|שקדשאלה לשטיחונים שרוכבים על הכביש

urias1

New member
|שקדשאלה לשטיחונים שרוכבים על הכביש

למה (for god sake) אתם רוכבים בצד שמאל של הכביש ( טוב- לא כולכם) ברכיבה של הים במשך כ 3 שעות ספרתי לפחות חמישה רוכבי שטח על שוליים "שלי".
 
כי כש...

רוכבים בצד ימיןזה מסכן בכך שלא כ"כ אפשרי לעקוב במה שקורה מאחוריך. כשרוכבים מול התנועה ומשהו מסכן אותך אתה ישר רואה זאת ויכול לסטות הצידה. אני חושב שזו הסיבה(המוצדקת)
 

yosi53

New member
אתה בטח מתכוון אלי...

אכן, מודה באשמה.... ביום שישי רכבתי בעוונותי בצד שמאל, ובכל זאת אני לא אשם. נער הפרחים צודק. אני רוכב הרים שרוכב על כביש רק מעט ובדרך לשטח. אני מעדיף לראות את הלבן בעינים של זה שעשוי לפגוע בי ולא לגרום למישהו לפגוע בי מאחור ללא אפשרות מילוט (תיאורטית לפחות). בכל מקרה, אם הרוכב רוכב "עמוק" בחלק החיצוני של השוליים של הכביש, והשולים רחבים מספיק בארץ, אז מה זה מפריע?
 

צורחה

New member
זה מפריע ומסוכן מכמה סיבות

הנושא נטחן כאן כבר לעייפה כמה פעמים אך כיוון שיש תמיד רוכבים חדשים אז אולי שווה לרענן. כנראה שיש לנושא הרכיבה בשול שמאל איזה פלוס אז אנשים מחליטים שזה יותר טוב. הבעייה עם זה שיש לזה מספר מינוסים קטלניים ואני בטח לא זוכר את כולם. למה חשוב לנסוע בשול ימין: 1. שים לב לארוע התחבורה הנפוץ הבא: נהג נוסע בימין ולפניו צומת עם פניה חופשית ימינה. מבטו מופנה ימינה אל הפניה והכביש אליו הוא נוסע. ומי מגיע אליו מקדימה וחוצה את נתיב נסיעתו - אתה. הוא לא ראה אותך והוא לא אשם. 2. נסיעה בשמאל היא בדיוק בנתיב הנסיעה של כלי רכב איטיים שמשתמשים בשול. לדוגמה רוכב הכביש שהחל את השרשור הזה. יותר קטלני אלה משאיות שנותנות לתנועה לעקוף (לא כל המשאיות כאלה אבל אתה חי רק פעם אחת). 3. כשאתה נוסע מימין נניח ב30 קמ"ש, הנהג הבא מאחוריך מתקרב אליך ב60 קמ"ש לאט יותר מזה שבא מלפניך וזה משאיר הרבה יותר זמן מבחינתו לסטות או להאט. 4. בארץ החוק הוא נסיעה מימין גם לאופניים. תוכל לנסוע בשמאל באנגליה או דרום אפריקה למשל. 5. נסיעה בשמאל מבלבלת את הנהגים שבאים מולך. הדבר האחרון שאתה רוצה זה נהג של שבת שבא אליך במהירות 70-120 וחושב שהנה אתה חוזר ימינה, כחוק. מספיק?
 
לגבי סעיף 1 יש הרחבה...

בד"כ בהשתלבות לכביש באופן חופשי (בעיקר ללא רמזור) הנהג מרפרף במבטו ימינה בכדי לראות שאין מכוניות על נתיב ההשתלבות ומתחיל לצבור תאוצה תוך שהוא מרוכז במכוניות הבאות מאחוריו. רוכב אופניים שיקצר אליו טווח באותן שניות גורליות מימין עלול להתנגש במכונית, בעיקר אם הוא מתחיל לחצות את הכניסה של הרכב, במקום אסור, כמובן. יצא לי להיות מופתע מרוכב כזה בעודי נוהג, וקשה לתאר את הפתעתי וכעסי. ועוד נימוק: אנו נאבקים בתקופה זו על הכרה מצד הנהגים והפנמה שלהם שרוכבי אופניים שותפים לכביש. זלזול בחוקי התנועה ובלבול הנהגים שמתחילים להתרגל לנוכחותנו עלולים לפגוע במטרות שלנו. סעו כחוק
 
ההבדל נעוץ באופי הרכיבה

הכבישון, מתכופף, מחביא את הראש בין הידיים, מצמצם את שטח החתך למינימום, משקיע מבטו בגלגל הקדמי ואינו מסתכל קדימה (רק מדי פעם). לכן אינו רואה את התנועה לפניו ומצמצם את הסיכון ע"י הקטנת המהירות היחסית בינו לבין הדורס הפוטנציאלי, דהיינו רוכב בצד ימין ומטיל את האחריות על הנהג. השטיחון, רוכב מבור לשלולית דרך סלע ודרופ, מסתכל תמיד קדימה, וכל פרט שאינו גלוי גורם לפאניקה. אי לכך, מגביר השטיחון את תחושת הבטחון ע"י רכיבה בצד שמאל ותצפית רצופה על האויב (הנהג). בעקרון, זה לא משנה, במפגשים בין מכוניות לרוכבי אופניים, הרוכבים נפגעים. ובד"כ, בגלל הנהגים. לדעתי, גם אם השטיחון רואה רכב ממול מתנהג לא צפוי, הוא אינו יכול לשנות דבר. גם עקב זמן התגובה וגם עקב חוסר הידיעה מה הולך לקרות עם הנהג הבלתי צפוי שממול. כשעולים עם אופניים על כביש, עדיף שיהיו רתומים למנשא.
 

kanshoof

New member
זו גם דרך להסתכל על העניין אבל:

גם אם השטיחון רוכב לאט, זה עדיין קריטי אם מהירות ההתנגשות היחסית תהיה ב30 קמ"ש יותר או 30 פחות לא ? וכמו שכתבת, לא יעזור שום דבר, גם לא לראות את הנהג משתולל\מאבד שליטה\מנסה לדרוס אותך בכוונה חו"ח, את התאונה קשה מאד וכמעט בלתי אפשרי למנוע. עוד דבר: מבחינת הנהג זה נורא מלחיץ רוכבים שבאים מולו בכביש, קרה לי פעם אחת וממש נלחצתי, בנתיב שלך - שאתה רגיל שהכל זורם קדימה, פתאום איזה משהו מתקדם לעברך, ואפילו לא לאט במיוחד. הדבר האחרון שצריך זה שהנהג שבא מולך יבהל או ילחץ... והכי חשוב: אופניים על הכביש זה כלי רכב מבחינת החוק, נכון ? ואופניים בשוליים לא ? כי אם כן (אני מתאר לעצמי שכך הדבר) הרי זו עברה על החוק לרכוב נגד כיוון התנועה. בכל מקרה, אני תמיד רוכב עם הכיוון. ובלי קשר מאחל לכולם רכיבה בטוחה ומהנה.
 

kanshoof

New member
טוב..."את זה כבר אמרו", רק עכשיו

שמתי לב... צורחה אני איתך !
 
למעלה