קורסים מתקדמים במדע המדינה ויחב"ל

טל50

New member
קורסים מתקדמים במדע המדינה ויחב"ל

שלום,

אני צריך לבחור 3 קורסים מתקדמים ביחבל ומדע המדינה
ורציתי לשמוע תגובות על מלחמה ואסטרטגיה, זכויות אדם ביחבל
ודמוקרטיה וביטחון לאומי, מבחינת קושי, מנחים והאם
עוברים על כל החומר בכיתה.

תודה, טל.
 

aled

New member
עשיתי את שלושתם

זכויות אדם יחסית קל, אין הרבה חומר והשאלות במבחן הם העתק של השאלות מהממ"נים עם זאת יש כמה מאמרים באנגלית שחובה לקרוא, עוברים על 90% מהחומר בכיתה יש נושא אחת או שניים שהרכזת רוצה שילמדו לבד.
מלחמה ואסטרטגיה, קורס מרתק לפי דעתי, יחסית הרבה חומר אבל הוא מסודר בצורה מאוד טובה, המבחן היה קשה, שתי שאלות שכיסו הרבה מחומר הלימוד, עם זאת מכיוון שהיה מעניין המבחן מאוד זרם לי.
דמוקרטי ובטח"ל, גם קורס מאוד מעניין ומאוד אקטואלי למציאות הישראלית, הקורס בנוי רק מאמרים (בסביבות ה20 מאמרים) ופסקי דין של בג"צ, אין חוברת קורס, דבר שיכול להקשות על חלק מהסטודנטים, אבל לפי דעתי החומר לא קשה אלא ברמה בינונית . גם המבחן ברמת קושי בינונית, למרות שהשאלות דיי מקיפות.

שיהיה בהצלחה
 

rachel140

New member
תשובה

מלחמה ואסטרטגיה- מעניין מאוד. והאמת שלקראת הבחינה כל החומר התחבר לי, אז הבחינה הייתה קלה :)

זכויות אדם- עשיתי את הקורס בסמסטר השני שלו באוניברסיטה. לדעתי ולדעת הרבה סטודנטים שלמדו אותו איתי וסמסטרים אחרי: החומר מעניין מאוד, אין על זה וויכוח. אבל המרצים ורכזת הקורס לא היו סגורים איך ללמד אותו בצורה מסודרת ואני הרגשתי שאני הולכת לאיבוד. נאלצתי ללמוד את רובו לבד. תרגמתי את המאמרים באנגלית (למרות שאני יודעת שחלק מהסטודנטים לא טרחו אפילו לקרוא את המאמרים באנגלית. קראו רק את אלה שהיו בעיברית). הקורס לא היה מאורגן וחבל, כי החומר מעניין מאוד. לקראת הבחינה עניתי על כל השאלות הכנה לבחינה, והאמת שרובן הופיעו בצורה כזו או אחרת בבחינה עצמה.

דמוקרטיה ובטחון- לא למדתי, אבל שמעתי מחברים שלמדו שהקורס מעניין מאוד.

קורס אחר שלמדתי ומומלץ מאוד: סוגיות נבחרות במדיניות החוץ של ישראל. קורס מעניין מאוד. לדעתי חשוב לקחת אותו בגלל שהוא על ישראל ויחסיה המדיניים והדיפלומטיים עם המדינות הסובבות אותה וידידותיה על פני הגלובוס.
 
למעלה