיתי ר

New member
אוקיי ../images/Emo8.gif אז תפחית 3,000 ש"ח

מחישוב שכ"ל תלת-שנתי באוניברסיטה סגורה. כאמור, לדעתי זה לא מה שעושה את ההבדל, אבל תודה
 

yoel555

New member
יש לציין

שבאוניברסיטאות הרגילות במסלולים מסויימים דורשים לקנות ספרים מסויימים. גם באו"פ לפעמים דורשים לקנות ספרים מעבר לספרי הלימוד שלה אבל לדעתי הרבה פחות. באוניברסיטאות הרגילות לדעתי הגבייה השחורה גדולה יותר מבאו"פ. (תקנו אותי אם אני טועה) לגבי דמי מכללה במכללת ר"ג או רעננה רצוי שנבדוק בצורה רצינית האם זה חוקי כי אני לא בטוח בכך. האם מישהו יכול לבדוק זאת?
 

axelcoon

New member
אצלי כלכלה וניהול 47700 בלי החזרים

26 קורסים אני צריך-בלי קורסי אנגלית ומקווה שבלי הקורס של יישומי מחשב. אז ספרתי 5*2182 כולל דמי מכללה,ומוגברת זה על שנה א' שבה קורס עלה 1710 15*2212 מוגברת+דמי מכללה שנה ב' שקורס עולה 1740 6*772 שזה קורסים ללא תשלום כולל דמי מכללה,הרשמה,מוגברת וזה בלי קורסים שאני אקח בקיץ במשך התואר
 

vinney

Well-known member
לחישוב שלך

דמי מכללה, כל הקורסים בהנחיה מוגברת, למה מה קרה? אם אתה צריך מכללה והנחיה מוגברת, אז מה היתרון של האו"פ עבורך? אלה תוספות, זה לא חלק משכר לימוד, וזה לא נדרש לכל מי שרוצה ללמוד באו"פ, ואם זה נדרש לך, אז כנראה שהאו"פ זה לא המוסד הכי מתאים עבורך. אני יודע מנסיון שלא תוכל, גם אם תרצה, לקחת את כל הקורסים בהנחיה מוגברת. אתה לא תוכל, גם אם תרצה, ללמוד את כל הקורסים במרכז לימוד אחד. או שתתפשר על הקורסים, או שתתפשר על ההנחיות, או שתתפשר על המכללה. אז החישוב שלך הוא אוטופי, בזבזני, ולא משקף שכר לימוד, אלא פינוקים, שאתה לא חייב לקחת, ולפעמים גם לא תוכל לקחת.
 

axelcoon

New member
יש דברים שאני מסכים איתך,ודברים שלא

אני מסכים איתך ששיערתי שכל הקורסים בהנמחיה מוגברת,עדיין לא ביררתי לעצמי מה יש במוגבר ומה לא. מסכים איתך שלא אוכל לקחת את כל הקורסים במקום אחד,בינתיים ראיתי רק קורס אחד כזה,כי המכללה מפרסמת מערכת קורסים לפני כל סמסטר,כך שקשה לדעת איזה קורס יהיה במכללה במשך כל התואר שלי,ואיזה קורס לא יהיה,כי אולי אין לו ביקוש ועדיף ללמד אותו במקום יותר מרכזי כמו ת"א ששם אין דמי מכללה. אם יש הנחיה מוגברת,אני לא רואה צורך לוותר עליה רק בשביל לעמוד באידיאל של תלמיד או"פ שמסוגל ללמוד הכל לבד. יש תלמידים בהנחיה רגילה שלוקחים מורים פרטיים ומשלמים לשיעור פרטי הרבה יותר מאשר אם היו לוקחים הנחיה מוגברת,אז מה זה עוזר להם שהם מתלהבים שהם לוקחים הכל בהנחיה רגילה,אבל עם מורים פרטיים? איפה ההגיון? אני לא מסכים איתך לגבי זה שניתן לקחת את כל הקורסים (בכלכלה לפחות) בהנחיה רגילה,כי אם תעבור על סקירות קורסים של כלכלה תראה שהרבה ממליצים בקורסים של כלכלה לקחת מוגברת כי הספרים ממש לא עוזרים בחלק מהקורסים,כך שאין ברירה אלא לקחת מוגברת. דווקא ראיתי שסטודנטים של מדעי המחשב מסתדרים מצוין עם הנחיה רגילה ולא זקוקים למוגברת,מה אני אגיד? כל הכבוד לכם. הייתי יכול להתקבל לאו"ס,אבל לגור במעונות או בדירה מושכרת לא בא לי מהרבה סיבות שונות,וגם בתואר כמו כלכלה תמיד טוב שיהיה ניסיון,אז אם אפשר לעבוד וגם ללמוד,אז זה יותר טוב,מאשר 3 שנים רק ללמוד ולא לראות את העבודה עצמה. שבת שלום.
 

vinney

Well-known member
אני לא אומר שניתן לקחת את כל

הקורסים בהנחיה רגילה. ניתן, ז"א, זה יהיה יותר קשה. אבל כמה תקח בהנחיה מוכברת, 5 קורסים? אני אומר לך מנסיון שלי, גם חשבתי "אני אקח בהנחיה מוגברת כל מה שאפשר", בשנה השניה הבנתי שמתוך 4 קורסים בהנחיה מוגברת שלקחתי, הלכתי לשיעורים רק בשניים, וגם באלה לא לכל השיעורים. אתה תגיע לשלב הזה גם.
 

maymeital2

New member
ואווו איזה גאון ../images/Emo2.gif

כנראה שלא כולם ברי מזל כמותך
 

vinney

Well-known member
כנראה שהרבה מאוד

זה לא שאני גאון, כל מי שאני מכיר שלמד באו"פ וסיים את התואר - יגיד לך בדיוק אותו דבר. ואני מכיר כמה וכמה בוגרים.
 

IP yuval

New member
לא הבנתי מספר דברים בשיטת שמ"א-

תשס"ו: "קורס אקדמי שהסטודנט נרשם אליו בתשלום, מקנה לו יח"ש אחת במאזן שמ"א. יח"ש נכללת במאזן, בין שסיים את הקורס בהצלחה ובין שלא.". אם אני מתכוון ללמוד לתואר במדעי המחשב ולוקח קורסים בפסיכולוגיה, זה נכנס לי ליח"ש? כלומר אני יכול לעשות עד 20 קורסים לא קשורים לתואר, להגיש תוכנית לימודים למדעי המחשב, ולעשות עוד 22 קורסים שאצטרך למדעי המחשב במחיר סימלי? אם בא לי לקבל את הספרים של לינארית 2 במחיר סימלי של 350 ש"ח, אני יכול להרשם לקורס ולהכשל? אני מתאר לעצמי שלא, אבל לא מצאתי איפה זה כתוב.. תודה
 

אמיתי ר

New member
אתה צודק, חוץ בנקודה אחת

אחרי שאתה לומד 18 קורסים בתשלום, יהיו אשר יהיו, מחשבים, פסיכולוגיה, לא משנה - כל עוד שילמת, אתה זכאי ל-4 קורסים בחינם. ולא 22 כמו שרשמת... כך, שאם שילמת על 18 קורסים בפסיכולוגיה, ותרצה לעשות תואר במחשבים, שאליו, נניח, אתה נדרש ל20 קורסים, אז תצטרך לשלם על 16 מהם.
 

IP yuval

New member
זה רשום בשמ"א-תשנ"ו, אבל לסטודנטים

חדשים מ2006 יש שיטת שמ"א תשס"ו:http://www.openu.ac.il/registration/harshama-9-6-4a.html
 

אמיתי ר

New member
אבל אם הבנת הנקרא שלי צודקת

אז כתוב שם (בתשס"ו) שאתה מקבל קורסים חינם כמספר נקודות הזכות שהן ההפרש בין נקודות הזכות שאתה צריך לתואר, לבין אלה שכבר צברת. יש שם אפילו דוגמה. כלומר, אם למדעי המחשב אתה צריך 108 נקודות זכות, וכבר עשית 90 נקודות זכות (יהיו אשר יהיו, גם אם הן בפילוסופיה) תוכל לעשות קורסים שווי ערך ל-18 נקודות חינם.
 

fahrenheitt

New member
תואר בפתוחה עולה 50,000ש"ח

למשל תואר בפסיכולוגיה 25 קורסים לא כולל האנגלית יעלה 50000 ש"ח ...באוניברסיטה רגילה עולה 30000ש"ח שכר אוניברסיטה לשנת לימוד באוניברסיטה רגילה עולה 10000 ש"ח.. מי שאומר שעולה תואר בפתוחה 36000 אלף הוא מטעה אחרים כי זה פשוט לא נכון עובדתית
 

דנההההה

New member
תקרא טוב מה שכתבו פה

אני בפירוש כתבתי "תלוי איזה תואר אתה עושה" 25 קורסים לא עולים 50,000 ש"ח, אפילו אם תיקח את כולם בהנחייה מוגברת, כי יש הנחה לפחות על 4 קורסים מתוכם. ובפירוש אפשר לגמור באו"פ תואר ב- 18 קורסים.
 

fahrenheitt

New member
דנה היקרה

אם לא הייתי צודק לא היית כלכך מתעצבנת אני לא שמעתי על אנשים שסיימו בפתוחה עם נזק שפחותה ל40 אלף ש"ח
 

Molly Whuppie

New member
אני סיימתי

ועוד רבים כמוני (סביבות 33K). ויש הבדל בין 40K ל-50K, אבל למה לתת לעובדות לבלבל אותך? וכמובן ששכחת שבאו"פ לא משלמים על צילומים, ספרים, מאמרים וכו'. שלא לדבר על החזרי וינוגרד. העיקר לצאת בהצהרות ולהטעות אנשים. אני מבינה שאתה נרקיסיסט אבל מה אנחנו אשמים?
 
למעלה