נוזל נגד תקרים - צריך הסבר ואיפה לקנות?

אלכס2X1

New member
נוזל נגד תקרים - צריך הסבר ואיפה לקנות?

אני יודע שיש פנימיות שנמכרות כשהן כבר מלאות בזה. למעשה, באחת הפנימיות באופניים שיש לי כרגע יש כבר את החומר הזה. "מכרו" לי אותה בחנות האופניים ואני לא מצטער. (קוצים קטנים בצמיגים היו עושים לי את המוות ועכשיו, כבר יותר מ-6 חודשים לא היה לי פנצ'ר (אני רוכב כל יום בכל מיני תנאי שטח). להגיד ש-"אין פנצ'ר" זה, כנראה, לא מדוייק. אני מוכן להתערב שישנם לפחות מספר קוצים שתקועים לי כרגע בפנימית הזאת אבל הנוזל הזה שיש בפנים סותם את החורים.

אני עומד לקבל אופניים 4.0 על 26. לא מאמין שאוכל להשיג בארץ (או להביא מחו"ל) פנימיות בגודל הזה עם הנוזל הזה כבר בפנים. לכן, אצטרך לעשות את פעולת המילוי בכוחות עצמי.

יש את המוצר הזה:

https://www.youtube.com/watch?v=BeWSrtxkXmY

ואז יש אותו באיביי:

https://www.ebay.com/itm/Z-sealant-...348893?hash=item36541be79d:g:HbUAAOSwIGZdehms

החומר עצמו זה לא מספיק. צריך מזרק, צינור, מפתח מיוחד לפרק את הפטמה (שרדר)... בקיצור, זה קצת סיפור אבל אין לי ברירה, אני חייב להכנס לזה. משלוח לארץ של הליטר ההוא יוצא כ-150 ש"ח.. אני לא מופתע אבל כאילו WTF?..
חייב להיות לזה פתרון אחר. ראיתי מוצר דומה בארץ שמוגדר כ"מתקן פנצ'רים". לצערי, לא יכול למצוא את הקישור. המחיר שם היה "שפוי" אבל לא נראה לי שזה בשבילי. אני צריך "אמצעי מניעה", משהו שמתחיל לפעול ברגע שמתחילה זליגה של אוויר, לא משהו ששופכים לתוך הגלגל כשכל האוויר כבר ירד.

עכשיו לשאלות הטכניות:

כמה זמן דבר כזה "מחזיק"? כשאני מחליף צמיגים אני גם מחליף את הפנימיות (מנצל את הזדמנות) וזה משהו כמו אחת לשנה אבל עם פנימיות 4.0 על 26 שאני כל פעם אזמין מחו"ל זה יהיה יקר ולא רצוי. אני צריך לדעת כמה זמן החומר הזה ממשיך להיות שווה משהו. הרי מוסיפים אוויר לגלגל מדי פעם אפילו שאין פנצ'ר, ז"א נוסף לשם חמצן טרי שאמור לעשות משהו לנוזל הזה. באיזה שלב הוא "מתייבש" או מפסיק להוות "דבק לסתימות"? מה שמביא אותי לשאלה הבאה.

אני נוהג להוריד קצת אוויר מהגלגלים כשאני מגיע לשטח ולנפח חזרה כשאני עולה שוב על הכביש. ניסיתי לעשות את זה כשיש לי את החומר הזה בפנימית ומן הסתם, ביחד עם האוויר יצא לי משם קצת מהנוזל. (זה נמרח לי על האצבעות, החומר הזה מסוכן?). קשה לי להאמין שהחומר עצמו לא מושפע מתחלופה מתמדת של אוויר שהוא בא עמו במגע, או שאני טועה?

איזו כמות כדאי בכלל להביא? בוידאו הם מדברים על 60 מ"ל לגלגל אבל לגלגלים שיהיו לי זה אמור להיות לפחות כפול מזה.
שווה להביא כמות במכה או שזה בעיה? אני לא חנות אופניים ואני הולך למלא רק את הגלגלים באופניים שלי. נגיד שהבאתי ליטר, לקחתי משם רבע מהכמות, זה יכול לשבת על המדף עד לפעם הבאה שאני אצטרך למלא, נגיד שנה? כל פעם שלוקחים חומר מהבקבוק, במקומו נכנס אוויר (שכולל חמצן), מה זה עושה לחיי המדף? אפשר להכניס את זה למקרר? או אולי כדאי להקפיא?
עד כמה החומר הזה מסוכן? ראיתי כאלה שמפרסמים "ללא אמוניה". ז"א שאצל כל האחרים זה עם אמוניה? זה בהחלט הדליק אצלי נורה אדומה.

טוב, זה בערך הכל. מאוד אשמח להכוונה: מה לקנות, איפה לקנות, מה לעשות, איך לעשות, מה לא לעשות. סליחה שחפרתי אבל זהו נושא קצת מורכב. אולי יש בלוג שיענה לי על כל השאלות? (אני קורא אנגלית).

תודה!
 

steiff

New member
בארץ נפוצים שני נוזלים

הנוזל של ״סטאנ׳ז״ והחיקוי הישראלי של ״ג׳ו״.
Stan's ו- Joe's.
שניהם טובים.
יש גם נוזלים של ״סליים״ ויש גם אפשרות להכין את החומר הזה באופן עצמאי מקצת BG-Bond וצמר סלעים קצוץ שמעורבבים יחד.
בחנות Shop@harim תוכל למצוא את החומר של סטאנ׳ז ואת החומר של ג׳ו תוכל למצוא כמעט בכל חנות אופניים.

באשר לאופניים העתידים - בחן אם החישוקים הם טיובלס - אם כן - יכול להיות שעדיף לך להזדכות לגמרי על הפנימיות ולעבור למערכת טיובלס. אותו נוזל - פשוט ממלאים ישר לצמיג בלי פנימית.

כמה זמן זה מחזיק? תלוי במספר הפנצ׳רים. אם הפנצ׳ר מספיק גדול - בורח קצת חומר בזמן האטימה. פעם בשלושה-ארבעה חודשים זה פרק זמן סביר למילוי מחדש אלא אם כן הפנימית לא נאטמת כבר לפני כן.

החומר עצמו לא רעיל למגע. לטקס ולפעמים קצת אמוניה. הריח לא נעים אבל אין סכנה. אמוניה זה חומר שלא כדאי לשתות אבל בריכוזים שהוא מופיע בחומר הזה הוא לא מסוכן למגע. לשטוף את הידים במים וסבון בתום העבודה מספיק לגמרי.

על מנת למנוע בריחה של החומר בזמן ניפוח/ריקון הצמיג - כדאי למקם את הוונטיל בסביבות השעה 4-5 (או 7-8) ולתת לו לעמוד שם חצי דקה לפני שמוציאים או ממלאים אוויר - זה מאפשר לנוזל שאולי היה בצינור הוונטיל להתנקז לחלל הפנימית. אם בורחות כמה טיפות לא קרה כלום, אבל קח בחשבון שהנוזל שעבר דרך הוונטיל בטח השאיר קצת שאריות על ליבת הוונטיל וזה עלול לגרום לסתימות בהמשך. כדאי להחזיק בבית כמה ליבות חלופיות.

אני מסכים שלצמיג רחב כדאי למלא קצת יותר חומר. החומר נמכר בבקבוקים של 250 גרם, 500 גרם וליטר. יש לו חיי מדף די ארוכים כך שלא צריכה להיות לך בעיה לקנות בקבוק של ליטר. זה יותר כלכלי. אם אתה לא יבבן משקל - תוכל למלא הרבה חומר. זה יגדיל את המשקל אבל יאפשר לך לשרוד יותר זמן בין מילויים חוזרים.

אין צורך לקרר או להקפיא, רק לסגור את הפקק היטב. אצלי זה יושב במחסן בחום הקיץ ושורד היטב. האפקטיביות של החומר דווקא יורדת בקור, וקיפאון גורם להתגבשות של כדוריות ולנזק בלתי הפיך לחומר. יש ל-Stan's חומר בדרוג גבוה יותר שנקרא Race Sealant שגם יודע לסתום חורים גדולים יותר וגם עמיד בטמפרטורות נמוכות.

עניין האמוניה - עשוי להשפיע על סוגים שונים של גומי. יש סוגי גומי שהאמוניה גורמת להם להתפוררות איטית. חומר ללא אמוניה עדיף אלא אם כן אתה יודע בוודאות שהצמיג שלך לא רגיש לאמוניה.
 

אלכס2X1

New member
תודה רבה!

לא חשבתי שאזכה לתגובה כה מפורטת. תודה, גבר!
באמת עזרת לי, רק להבהיר משהו. אני לא הולך להיות עם טיובלס גם בעתיד הרחוק. אז אצלי הנוזל תמיד יבוא במגע עם הגומי של הפנימית. כשיהיה לי פנצ'ר אז, מן הסתם, יחלחל טיפה מהחומר מחוץ לפנימית ויגע גם בצמיג אבל לא נראה לי שכמות כזאת של אמוניה תוכל לעשות משהו לא טוב לצמיג, אלא אם כן תגיד שזה לא ככה.

ב-שופ הרים ראיתי שהחומר של STANS לא קיים במלאי, אז מצאתי את זה:
https://www.g-bikes.co.il/חומר-אטימה-joes-super-sealant

כנראה, אזמין מהם. יש להם גם מוצר דומה "ללא אמוניה", קצת יותר יקר אבל אני מתלבט לא בגלל המחיר. נראה לי שאמוניה זהו חומר פעיל וחשוב בנוסחא של הנוזל הזה. אם האמוניה לא תוכל לי את הפנימית, נראה לי שאני דווקא אעדיף את הגרסא ה-"יותר רעילה". (אשמח לתגובה).

לגבי הכלים - מצאתי הכל באיביי ובזול, רק באסה שכל המזרקים שם הם קטנים (60ML), אצטרך למלא כל גלגל בשתי נגלות. לא נורא, זה לא משהו שאני צריך לעשות מדי יום. אני אזמין גם את "האפליקטור" מ-GBIKES. לא ברור כמה נוזל נכנס אבל אני אבדוק אותו, כולה 13 שקל, אולי יהיה לי נוח יותר להשתמש בזה במקום המזרק.

שוב תודה, ואם יש לך או למישהו אחר מה להוסיף - אני עדיין פה.
 

steiff

New member
אתה בכיוון נכון

לא בטוח שנכון להיות נחרץ כל כך בעניין הטיובלס. מי שניסה כמעט אף פעם לא חזר אחורה לפנימיות. אבל זה בסדר גמור להתחיל עם עם ולהמשיך בלי...

אם אכן אתה משתמש בפנימיות אז כנראה שלא באמת משנה אם תשתמש בחומר זה או אחר.

קח בחשבון שאם תרצה לתקן פנצ׳ר בפנימית עם חומר - (ולפעמים צריך...) זה לא משהו שקל לעשות בשטח משום שהחומר שדלף החוצה יקשה על הדבקות המדבקה. במקרה של טיובלס - מה שלא נאטם בשטח בעצמו - אוטמים עם ״תולעת״. אני מחזיק בתיק אוכף דרך קבע כמה ״תולעים״ ודקר שמשמש לדחיפתן לצמיג... וגם פנימית עם ג׳יפה למקרה ששום דבר אחר לא מצליח לעבוד.

מזרק פשוט 60 מ׳ל יעשה את העבודה. במילוי הראשוני תעשה שלוש ״נגלות״ ואחר כך כל כמה שבועות מזרק תגבור.
 

אלכס2X1

New member
אז - זהו

קיבלתי מענה על כל השאלות, שוב תודה.
ראיתי פעם וידאו איך מתקנים פנצ'ר באוטו עם תולעת, אז ככה שאני יודע על מה אתה מדבר. עדיין, אני לא רואה את עצמי עם טיובלס.
ולא, אני לא הולך להדביק חורים בפנימיות שלי בשטח. תאמין או לא אבל כשאני יודע שאני נכנס עמוק לשטח אז אני פשוט לוקח איתי פנימית חדשה ספייר. ותמיד יש איתי את כל הכלים לעשות את התיקון ואפילו חתיכה של ברזנט לבצע עליו את העבודה (כדי שלא יכנס חול, אבנים או זבל אחר בין הצמיג לפנימית). היו לי כבר כמה פנצ'רים רחוק מהבית ועדיין לא הגעתי למצב שאני חייב לתקן את זה בשטח, אפילו שהיה לי את כל האמצעים. פנצ'רים באופניים זה בדרך כלל לא משהו קריטי. האוויר בורח אבל לוקח לו זמן. מקרה הכי גרוע שהיה לי זה שהייתי צריך לעצור כל 10 דקות ולנפח את הגלגל מחדש. היה עדיף (וגם יותר מהר) מאשר לפרוס את הברזנט על החול ולהתחיל לעשות "ניתוח" לאופניים בתנאי שטח.
90 אחוז מהמקרים שהיה לי "פנצ'ר" זה אומר שהאוויר יורד לרמה שכבר אי אפשר לרכב בתוך פרק זמן של שעה ואף מספר שעות. אצלי זה כמעט תמיד בגלל קוצים קטנים ומעצבנים שקשה לראות אותם בעין. כמובן שאפשר גם "לפתוח את הגלגל" עם סלע חד ששם שום נוזל ושום פנימית חדשה לא תעזור. אם החור ממש גדול צריך כבר להחליף (או לתקן) את הצמיג.
 

steiff

New member
פנימית ״ספר״ עם ג׳יפה תמיד בתיק האוכף

ואם אתה לא רוצה את תוספת המשקל - מצמידים אותה עם ניילון נצמד או גומייה למוט האוכף. בכל רכיבה. תיקון בשטח גם אני לא עושה - רק החלפת פנימית, בתקווה שלא אזקק לפנימית נוספת.
גם מערכות טיובלס לא עמידות לחלוטין לפנצ׳רים. פנצ׳רים קטנים יסתמו מאליהם ולא תדע אפילו שהיו. פנצ׳רים גדולים יותר - תשמע את האויר יוצא וגם תקבל כמה ״שפריצים״ של החומר על הרגל עד שהחור יאטם. ולפעמים - כשמדובר בקרע רציני - אתה שומע בעבוע ותוך שניות הצמיג ריק. במקרה זה חוזרים הביתה על פנימית (עדיף להכניס משהו, חתיכת קרטון, בין הפנימית לחריץ בצמיג שלא תוציא החוצה בלון) ובבית מחליפים את הצמיג (לעיתים אפשר להציל צמיג עם ״פטריה״).
 

אלכס2X1

New member
...

תודה על הטיפים.
להתחיל "להציל" צמיג קרוע שווה לי רק אם הוא ממש חדש, אבל אני תמיד קונה את הצמיגים הכי זולים.
אף פעם לא מצאתי את עצמי במצב שאני שוקל בכלל לתקן או לעשות איזשהו טיפול לצמיגים. אני פשוט שם חדשים.
ובכל ה-20 שנה שאני רוכב היו לי רק 2 או 3 קרעים רציניים בצמיג שבגללם הפנימית הייתה מתפנצ'רת. (עכשיו אני קצת דואג איך זה יהיה באופניים החדשות שלי (4 אינץ' רוחב)).

*אם מדובר בצמיג יקר, כדאי לשקול את כל האפשרויות לפני שפשוט משליכים אותו לפח ומוציאים המון כסף על אחד חדש.
 
למעלה