קניית אופניים חדשים

מתןנאמן

New member
קניית אופניים חדשים

שלום, אני מתלבט בין שני זוגות אופניים ואודה לעזרה וגם לתגובות ממי שרוכב/ת עם אחד משני הזוגות:
1. שנת 2019 Marin rift zone 2
2. Trek fuel ex5 שנת 2018
לטובת המארין: יפים יותר בעיניי, נמכרים בחנות שאני רגיל אליה ואוהב אותה, ביקורות טובות, טיובלס רדי וגם מוט כיסא מתכוונן.

לטובת הטרק: מותג טרק שלפחות בעיניי משדר אמינות ואיכות (אולי גם מארין וזה לא שיקול חשוב?), אחריות לכל החיים על השידה, רכבתי עליהם והיו לי נוחים, זולים יותר כי הם במבצע.
במארי יש 120 ממ מקדימה ובטרק 130. אני רוכב דסינגלים של קקל וקצת מעבר לזה. עד היום עם זנב קשיח ורוצה לעבור לש"מ.
בקיצור, אודה לתגובות, תודה מראש
 

steiff

New member
עזוב אותך ממותגים והתרכז במפרט

מארין מותג לא פחות מוכר ולא פחות איכותי מטרק.

גם המראה החיצוני הוא סעיף משני, למרות שהוא משפיע על החווייה....

חישוקים טיובלס זה יתרון משום שזה מייתר את הצורך בקיט אטימה (שאפשר לאלתר בקלות משתי פנימיות 26״ ישנות).

מהלך מתלים 120 או 130 ממש לא משמעותי.

מוט אוכף מתכוונן - יתרון. במיוחד בסינגלים.

מערכת הילוכים נטולת מעביר קדמי - יתרון מבחינת תקלות ותחזוקה וגם פחות נפילות שרשרת, אבל פגיעה במנעד יחסי ההעברה. עלול לחסר לך הילוך גבוה או נמוך. יתרון לסינגלים משום שבהם אין צורך במנעד יחסי העברה גדול ויש יתרון בשרשרת שנשארת על הפלטה ולא נופלת באמצע הסוויצ׳בק.

היתרון הגדול של טרק הוא המתלה האחורי עם החוליה הצפה שמשפרת את יעילות הדיווש. לא ממש משמעותי לסינגלים. יותר משמעותי למתחרים או מרתוניסטים שצריכים למצות את המכסימום מהשרירים למכסימום זמן.

בנוסף - טרק מבוסס על נאבות Boost הרחבות שמשפרות את הקשיחות הצידית ומאפשרות גם שימוש בצמיגים רחבים שנקראים גם 29+ זה היום ״הבון טון״ (למרות שאני באופן אישי מעדיף צמיגים 2.25 או פחות). זה בהחלט מועיל בסינגלים.

למה טרק?
אם אתה רוכב גדול/כבד/אגרסיבי שקשיחות צידית משופרת תהיה לו לתועלת.
אם אתה מחפש למצות את המירב מכל טיפת זיעה שאתה מגיר ומחפש את המתלה שינצל את האנרגיה שאתה משקיע הכי טוב.
אם אתה מחפש אחיזה מושלמת בכל תנאי שרק צמיג עבה ובשרני יכול לתת.

למה מארין?
אם אתה מחפש אופניים שעולים ורוכבים עליהם ולא צריך לדאוג לפנצ׳רים ולשרשראות שנופלות. אופניים שיאפשרו לך להתרכז ברכיבה ובשטח.
אם אתה מעדיף אופניים שנותנים לך פידבק מהדרך ומצריכים אותך לשימוש נכון בשפת גוף.
אם אתה רוצה לאתגר את עצמך ולהיות חלק מהשטח ולא לדרוס אותו בשעטה.

ובשורה התחתונה - שני הדגמים טובים וראויים. אני מניח שאם הייתי בסיטואציה שלך הייתי מעביר את מערכת ההילוכים ומוט האוכף ממארין לטרק, ומחליף לטרק את החישוקים לטיובלס. הייתי עושה זאת בכלל שאני גדול וכבד. אם הייתי סינגליסט ממוצע קומה וקל משקל - הייתי מסתפק בשלדה של מארין ומתקין בה (במידת האפשר) צמיגי 29+. אבל החיים רחוקים משלמות לכן צריך להחליט על מה לוותר. בכל מקרה הוויתורים שתעשה בכל אחת מהבחירות - לא גדולים.
 

מתןנאמן

New member
תודה רבה

תודה רבה על התשובה המפורטת והמנומקת, הארת את תשומת ליבי לכמה שיקולים שלא הייתי מודע להם. רק למען הדיוק אומר שגם בטרק החישוקים מוכנים לטיובלס, אך הצמיגים לא. במארין גם הצמיגים וגם החישוקים מוכנים לטיובלס. שוב תודה רבה.
 
למעלה