לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2958329,583 עוקבים אודות עסקים

פורום אופניים

קהילת רוכבי אופניים בישראל - הבית של הרוכבים הישראלים. רכיבה על אופניים, למרות מה שמקובל לחשוב, היא ספורט קבוצתי. מהטור דה-פראנס עד הטיול בשבת, הרוכבים שסביבנו הופכים אותנו לטובים יותר, מקצועיים יותר ובעיקר עושים את הרכיבה למהנה הרבה יותר... מטרתה של קהילת האופניים היא ליצור את התמיכה הקבוצתית לרוכבים הישראלים גם בשעות שאינם לובשים מכנסי טייטס שחורים וחולצות עם פרסומת של בנק ספרדי, או יצרן דלתות איטלקי. קהילת האופניים של מגזין אופניים, אשר נוסדה ב-iol עברה לוואלה וכעת היא בתפוז, מיועדת לרוכבי האופניים בישראל, אשר הולכים ומתרבים בשנים האחרונות. היא פתוחה לכל הקשורים לענף: רוכבי הרים וכביש וספורטאים בענפי הטריאתלון, הדואתלון והניווט הספורטיבי, רוכבים המשתמשים באופניהם ככלי תחבורה ועבודה, בעלי חנויות וסוחרים, אנשי האיגודים השונים, מארגני טיולים ותחרויות וחובבי הענף בכלל. הקהילה מנוהלת בחסות מגזין אופניים, אשר יוצא לאור בכל חודש ומופץ למינויים ובחנויות הספרים והאופניים. בקהילה יכולים הרוכבים בישראל להביע את דעתם לגבי נושאים הקשורים באופניים, להתייעץ עם מומחים, להתעדכן בארועים האחרונים בעולם האופניים, לקרוא מאמרים, ולגלוש לאתרים המובילים בעולם הקשורים לספורט. מטרת הקהילה היא לקדם את ספורט האופניים בישראל, ליצור דיאלוג פורה בין הגורמים השונים בענף, לתמוך ברוכבים החדשים ולתרום לוותיקים. נשמח לארח אותכם בקהילה, אבל אל תשכחו: זה בשום מקרה לא תחליף לרכיבה! להתראות בקהילה, על הכבישים ובשבילים, איציק הופמן וצוות הניהול של הפורום: רן פרגמין, רמי לשם, בועז שחר, עידו מזור, אילן שחם (ניווט וטיולי אופניים), דרור האס, גיל בניטה ואורן בג'איו (פרירייד ודאון-היל) וניר טל (אופניי-טכני) עוד בפורומים: פורום אופני כביש. אין להכניס כל תוכן פרסומי לפורום. הודעות מכירה וקנייה יש לפרסם בלוחות הפורום בלבד. "תפוז אופניים", המקום לכל התכנים הקשורים לאופניים, היכנסו ולמדו. אמרו עלינו (מקבץ קטן בלבד): "…פורום האופניים, שהוקם לפני כשנתיים הוא כיום אחד הפורומים הפעילים ברשת…" הארץ, 10.9.2002 "הפורום הכי פעיל באינטרנט" מעריב 18.9.2003 "זה המקום ללמוד כל מה שרציתם בנושאי אופניים…" העיר, 11.10.2003 "פורום האופניים בתפוז…נחשב לאחד התוססים מסוגו…" 7 ימים, ידיעות-אחרונות 25.6.2004

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופניים

קהילת רוכבי אופניים בישראל - הבית של הרוכבים הישראלים. רכיבה על אופניים, למרות מה שמקובל לחשוב, היא ספורט קבוצתי. מהטור דה-פראנס עד הטיול בשבת, הרוכבים שסביבנו הופכים אותנו לטובים יותר, מקצועיים יותר ובעיקר עושים את הרכיבה למהנה הרבה יותר... מטרתה של קהילת האופניים היא ליצור את התמיכה הקבוצתית לרוכבים הישראלים גם בשעות שאינם לובשים מכנסי טייטס שחורים וחולצות עם פרסומת של בנק ספרדי, או יצרן דלתות איטלקי. קהילת האופניים של מגזין אופניים, אשר נוסדה ב-iol עברה לוואלה וכעת היא בתפוז, מיועדת לרוכבי האופניים בישראל, אשר הולכים ומתרבים בשנים האחרונות. היא פתוחה לכל הקשורים לענף: רוכבי הרים וכביש וספורטאים בענפי הטריאתלון, הדואתלון והניווט הספורטיבי, רוכבים המשתמשים באופניהם ככלי תחבורה ועבודה, בעלי חנויות וסוחרים, אנשי האיגודים השונים, מארגני טיולים ותחרויות וחובבי הענף בכלל. הקהילה מנוהלת בחסות מגזין אופניים, אשר יוצא לאור בכל חודש ומופץ למינויים ובחנויות הספרים והאופניים. בקהילה יכולים הרוכבים בישראל להביע את דעתם לגבי נושאים הקשורים באופניים, להתייעץ עם מומחים, להתעדכן בארועים האחרונים בעולם האופניים, לקרוא מאמרים, ולגלוש לאתרים המובילים בעולם הקשורים לספורט. מטרת הקהילה היא לקדם את ספורט האופניים בישראל, ליצור דיאלוג פורה בין הגורמים השונים בענף, לתמוך ברוכבים החדשים ולתרום לוותיקים. נשמח לארח אותכם בקהילה, אבל אל תשכחו: זה בשום מקרה לא תחליף לרכיבה! להתראות בקהילה, על הכבישים ובשבילים, איציק הופמן וצוות הניהול של הפורום: רן פרגמין, רמי לשם, בועז שחר, עידו מזור, אילן שחם (ניווט וטיולי אופניים), דרור האס, גיל בניטה ואורן בג'איו (פרירייד ודאון-היל) וניר טל (אופניי-טכני) עוד בפורומים: פורום אופני כביש. אין להכניס כל תוכן פרסומי לפורום. הודעות מכירה וקנייה יש לפרסם בלוחות הפורום בלבד. "תפוז אופניים", המקום לכל התכנים הקשורים לאופניים, היכנסו ולמדו. אמרו עלינו (מקבץ קטן בלבד): "…פורום האופניים, שהוקם לפני כשנתיים הוא כיום אחד הפורומים הפעילים ברשת…" הארץ, 10.9.2002 "הפורום הכי פעיל באינטרנט" מעריב 18.9.2003 "זה המקום ללמוד כל מה שרציתם בנושאי אופניים…" העיר, 11.10.2003 "פורום האופניים בתפוז…נחשב לאחד התוססים מסוגו…" 7 ימים, ידיעות-אחרונות 25.6.2004
x
הודעה מהנהלת הפורום

קישורים מהירים  פורום אופניים - לא לאופניים חשמליים!

 

תפריט לרוכבים מתחילים   מדריך לרכיבה עירונית  נוהל פרסום חוות דעת על חנויות 

מודעות יד שנייה מפרסמים רק בשירשוק הנפתח בסוף כל חודש

---------------------------------------------------------------
 
לציבור רוכבי האופניים החשמליים, פורום הנו פורום אופניים המונעים בכח הדיווש בלבד. אין לשאול כל שאלות הקשורות באופניים חשמליים מכל סוג וכל שאלה כזו תימחק.
 
המשך >>

לצפיה ב-'הכלה מזרזיר- שיתוף בנית קומבינה לאופני זנב קשיח '
הכלה מזרזיר- שיתוף בנית קומבינה לאופני זנב קשיח
10/06/2020 | 10:56
13
73
אני בעיקרון רוכב כביש אתגרי הרבה שנים זה פעם ראשונה שאני כותב בפורום תפוז אופני שטח
מתחילת השנה היה עלי לחץ גם מהמשפחה לעבור לשטח או לפחות לצמצם את רכיבות הכביש

המטרה בפוסט שיתוף הנושא בפורום אופני שטח אני מקווה שזה יעזור לרוכבים אחרים שמחפשים
אופנים זנב קשיח קרבון קלות עם גרופ הכי מתקדם מערכת הילוכים 10-51 במחיר שפוי ...  
 
לאחר בדיקה בקטעי רכיבה בחודשים האחרונים של מספר סוגי אופני זנב קשיח ממותגים שונים
בסוף מטעמי מחיר- הכי זול החלטתי לבצע את הקומבינציה של השילוב  באופני מרידה
(אבל ניתן לעשות זאת גם במותגים אחרים  - במחיר גבוה יותר ...)
 
הבסיס לקומבינציה שלדת קרבון שמשולבת בדגמים ברמות מחרים מ 7000-15000 ₪ זה אותה שלדה
כל המערכת הוחלפה לפול גרופ 12 הילוכים קסטה 10-51  - קראנק 34 
SHIMANO SLX 7100  2020
מצורף
תמונה של האופנים  
תמונה הגדלה לאזור הקראנק והקסטה
תמונה של המפרט החדש מה שמופע באדום זה השדרוג ...

מה שהנחה אותי זה תקציב עד 8000 ₪ - מתנה שקבלתי לקנית אופני שטח- לצמצם את רכיבות הכביש...
במסגרת הזו בדקתי אצל המותגים מה אפשר לקנות בתקציב הנ"ל שלדת קרבון ומערכת 12- 10-51
הערה - לא כולם הסכמו גם במחיר הרבה יותר גבוהה לבצע שנויים שדרוגים של החלפת מערכת וגלגלים .
לאחר בדיקות ראיתי שהקומבינה אפשרית רק במרידה שאר המותגים היו גבוהים  במחיר ב 40% ויותר
 
הכינוי הכלה מזרזיר בגלל שהקנית  האופנים בחנות ספיד אופן  יש לציין שגם רוזן מינץ נתניה נענה לנושא
החלקים ששודרגו  נלקחו מ 3  דגמי מרידה
הבסיס שלדת הקרבון , הבולם ,הסטם , וכידון 
MERIDA BIG NINE 3000
-------------------------------------------------------------------
מערכת גרופ 12 הילוכים 10-51
MERIDA BIG NINE SLX-EDITIO
--------------------------------------------------------------------
גלגלים  , ברקסים , מוט אוכף , ואוכף  מאופני
MERIDA BIG NINE 6000
-------------------------------------------------------------------------
הצמיגים ב 3 הדגמים זה כנראה אותו דבר - בהמשך נבדוק מה מתאם לי ונשדרג ..
------------------------------------------------------------------------
סה"כ המחיר כולל עבודה  7700 ₪ - שדרוג פלטה מ 32 ל 34 בנפרד תוספת עד 100 ₪
 
סה"כ קבלתי תמורה טובה למחיר  וגם התאמה לצרכים שלי מבחינת יחס העברה למהירות - 34/10
חלק מהמסלול עד שאני מגיע לשטח  או חוזר ממנו הם בקטעי כביש  ששם אני רגיל לרכב מהר ...
בקטעי שטח מורכב אני עדיין לא מספיק טכני אבל בשבילים מסודרים אני משאיר אבק מאחור גם לצעירים 
 
אריה סדובניק
אופניים >>
לצפיה ב-'אופני חלומות'
אופני חלומות
11/06/2020 | 06:54
40
אין כמו בניה של מפרט פרטי. 
ביצעתי ניתוח השתלה דומה לפני כמה שנים. שלדת ז׳ק של ג׳יאנט קרבון XTC. גלגלים שימנו XT, מערכת הינע XT 2x10 ומזלג פוקס. מחיר כולל סביב 10000 ש׳ח. האופניים הכי כיפיים שלי. 
למרות שאני חושב כבר הרבה זמן להפוך אותם ל-1x12המגבלה של ציר אחורי QR ורוחב 135 מ׳מ מקשה על התקנת דרייבר xD שמאפשר שימוש במערכות 12 הילוכים של SRAM. על מערכות שימנו אין בכלל מה לדבר. הן מתאימות רק לשלדות boost עם ציר אחורי 148 מ׳מ.
אופניים >>
לצפיה ב-'משהו פה לא מסתדר לי כל כך...'
משהו פה לא מסתדר לי כל כך...
11/06/2020 | 11:11
11
49
7800₪ זה סה"כ לביג9 3000 כולל שידרוג?
 
המחיר של big9 3000 הוא 7000, אז כל השידרוג סה"כ = 800₪?
אם כן - אז זה מחיר ממש זול!  בעצם כולל זיכוי מלא על החלקים המקוריים שהוסרו?
 
הברקסים לפי המפרט זהים למקור בדגם ה-3000.
 
למה לבחור חישוקים רחבים יותר? במקור הם 2.0 מ"מ רוחב פנימי וזה מספיק לצמיג עד 2.3. אתה מתכנן על צמיג רחב יותר?
 
אני עם ביג9 3000, כעת עם צמיגי 2.0 טיובלס של קונטיננטל,
מת על הגלגול החופשי הקליל שלהם, הבדל מוחשי לעומת ה-2.2 במקור
ומשלם במודע מחיר בעבירות בקטעים חוליים.
 

גם נתון המשקל לא מסתדר לי...
במקור ה-3000 שוקלים 11.5 ק"ג.
חישוקים רחבים יותר ו-12 הילוכים לעומת 11 מאותה סדרה, אמורים להוסיף מעט במשקל, לא?
לפי הפירוט שלך הצלחת להוריד ק"ג שלם... איך?
 
אשמח להרחבה, ותודה על השיתוף!
 
אופניים >>
לצפיה ב-'השלמות להסבר - כולל תוספות '
השלמות להסבר - כולל תוספות
11/06/2020 | 13:11
9
54
במקור הבקשה שלי הייתה לקחת את השלדה
MERIDA BIG NINE 3000
את שאר  החלקים בקשתי קחת
MERIDA BIG NINE SLX-EDITIO

עבור זה ספיד אופן הציע 7800 ש"ח כולל פלטה 34
רוזן מינץ נתניה הציע  8100 ₪ כולל פלטה 34

אחרי שהאופנים היו מורכבות ראיתי שהגלגלים אחרים כתוב Expert
הוסבר לי שהגלגלים של ה 3000 לא מתאמים ל 12 הילוכים 10-51
לכן נלקחו מדגם יותר יקר כולל החלפת נאבה  מתאימה ...

את המפרט אני כתבתי על סמך מה שהבנתי מספיד אופן  יכול להיות שהגלגלים  יותר צרים
שלקחתי האופנים ברכב ,פורק הגלגל הקדמי הרגשתי שהוא ממש קל  
לי נראה שהגלגלים שיש לי יותר יקרים וקלים אני הבדוק שוב את הרוחב במדידה ...
מערכת 12 הילוכים היא חדישה הרבה יותר - גם מבחינה טכנולוגית  
נראה לי שגרופ 12 שוקל פחות מאשר מערכת גרופ  11 שנחשבת למיושנת  אבל לא בדקתי
בנוסף מוט אוכף ואוכף  קצת יותר קלים  
 
את הנתון למשקל האופנים קבלתי בטלפון מספיד אופן כאשר גמרו להרכיב
הם אמרו ששקלו אותם 
זה נשמע לי הגיוני.כאשר דגם האלומניום  עם מערכת 12 
MERIDA BIG NINE SLX-EDITIO  שוקל 11.8 ק"ג
 
בנוסף אני מצרף תמונות ל 2 קירות שאני בחודשה האחרון כמעט כל יום בערב מטפס כמה פעמים ...

המקום זה תל אסור ליד עין עירון  מצורף לינק
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA%D7%9C_%D7%90%D7%A1%D7%95%D7%A8
 
אריה סדובניק
אופניים >>
לצפיה ב-'תודה על הפירוט. נשמע אחלה עסקה'
תודה על הפירוט. נשמע אחלה עסקה
11/06/2020 | 15:30
23
ושידעת בדיוק מה אתה רוצה וצריך
אופניים >>
לצפיה ב-'מעניין... עברתי על נתוני המשקל הרשמיים של מרידה'
מעניין... עברתי על נתוני המשקל הרשמיים של מרידה
11/06/2020 | 17:46
7
47
מסתבר שההבדל בין שלדת אלומיניום לקרבון יוצא סה"כ 400 גרם במכלול האופניים השלמים.
השוויתי את ה-SLX אדישן (אלומיניום) מול ביג9 3000 (קרבון)
 
וחוץ מההשוואה הזו עניין אותי מה באמת המשקל בפועל,
אז שקלתי את האופניים שלי (ביג9 3000) שעל הנייר שוקלים 11.5 ק"ג
ועל המשקל עוד ק"ג אחד = 12.5.
נשמע הגיוני בהחלט, כי 'על הנייר' זה מידה M בלי פדלים ובטח בלי חומר בצמיגים,
ואצלי מידה L פלוס קצת מיתקונים (פנסים, צופר, מושב חלופי, והרבה חומר איטום בצמיגים).
 
מה שנשאר פחות הגיוני בעיני הוא ההבדל המזערי בין הקרבון לאלומיניום = 0.4 ק"ג
לעומת הבדל מאוד משמעותי במחיר = מעל 40%
אופניים >>
לצפיה ב-'כמה כבר אפשר לרדת מחלק שבכל מקרה שוקל בערך קילו וחצי?'
כמה כבר אפשר לרדת מחלק שבכל מקרה שוקל בערך קילו וחצי?
<< ההודעה הנוכחית
11/06/2020 | 20:49
1
25
שלדת ז"ק אלומיניום סבירה שוקלת כ 1.5 ק"ג.. שלדת קרבון סביב קילו אחד. זה הבדל עצום באחוזים, אבל יש גבול לכמה שאפשר לגלח ממשקל האופניים הכולל ולסיים עם מוצר שתסמוך עליו בשביל נידח (שלא לדבר על המחיר)
אופניים >>
לצפיה ב-'וואלה... חשבתי ששילדת אלומיניום כבדה יותר'
וואלה... חשבתי ששילדת אלומיניום כבדה יותר
11/06/2020 | 23:44
128
לצפיה ב-'תלוי אך בודקים את השקילה - הדרך שאתה בודק לא …'
תלוי אך בודקים את השקילה - הדרך שאתה בודק לא …
14/06/2020 | 10:34
1
41
נכונה  כמסקנה להפרש  משקל השלדות
בתגובה שאתה משווה שקילה  הבדל בין  2 סוגי  אופנים 
באופנים  הנ"ל יש עוד הבדלים  שמשפיעים  כמו  גרופ המערכת

דגם שלדת האלומיניום שוקל יותר כ 680   גרם  לפי ספיד אופן ...
לפי פרסומי מרידה שלדת  למידה M
שלדת האלומיניום שוקלת כ 1800 גרם  ושלדת הקרבון שוקלת כ 1100 גרם
 
לכל  מותג בדרך כלל יש  סדרות  של אופנים  מאלומיניום  או קרבון - דגמים בהתאם  למחיר
שהבסיס זה השלדה  שהדגם  עולה במחיר  הוא מקבל חלקים  טובים , יקרים  וגם קלים יותר...
דגם האלומיניום הזה הוא ייחודי שילוב מערכת גרופ  12 ( ביחס למחיר זה ממש עסקה טובה. ) .. 
MERIDA BIG NINE SLX-EDITIO
 
בדרך כלל בכול המתגים  ההבדל בין דגם  אלומיניום  לדגם הקרבון הזול ביותר  זה כ 3000 ₪  
מינמום בתנאי ששאר החלקים דומים או שווה ערך ...

ההיגיון  שמנחה את כל המותגים כאשר דגם סדרתי עולה ברמת החלקים המחיר עולה  ועולה
לדוגמא  במרידה הדגם הסדרתי  7000 יש את אותה שלדת קרבון מחיר האופנים עולה מעל 100% 
ביחס לדגם ה 3000 ההבדלים  הורכבה מערכת 12 ברמת XT  ועד מס' חלקים ופרטים יותר טובים .כמו גלגלים בולם וכו..
 
הערה השוואת מחיר גרופ מערכות 12 של שימנו  בין  XT  ל SLX  ההבדל הוא רק כ 500 שקל  ...

אריה סדובניק
אופניים >>
לצפיה ב-' הבנתי... (שיש לי עוד הרבה מה ללמוד בתחום)'
הבנתי... (שיש לי עוד הרבה מה ללמוד בתחום)
14/06/2020 | 11:25
23
אבל התובנה העיקרית שלי היא ש"האדם שבטנק ינצח"
 
ועיקר הגאווה שלי היא יותר על ה-20 ק"ג שהורדתי מעצמי
ופחות על עשרות או מאות הגרמים שניתן לחסוך ב"טנק".
 
יחד עם זאת, כשרכשתי את דגם הקרבון במחיר לא מבוטל עבורי (אימפולסיבי, מה לעשות?!)
קצת התייסרתי על ההוצאה על כלי שהוא לכאורה 'אוברקיל' רציני יחסית לרמת הרכיבה שלי,
אבל ככל שעובר הזמן אני לומד להעריך את האופניים האלה ואת היכולות שלהם,
ופשוט נהנה מכל רגע של רכיבה, ואני רוכב יום יום מעל שעתיים
אופניים >>
לצפיה ב-'400 גרם הפרש במשקל שווים המון כסף'
400 גרם הפרש במשקל שווים המון כסף
15/06/2020 | 07:33
2
16
מבלי להיכנס לדיון על היתרונות והחסרונות של אלומיניום מול קרבון מול פלדה או טיטאניום... ככל שרמת הרכיבים עולה - היחס בין הפרש המחיר להפרש המשקל עולה. בסוף אתה משלם 20% פרימיום עבור רכיב ששוקל בדיוק אותו הדבר אבל מצופה באיזו מתכת אקזוטית שמשפרת משהו.
אז 400 גרם זה הפרש משמעותי מאד שבהחלט שווה את הפרש המחיר (למי שהמשקל הוא רכיב משמעותי עבורו) ואם נוסיף לזה גם יתרונות אחרים שיש לקרבון מול אלומיניום הנה ההסבר מדוע רוכבים מוכנים לשלם יותר.
אגב, בין ״מוכנים״ ל״צריכים״ ועד כמה גילוח המשקל באמת משמעותי לרוכב לא תחרותי - זה כבר נושא לדיון אחר.
אופניים >>
לצפיה ב-'מה באמת היתרונות של קרבון לעומת אלומיניום? חוץ מהמשקל כמובן'
מה באמת היתרונות של קרבון לעומת אלומיניום? חוץ מהמשקל כמובן
15/06/2020 | 09:34
1
15
לצפיה ב-'חוזק, קשיחות וגמישות '
חוזק, קשיחות וגמישות
15/06/2020 | 15:34
24
למרות ששני המדדים האחרונים סותרים זה את זה, סידור כיווני הסיבים מאפשר לשלוט בגמישות ובקשיחות בהתאם לצורך ולכיוון המבוקש. 
אופניים >>
לצפיה ב-'חישוקים רחבים'
חישוקים רחבים
15/06/2020 | 07:46
29
לא ברור לי באמת מהשרשור מה רוחב החישוקים, אבל הנטיה בשנים האחרונות היא חישוקים רחבים. זה מגיע יחד עם צירים Boost רחבים מלפנים ומאחור (110 מלפנים במקום ה-100 ה״מסורתי״, 148 מאחור במקום ה-135/142 ה״מסורתי״) וזאת כדי לאפשר צמיגי ״פלוס״ רחבים 2.5-3 שלא מצליחים להשתחל לשלדות קלאסיות. צמיג רחב מצריך גם חישוק רחב על מנת ״לשבת״ במקום ולאפשר לצמיג להיאחז לדופן החישוק. 
מנסיוני הצנוע - שימוש בצמיג רגיל (2.1-2.3) על חישוק רחב לא משפיע לרעה על התנהגות הצמיג. מאידך - חישוק רחב לרוב יהיה קשיח יותר, ויוכל (חשוב לבדוק באתר היצרן) לשאת משקל גדול יותר. באופן מפתיע - חישוק רחב יותר לא בהכרח יהיה כבד יותר, ואם כן - אז לא ביחס ישר להפרש הרוחב. הפרופילים של חישוקי מתכת רחבים הם לרוב נמוכים יותר כך שהמשקל הכולל נשאר כמעט ללא שינוי.
אופניים >>

הודעות אחרונות

20:19 | 29.06.20 עודאחדמיוחד
11:13 | 11.06.20 ofirshw
19:00 | 07.06.20 המחשמל 64
12:51 | 27.05.20 Nim27
22:02 | 13.05.20 beigl
14:47 | 06.05.20 alondan1
20:43 | 11.04.20 רוני1955
21:52 | 29.03.20 צביקהשמ
10:47 | 29.03.20 המחשמל 64

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ