פשוט בושה!!! ישיעות אחרונות לקחו

פשוט בושה!!! ישיעות אחרונות לקחו

תמונה של שרון בן מאיר ז"ל שאני צילמתי והם הורידו מהאינטרנט (בלי רשות ובלי קרדיט, ורק אחרי שיצרתי איתם קשר שמו קרדיט יום למחרת) צרבו אותה והפכו אותה ל"אייקון" במדור הספורט שלהם על אתונה 2005. הבנתם??? תמונה של שרון בן מאיר שנלקחה בלי רשות נהפכה כלאחר כבוד לאייקון של עיצוב גראפי בידיעות אחרונות. כי הם מאוד מסכנים ולא יכולים להרשות לעצמם לעשות אייקונים מתמונות "חוקיות" או של אנשים שלא קרתה להם תאונה מחרידה..... מה אמורים להרגיש אנשים ששרון יקרה להם כשהם רואים את זה???
 
ממש מוזר.

גם אני ראיתי את התמונה באייקון, חשבתי שזה רק נדמה לי. חסר כבוד לחלוטין. או טימטום מוחלט. מה קורה בעיתון הזה?!?!
 

LIN TEAM

New member
רוצה לטפל בזה באגרסיביות?

הדפס עותק נוסף של התמונה, כתוב את הסיפור כולו, ושלח ל"מעריב".... (עזוב את זה שבטח תקבל פיצוי כספי כביכול על השימוש בזכויות יוצרים ו/או על קניית התמונה, אלא שגם תוכל להיות בטוח שידיעות לא יחזרו על זה).
 

shiri 80

New member
בושה ?אולי כבוד?

אני אגיד את זה בזהירות אבל אני חושבת שאולי יש לך מעט רגישות יתר כי מדובר בתמונה שצילמת ולא לקחו את רשותך , יותר מאשר העובדה שזו תמונה של שרון ז"ל. מה אמורים להרגיש אנשים ששרון יקרה להם והם רואים את התמונה שלה ?אולי להיות גאים בכך שהתמונה שלה משמשת בכתבה של האולמפיאדה ,בכל זאת זה אירוע בעל חשיבות .זה כמו כל תחרות אחרת ואף יתרה מכך. אינני יודעת מה הנוהל במקרים כאלה והאם מלבד אישור הצלם צריך אישור מהמשפחה ,אבל במידה ולא אז אני חושבת שניתן לראותאת זה באור חיובי ,ואני שמחה שלקחו תמונה של בחורה שיכולה לייצג את הייחודיות של ההענף,את הייחודיות שלה ולהעביר את כל זה בתמונה אחת .לא הכרתי את שרון אבל קראתי כאן את הסיפורים עליה ,ואולי העובדה שזה אייקון ולא תמונה שלמה קצת מעיבה על העניין אבל עדיין חושבת שאם היו צריכים לשים שם תמונה שמתקשרת לספורטאים אולימפיים ,אז שרון היא אחת מהם. אני לא חושבת שיש קשר בין ידיעות אחרונות והמסכנות שלהם לבין השימוש בתמונה של שרון - מה היית רוצה?שהם ייקחו תממונה של בחורה עלומת שם מאיזה תחרות נידחת ? ולמען הסר ספק,לא מזלזלת בעובדה שהם לא נתנו קרדיט שהוא דבר חשוב (וגם שווה ערך ) אבל אולי יש צורך להפריד בין הדברים שירי
 

schwinnie

New member
מתאים יותר לפורום "זכויות יוצרים"

ולא לפורום זה. ברמת העצה הידידותית, פשוט תפנה אליהם בכתב ("בלי לפגוע בזכויות")ותדרוש להוריד את האייקון. אח"כ ובהתחשב בתגובתם, תבע מהם פיצוי והקדש אותו לקרן ע"ש שרון ז"ל.
 
ללא קשר לזכויות יוצרים...

אני חושב שהם עשו מעשה מאוד לא מכובד, בלהציג את זכרה של שרון כ icon באתר שלהם. בכלל, אני חושב שלשים כל אדם שנפתר כ icon זו מעשה שלא ייעשה.
 
זו בדיוק הנקודה

ואישית, בתור חבר שלשרון (ולא "סתם" צלם שלקחו לו תמונה) זה פוגע עוד יותר.
 

ע ד ו ש ו

New member
נו.. באמת

מיקי, בחייך.. לקחו לך את התמונה, עשו מעשה יפה, מנציחים את שרון, גם אם לא ביקשו את רשותך... וואלה, בתור חבר תשמח בשמחתה שהתמונה מתפרסמת, בתור רוכב תשמח שתמונתה מתפרסמת ומעלנ את המודעות לקהילה.
 
אתה ראי את התמונה?

ראית את העמוד עיתון המדובר?? בתור חבר של שרון אני נעלב עמוקות מאופן השימוש בתמונה. תודה על התגובות
 
הערה מיותרת יאיר...

לבד מהעובדה שמיקי הינו עורך מקצועי של מאגאזין,צלם וכתב אי אפשר להתעלם מהעובדה שהוא היה גם ידיד קרוב של שרון ז"ל. כאשר גונבים ליוצר את זכויותיו ועוד על רקע כל כך רגיש אי אפשר שלא להבין את סערת הרגשות שאפפה אותו. מהכירותי עם מיקי בחור בעל עור פיל (המעמד מחייב...) אני מבין שאם פרסם את ההודעה סימן שבאמת הגיעו מים עד נפש. אם להודעות כאילו של חבר קהילה אין מקום פה אז למה יש ? עודד נ.ב אם תבחר להתייחס להודעתי כאל התקפה אישית ,זה בסדר מצידי רק צפה להתעלמות אלגנטית.
 

דדלי

New member
זה כבר מזמן לא עיתון - רכילון...

אני עברתי לעיתון מקור ראשון שגם אם הוא שבועון ו" אוריינטציה ימנית" וכו' הוא מכבד את הקוראים שלו ומהווה תחליף מעולה משום שהוא נותן בעיקר תקצירי חדשות שבועיים ומאמרים. כתבות העומק שלו הם ה"בסט אוף בסט" ואין בו שום רכילות או השמצה. תגלו אותו - ותבינו. (גם הארץ הוא על רמה - אבל נמאס מחדשות כל יום אותו סיפור וזה לא נכון שהחיים לא יפים...
 

haasadv

New member
שרון בן מאיר ז"ל

מיקי שלום. עם כל הנבלה שבכך ובמיוחד של גוף כה חזק כמו ידיעות אחרונות הרי שבמקום לפנות לכיוון הכספי והפיצוי או התרומה ובהתחשב במעמדך (הכללי והאישי) הייתי מסתפק באיזכור שמה של שרון בסמוך לאיקון ונסיבות התאונה המחרידה. הדבר יהיה לכבודה ולכבודך ויכסה במעט על הדורסנות של ידיעות אחרונות. יתכן שטקטית צריך לדרוש בתחילה כסף או לראות איך הם מגיבים לבקשה כאמור. אגב הפיצוי בגין הפרה של זכויות יוצרים - ללא הוכחת נזק - עומד על סך של 20,000 ש"ח לכל פרסום. מנש
 
תודה לכל הפונים

הנושא מטופל בצורה הטובה והמקצועית ביותר אם מישהו נפגע מהעלאת הדיון בנושא בפורום- איתו הסליחה
 

asaf me

New member
ממש חוצפה!!!!!

אבל ראיתי שהם הורידו את התמונה מהעיתון של היום. לפעמים החוצפה של התקשורת עוברת כל גבול. אני בטוח שלידיעות אחרונות לא חסרים משאבים ללכת ולצלם תמונה של רוכב אופניים או למצוא תמונה מן הארכיון שלהם, אבל למה לעבוד קשה אם אפשר לעשות עבודה קלה. ממש חוצפה.
 
למעלה