לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2941629,416 עוקבים אודות עסקים

פורום אופניים

קהילת רוכבי אופניים בישראל - הבית של הרוכבים הישראלים. רכיבה על אופניים, למרות מה שמקובל לחשוב, היא ספורט קבוצתי. מהטור דה-פראנס עד הטיול בשבת, הרוכבים שסביבנו הופכים אותנו לטובים יותר, מקצועיים יותר ובעיקר עושים את הרכיבה למהנה הרבה יותר... מטרתה של קהילת האופניים היא ליצור את התמיכה הקבוצתית לרוכבים הישראלים גם בשעות שאינם לובשים מכנסי טייטס שחורים וחולצות עם פרסומת של בנק ספרדי, או יצרן דלתות איטלקי. קהילת האופניים של מגזין אופניים, אשר נוסדה ב-iol עברה לוואלה וכעת היא בתפוז, מיועדת לרוכבי האופניים בישראל, אשר הולכים ומתרבים בשנים האחרונות. היא פתוחה לכל הקשורים לענף: רוכבי הרים וכביש וספורטאים בענפי הטריאתלון, הדואתלון והניווט הספורטיבי, רוכבים המשתמשים באופניהם ככלי תחבורה ועבודה, בעלי חנויות וסוחרים, אנשי האיגודים השונים, מארגני טיולים ותחרויות וחובבי הענף בכלל. הקהילה מנוהלת בחסות מגזין אופניים, אשר יוצא לאור בכל חודש ומופץ למינויים ובחנויות הספרים והאופניים. בקהילה יכולים הרוכבים בישראל להביע את דעתם לגבי נושאים הקשורים באופניים, להתייעץ עם מומחים, להתעדכן בארועים האחרונים בעולם האופניים, לקרוא מאמרים, ולגלוש לאתרים המובילים בעולם הקשורים לספורט. מטרת הקהילה היא לקדם את ספורט האופניים בישראל, ליצור דיאלוג פורה בין הגורמים השונים בענף, לתמוך ברוכבים החדשים ולתרום לוותיקים. נשמח לארח אותכם בקהילה, אבל אל תשכחו: זה בשום מקרה לא תחליף לרכיבה! להתראות בקהילה, על הכבישים ובשבילים, איציק הופמן וצוות הניהול של הפורום: רן פרגמין, רמי לשם, בועז שחר, עידו מזור, אילן שחם (ניווט וטיולי אופניים), דרור האס, גיל בניטה ואורן בג'איו (פרירייד ודאון-היל) וניר טל (אופניי-טכני) עוד בפורומים: פורום אופני כביש. אין להכניס כל תוכן פרסומי לפורום. הודעות מכירה וקנייה יש לפרסם בלוחות הפורום בלבד. "תפוז אופניים", המקום לכל התכנים הקשורים לאופניים, היכנסו ולמדו. אמרו עלינו (מקבץ קטן בלבד): "…פורום האופניים, שהוקם לפני כשנתיים הוא כיום אחד הפורומים הפעילים ברשת…" הארץ, 10.9.2002 "הפורום הכי פעיל באינטרנט" מעריב 18.9.2003 "זה המקום ללמוד כל מה שרציתם בנושאי אופניים…" העיר, 11.10.2003 "פורום האופניים בתפוז…נחשב לאחד התוססים מסוגו…" 7 ימים, ידיעות-אחרונות 25.6.2004

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופניים

קהילת רוכבי אופניים בישראל - הבית של הרוכבים הישראלים. רכיבה על אופניים, למרות מה שמקובל לחשוב, היא ספורט קבוצתי. מהטור דה-פראנס עד הטיול בשבת, הרוכבים שסביבנו הופכים אותנו לטובים יותר, מקצועיים יותר ובעיקר עושים את הרכיבה למהנה הרבה יותר... מטרתה של קהילת האופניים היא ליצור את התמיכה הקבוצתית לרוכבים הישראלים גם בשעות שאינם לובשים מכנסי טייטס שחורים וחולצות עם פרסומת של בנק ספרדי, או יצרן דלתות איטלקי. קהילת האופניים של מגזין אופניים, אשר נוסדה ב-iol עברה לוואלה וכעת היא בתפוז, מיועדת לרוכבי האופניים בישראל, אשר הולכים ומתרבים בשנים האחרונות. היא פתוחה לכל הקשורים לענף: רוכבי הרים וכביש וספורטאים בענפי הטריאתלון, הדואתלון והניווט הספורטיבי, רוכבים המשתמשים באופניהם ככלי תחבורה ועבודה, בעלי חנויות וסוחרים, אנשי האיגודים השונים, מארגני טיולים ותחרויות וחובבי הענף בכלל. הקהילה מנוהלת בחסות מגזין אופניים, אשר יוצא לאור בכל חודש ומופץ למינויים ובחנויות הספרים והאופניים. בקהילה יכולים הרוכבים בישראל להביע את דעתם לגבי נושאים הקשורים באופניים, להתייעץ עם מומחים, להתעדכן בארועים האחרונים בעולם האופניים, לקרוא מאמרים, ולגלוש לאתרים המובילים בעולם הקשורים לספורט. מטרת הקהילה היא לקדם את ספורט האופניים בישראל, ליצור דיאלוג פורה בין הגורמים השונים בענף, לתמוך ברוכבים החדשים ולתרום לוותיקים. נשמח לארח אותכם בקהילה, אבל אל תשכחו: זה בשום מקרה לא תחליף לרכיבה! להתראות בקהילה, על הכבישים ובשבילים, איציק הופמן וצוות הניהול של הפורום: רן פרגמין, רמי לשם, בועז שחר, עידו מזור, אילן שחם (ניווט וטיולי אופניים), דרור האס, גיל בניטה ואורן בג'איו (פרירייד ודאון-היל) וניר טל (אופניי-טכני) עוד בפורומים: פורום אופני כביש. אין להכניס כל תוכן פרסומי לפורום. הודעות מכירה וקנייה יש לפרסם בלוחות הפורום בלבד. "תפוז אופניים", המקום לכל התכנים הקשורים לאופניים, היכנסו ולמדו. אמרו עלינו (מקבץ קטן בלבד): "…פורום האופניים, שהוקם לפני כשנתיים הוא כיום אחד הפורומים הפעילים ברשת…" הארץ, 10.9.2002 "הפורום הכי פעיל באינטרנט" מעריב 18.9.2003 "זה המקום ללמוד כל מה שרציתם בנושאי אופניים…" העיר, 11.10.2003 "פורום האופניים בתפוז…נחשב לאחד התוססים מסוגו…" 7 ימים, ידיעות-אחרונות 25.6.2004
x
הודעה מהנהלת הפורום

קישורים מהירים  פורום אופניים - לא לאופניים חשמליים!

 

תפריט לרוכבים מתחילים   מדריך לרכיבה עירונית  נוהל פרסום חוות דעת על חנויות 

מודעות יד שנייה מפרסמים רק בשירשוק הנפתח בסוף כל חודש

---------------------------------------------------------------
 
לציבור רוכבי האופניים החשמליים, פורום הנו פורום אופניים המונעים בכח הדיווש בלבד. אין לשאול כל שאלות הקשורות באופניים חשמליים מכל סוג וכל שאלה כזו תימחק.
 
המשך >>

לצפיה ב-'אופניים ל-commuter עירוני'
אופניים ל-commuter עירוני
07/08/2019 | 16:23
4
80
שלום,
שאלה 1.
מבחינת הוצאות תחזוקה, האם לאחד מהדגמים הנ"ל יש עדיפות על האחרים?
Merida Speeder 200
Trek FX 3 Disk
Specialized Men's Sirrus Sport
 
בדקתי את הרכיבים הבאים:
- לכולם sprockets מברזל.
- שרשרת M99 למרידה לעומת X9 של KMC לספשלייזד ולטרק (לאף אחד מהדגמים אין שרשרת KMC מסדרה Z).
 
טבלת השוואה בין האופניים:
 
שאלה 2.
מעולם לא תחזקתי מעצור דיסק הידראולי. מבחינת עלות תחזוקה, האם יש עדיפות למעצור דיסק על מעצור חישוק (כיום אני קונה רפידות מקוריות ב-30 ש"ח לזוג)?
 
שאלה 3.
בעניין אחר, האם למישהו שהשתמש בשמן שרשרת Finish Line Dry Lube יש נסיון בשימוש בשמן יבש שעדיף על השמן הנ"ל מבחינת עמידות על השרשרת?
 
תודה מראש לעונים!
אופניים >>
לצפיה ב-'יוממות'
יוממות
08/08/2019 | 21:25
1
61
עלות תחזוקה היא פונקציה של שיטת תחזוקה וקילומטרים (וזמן). תחזוקת שבר או תחזוקה שוטפת?
בהנחה שתחזוקה שוטפת, ובתנאים רגילים, החלפת שרשרת כל כמה אלפי קילומטרים יכולה להיות מתורגמת לשרשרת אחת בשנה (או כמה שנים), כלומר לא הרבה כסף. אותו דבר צמיגים, שאגב יכולים להחזיק כמה שנים אם הקילומטרז השבועי צנוע.
 
בסך הכל לשאלתך, אין הבדל בין האופניים מבחינת שרשראות. כל שרשרת ל 9 גלגלשים בקסטה תתאים לכל אחד מהזוגות. גם מבחינת צמיגים אין הבדל בין הזוגות, כל צמיג באזור ה 700/32 יתאים לכל אחד מהזוגות, וגם שם צפויות הוצאות שוטפות.
אופניים >>
לצפיה ב-' '
<< ההודעה הנוכחית
10/08/2019 | 18:01
25
"עלות תחזוקה היא פונקציה של שיטת תחזוקה וקילומטרים (וזמן). תחזוקת שבר או תחזוקה שוטפת?"
אצלי זו תחזוקת שבר עם נטיה קלה ל"שוטפת"* אבל אין הרבה שבר באופני יוממות כמו Trek FX 1, לדוגמה, אצל הרוכב הסביר.
תחזוקת שבר כזו היא יקרה או זולה יותר מתחזוקה שוטפת?

הבנתי ממך שבאופן כללי אין הבדלים בין האופניים מבחינת תחזוקה.

תודה רבה!

----------------------
* הפעולות שאני מבצע בבית: שרשרת "מתארכת" מוחלפת. צמיג - רק כשהאריג הפנימי נחלש או נקרע ויש בליטה. אלה לא בדיוק צמיגי כביש עם שכבת גומי דקיקה ולא רוכבים אצלנו יותר מ-20 ק"מ ביום. שימון שרשרת וכבלים לפי הצורך. כיוון הילוכים לפי הצורך. כנ"ל - יישור חישוק וכיוון מעצורי חישוק. אני לא בודק מתיחות בחישורים.
אצל מכונאי: החלפת חישורים - בשבר בלבד.
אופניים >>
לצפיה ב-'תחזוקת מעצורי דיסק ושמן ״פיניש״'
תחזוקת מעצורי דיסק ושמן ״פיניש״
09/08/2019 | 13:53
1
63
תחזוקת מעצורי דיסק משמעותה החלפת רפידות ״אחת ל...״. הרפידות הרבה יותר יקרות אבל באמת תצטרך לעבוד די קשה כדי לשחוק אותן ברכיבה עירונית (אלא אם כן מדובר בעיר כמו חיפה או ירושליים בה המעצורים עובדים הרבה). רפידות יכולות להחזיק שנים.
היתרונות התפעוליים ברורים, במיוחד ברכיבת עיר בה יש סיכוי טוב ללכלוך של החישוק בשאריות שמן מהכביש שיפחיתו את אפקטיביות העצירה. ולא דיברנו על דפיקות בחישוק מעליה וירידה של מדרגות... מעצור דיסק חסין לכל אלה.
 
שמן יבש של ״פיניש״: ככלל לארצנו מתאים שמן יבש. פיניש, רוק׳נ׳רול ואחרים. משאיר שרשרת נקיה יחסית (פחות ציורים על הרגל או הבגדים) ואוסף פחות לכלוך. שמן רטוב יעיל לאותם כמה ימים בהם אתה רוכב בגשם.
לשימוש יעיל רצוי לנקות את השרשרת היטב במברשת מים וסבון כלים (או ממס שומנים יעודי), לייבש היטב (בארצנו לא צריך יותר מאשר להשאיר א העסק לעמוד כמה שעות) ולפזר את השמן תוך סיבוב הפדלים לאחור והעברת השרשרת על כל גלגלי השיניים. לתת לאופניים לעמוד כמה דקות. הממס יוציא החוצה שאריות לכלוך שנותרו בחריצי השרשרת. לנגב את השרשרת באמצעות סיבוב הפדלים לאחור כאשר ביד אחת אתה עוטף את השרשרת במטלית יבשה שתספוג את העודפים והשרשרת ״זורמת״ דרך המטלית. לאחר הניגוב - שימון נוסף של השרשרת, חמש דקות המתנה להתנדפות הממס, שוב ניגוב עודפים באמצעות המטלית כמתואר למלעלה - וזהו. חוזרים על השימון כל 50-150 ק׳מ או כשהשרשרת מבקשת עוד שמן (אתה תשמע אותה מצייצת). ניקוי יסודי המתואר למעלה (כולל מים וסבון) - לפי מפלס הכתמים על המכנסיים.
אופניים >>
לצפיה ב-' הלוואי שהיתה לי הסבלנות והמקום לניקוי כזה...'
הלוואי שהיתה לי הסבלנות והמקום לניקוי כזה...
10/08/2019 | 17:42
48
על המכנסיים לא נשארים כתמים כי אני משתמש בסרט שמצמיד אותם לקרסול. עם זאת, השרשרת אצלי תמיד מטונפת. לבושתי, אני מנקה עם דגריזר רק כשעולה הרצון. אולי בגלל שאני מנקה יותר מזוג אופניים יחיד.
תודה על ההדרכה בשימוש בשמן. עד עתה לא ניגבתי כלל את הפיניש-ליין והלנתי את האופניים עד שהממס יתאדה מתוך הנחה שישאר גם יותר וקס על השרשרת (ואז השימוש בשמן הוא חסכוני יותר). לאחר שנת לילה וניגוב קל בבוקר השרשרת שקטה. עכשיו אני מבין שלממס יש גם תכונות של ניקוי ואולי גם דחיקת המים והדגריזר שנותר בתוך השרשרת.
תודה רבה על התשובה המפורטת!
אופניים >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ