איך לבחור קסדה לאופניים (לבן 12) שבאמת תגן על ראשו

kolerabi

New member
איך לבחור קסדה לאופניים (לבן 12) שבאמת תגן על ראשו

אשמח להמלצות ספסיפיות (שאינן פרסומת) או הסבר איך לבחור
 

steiff

New member
ההמלצה נכונה לכל גיל

המשתנה היחיד הוא מימדי וצורת הגולגולת, ואלה אינדיבידואלים.
הדבר החשוב ביותר יהיה אופן הידוק הקסדה לראש. המרכיב הראשון שקיים בכל קסדה הוא רצועת הסנטר, הרצועה מתפצלת בשני צדדיה בצורת האות Y באופן שעוטף את האוזן משני צדדיה. רצוי לבחור קסדה בעלת רצועה שקל לכוון את אורכה, עדיף שניתן יהיה לעשות כך גם מבלי להסיר את הקסדה - זה מאפשר כיוון מהיר ומדוייק. לפעמים כמה מ׳מ עושים את ההבדל. מרכיב משמעותי שני ברצועת הסנטר הוא אבזם שמאפשר שחרור מהיר. מצד שני - רצוי אבזם שלא משתחרר באופן עצמוני...
פרט חשוב שני הוא רצועה היקפית שנמצאת על הדופן הפנימי של הקסדה ומאפשרת קיבוע נוח סביב הגולגולת. רצועה כזו קיימת רק בדגמים מתקדמים יחסית של קסדות ואני ממליץ בכל לב לא להתפשר על קסדה ללא רצועה שכזו. היקף הרצועה מכוון באמצעות חוגה או תפשנים שנמצאים בחלקה האחורי.
את שתי הרצועות יש לכוון כך שהקסדה יושבת באופן נוח על הגולגולת אבל אין להדק אותן חזק מדי משום שזה גורם לכאבים ולא תורם לבטיחות. כדי לוודא שהקסדה יושבת טוב צריך לתת לה כמה חבטות בעוצמה דומה לסטירת לחי. אם הקסדה לא זזה ממקומה - היא יושבת טוב מספיק.
המבנה הפנימי צריך להתאים לצורת וגודל הראש. קסדות מגיעות במספר מידות ויש גם הבדלים בצורה הפנימית שמתאימות לאנשים בעלי מבנה גולגולת שונה. בצעו מול הילד מבחן עיוור של נוחות, משום שבמבחן בעיניים פקוחות הוא יבחר את הקסדה לפי הצבע והמראה החיצוני ולא לפי הנוחות. מה שנוח - פשוט מרגישים. הקסדה צריכה לשבת באופן שהיא נוגעת באופן אחיד בכל חלקי הגולגולת.
כל השאר זה פרפראות... כמובן שאיוורור (הרבה חורים) זה יתרון בארצנו. סוכך שמש מלפנים זה נחמד ומועיל אבל עלול להסתיר את שדה הראיה. עדיף לבחור קסדה בה ניתן להסיר את הסוכך. צבע ועיצוב חיצוני - עניין של טעם, אבל השיקול האחרון אחרי כל השאר....
בעניין חומר המבנה והחוזק - רוב הקסדות עשויות מ״קל קר״. לחלקן ציפוי חיצוני דק של פוליקרבונט. לא ממש משנה. תפקידה של הקסדה לספוג את החבטה ולהתרסק. קסדה שחטפה חבטה והצילה את הילד פעם אחת - אסורה לשימוש נוסף. בכל מקרה יש להחליף קסדה לאחר שנתיים - שלוש של שימוש בשל בלאי והתיישנות החומרים.
 
למעלה