איזה מידה מתאימה לגובה 1.77?

lalawyer

New member
אין כללי אצבע

ככלל, 1.77 מצוי אי שם בין מידה מדיום (16 - 17 אינטש) למידה לארג (19- 20 אינטש) ויש חברות עם חלקי או חצאי מידות.. אבל, זה רק כלל אצבע. אין תחליף למדידה ולהתאמת האופניים הספציפיים. המידות וזויות השלדה משתנות מחברה לחברה, מה גם שמבנה הגוף משתנה מאדם לאדם.
 

odedbc

New member
כמה אפשרויות לבדוק התאמה

1. גודל השילדה בהמשך שתי שיטות לחישוב המידה המתאימה. 1. ע"מ לבדוק באופן גס אם הגודל מתאים, שב על האופניים, כרית כף הרגל על מרכז הפדל, שני הפדלים באותו הגובה, כלומר: זרועות הפדלים במצב אופקי. במצב זה, אם תוריד אנך מהקצה הקדמי של הברך, הוא יעבור בערך דרך מרכז הפדל. 2. עוד שיטה לחישוב מידה היא בעזרת ה- INSEAM, שהוא אורך הרגל בחלקה הפנימי. רגליים מעט פשוקות, קח ריבוע כלשהו (קובית עץ, ספר), תצמיד אותו למפשעה ותמדוד את האורך מקצהו העליון עד לרצפה. זה הבסיס לחישוב גודל השילדה שבהמשך. בכל מקרה, עדיף לבדוק בחנות, אפילו תמורת תשלום, או עם חבר שמתמצא היטב. שילדה שגדולה עליך עלולה לגרום לך להפרעות וכאבים. להלן שיטת המדידה. המספרים המופיעים הם ע"פ ה- INSEAM שלי. תכניס את המדידה שלך ותחשב. Bike Sizing Worksheet Inseam measurement: 82.5cm Calculate frame size (C-T): Road: 82.5( inseam) *0.67 - 0.66= 54.5-55.3cm =mid . 55 Mountain: = Road - (10-12cm) =44.9-42.9cm = 17.7''-19'' Calculate your saddle height: 82.5cm inseam * .883 = 72.4cm Establish "neutral knee:" Move saddle fore or aft? Recheck saddle height the crank length should be,18.5% of the distance from the top of the femur to the floor, . After reading this I promptly changed from the industry standard 170mm cranks for road bikes to 175mm cranks. There was an immediate improvement in power and endurance אפשרות נוספת, כאשר יש לך כבר אופניים: התאמת אופניים ע"י גורם חיצוני אלכס ספיר - מנהל ובעלים של מכון סלע לפיזיותרפיה. אלכס, פיזיותרפיסט בעל תואר שני, מציע גישה חדשה שאותה הביא מאוסטרליה. הגישה מבוססת על ניתוח תנוחת הרכיבה באמצעות מצלמת וידאו ותוכנה, המאפשרת צפייה בפריימים בודדים בתוך תהליך הדיווש. מיקום: אבן גבירול 186 תל אביב. טלפון: 6012617 -03 6012617 עלות: 480 ₪ לכשעתיים של התאמה, כולל קבלת סיכום הנתונים. יתרונות: נקודת המוצא היא פיזיותרפית ומבוצעת על-ידי אנשי מקצוע בתחום. יש דגש על זיהוי בעיות גופניות היכולות להשפיע על עיוותים בתנוחת הרכיבה, ומציאת מענה באמצעות תרגילים פיזיותרפיים שונים. הרעיון הוא להתחיל מהתאמה יבשה וממוחשבת, אבל לתקן אותה באמצעות שינוי פרמטרים באופניים על סמך נתונים גופניים אישיים. חסרונות: אנשי המכון אינם בעלי ידע וניסיון מעולם הרכיבה. עיקר הידע שלהם הוא אקדמי ותיאורטי, ואין ליווי של גורם מקצועי כמו מאמן. צוות המכון אינו מתיימר להציע את מכלול השינויים הנדרשים באופניים (למשל, כיוון קליטים מדויק) אלא להצביע על בעיות בריאותיות פוטנציאליות העלולות להיגרם במצב רכיבה נתון. דוד רזניק - מאמן אופניים, בוגר קורס מאמנים בן שנתיים ממכון וינגייט, אשר צבר ניסיון אישי רב וידע ממקורות שונים על התהליך המובנה של התאמת האופניים והחליט להפוך זאת למקצוע. בניגוד לגישה הממוחשבת, התהליך של דוד רזניק מסתמך על צפייה ברוכב בעין בעת דיווש על האופניים. רזניק מעלה את הרוכב עם אופניו האישיים על טריינר, ונותן הוראות קצרות לגבי צורות דיווש שונות הנדרשות ממנו. תוך כדי עבודה הוא סובב סביב הרוכב ובוחן את מצבו במבחר נקודות אסטרטגיות. התהליך הוא דינאמי. מבצעים מדידות בסיסיות של הרוכב ומצליבים אותן מול מדידות רלוונטיות של האופניים. מכאן מתבצע תהליך הדרגתי של שינויים. מבחר הפרמטרים הוא גדול: גובה אוכף, מיקומו יחסית לכידון, אורך סטם, גובה כידון, זווית הגבהה של הכידון. רזניק מתעכב על כל אחד מאלה בצורה יסודית, מוודא את התאמתו של כל נתון למכלול המספרים העומדים לפניו. לאחר כל שינוי, הרוכב חוזר לדווש והתוצאה נבדקת בעין ובמדידות באמצעות אמצעים פשוטים (פלס, חוט עם משקולת לבדיקת אנך). אחד הכיוונונים החשובים ביותר מבחינת צורת הדיווש, אשר מהווה חלק משמעותי בתנוחת הרכיבה, הוא מיקום הקליטים על הנעל. כאן יש תשומת לב מיוחדת, בשל ההשפעות מרחיקות הלכת. ההתאמה נמשכת כשעתיים. דוד ילווה אתכם גם לאחר הבדיקה, ישלח אליכם סיכום של הנתונים וההמלצות לביצוע השינויים וניתן להמשיך ולהתייעץ עמו על התחושות לאורך זמן. רוכב שטח מנוסה ביצע את התהליך עם רזניק לאחר שבכל רכיבה סבל מכאבים משמעותיים שונים. לדבריו, בוצעו מספר שינויים קטנים באופניים ולא צעדים דראסטיים. כבר מהרכיבה הראשונה איכות התחושה עלתה משמעותית, ומספר שבועות לאחר מכן הכאבים הם היסטוריה. מיקום: רזניק בא אליכם הביתה. טלפון: 3201420 -050 עלות: 200 ₪ לכשעתיים של התאמה כולל קבלת סיכום הנתונים. יתרונות: מדובר במאמן רכיבה מוסמך, אדם שחי ונושם אופניים שנים רבות. כל התהליך סובב כל הזמן סביב הרוכב ואופניו, תוך כדי ביצוע שינויים מוקפדים באוסף רחב של פרמטרים. חסרונות: מדובר באדם צעיר יחסית, כאשר הידע נובע מניסיון אישי ומעשי והוא רק נמצא בתהליך של רכישת השכלה פורמאלית בתחום הפיזיותרפיה (סטודנט).
 

Yoav S

New member
וואו תודה

אני חושב שצריך להדביק את הנושא!!! זה טוב לעוד הרבה רוכבים!
 
למעלה