מחפש ציר אחורי וסבל לאופני הרים ישנים.

cool456

New member
מחפש ציר אחורי וסבל לאופני הרים ישנים.

שלום,
אשמח אם מישהו יכול לתת קישור היכן ניתן לרכוש ציר אחורי חדש עבור אופני הרים
ישנים (21 מהלכים).
מדדתי את הציר, והקוטר הוא כ 9-9.5 מ"מ. אורך כ-180 מ"מ.
מצרף תמונה של הגלגל האחורי.

בנוסף, אני מחפש לרכוש סבל שיכול לעמוד במשקל של כ-30 ק"ג לפחות.
ממה שחיפשתי באינטרנט, מצאתי דברים שלא נראה לי יכולים להתאים לשלדה הזו.
אני מצרף תמונה של החלק האחורי של האופניים.
למישהו יש מושג איזה סבל יכול להתאים שם?

תודה מראש.





 

cool456

New member
תודה על המענה. יש לך אולי קישור לדוגמא של ציר כזה...

תודה על המענה. יש לך אולי קישור לדוגמא של ציר כזה שיכול להתאים לאופניים שיש לי.
אני לא מצליח למצוא משהו במידה של כ-180 מ"מ וקוטר 9-9.5 מ"מ.
תודה.
 

cool456

New member
מצאתי עכשיו 2 קישורים לצירים שאולי יכולים להתאים

אחד הוא ציר רגיל כמו שיש לי.
רשום 180 מ"מ, אבל הקוטר של "הצלחות" שנסגרות על המיסבים הוא 25.4 מ"מ,
ואצלי הקוטר שלהן הוא כ-28.7 מ"מ.
https://www.aliexpress.com/item/Bic...43-443c-a415-9696e3e386d5&transAbTest=ae803_4

מצאתי גם ציר שחרור מהיר. הציר הפנימי עם הידית הוא 180 מ"מ.
והציר החלול הוא 145 מ"מ.
לדעתך, זה יכול להתאים אצלי?
https://www.aliexpress.com/item/Bik...1c-4e23-88c6-cc0d89950dc4&transAbTest=ae803_4

תודה.
 

steiff

New member
האם תוכל להעביר את ה״צלחות״ מהציר הישן לחדש?

מדובר במיסב פתוח. אם הגולות נשחקו - סביר שהן שחקו גם את התושבת. אם התושבת עדיין חלקה וההברגה תואמת - נסה להעביר מהישנה לחדשה.
לחלופין, למרות שזה יהיה יותר יקר - החלף את הגלגל כולו. לפעמים שיפוץ יהיה יקר ובהיעדר חלפים - גם בעייתי לעתיד לבוא.
 

cool456

New member
הזמנתי את הציר הרגיל, ואני אנסה להעביר את התושבות

מהציר הישן לחדש.
אני אעדכן כשהציר יגיע.

בנוגע לסבל, מצאתי משהוא כזה:
https://www.aliexpress.com/item/Bik...lgo_pvid=c05ffca4-eea7-4e09-b0df-19cc5793d46e
זה מגיע עם מתאם שמאפשר להתקין על החור האמצעי במקום איפה שיש
לי עכשיו את המחזיר אור האחורי.
מה דעתך?

תודה.
 

cool456

New member
אני לא מצליח לפתוח את הקסטה

קיבלתי את הבוקסה המיוחדת שצריך כדי לפתוח את הקסטה,
אבל זה תקוע כל כך חזק, שהשיניים של הבוקסה בסוף פשוט מדלגים על השיניים
בפנים.
ניסיתי לרסס WD40 כמה פעמים ולתת כמה שעות, אבל זה לא עוזר.
יכול להיות שהבוקסה שקניתי לא הכי איכותית.
יש למישהו המלצה לבוקסה יותר איכותית?
או אולי טיפ איך לפתוח את הקסטה?

תודה.
 

steiff

New member
אם מכונאי בחנות אופניים לא יצליח

אז כנראה שזה סימן מלמעלה...
 

cool456

New member
אולי כדאי להחליף כבר את כל הגלגל

יש לך מושג לגבי עלויות עבור גלגל 26 אינץ'?
תודה.
 

steiff

New member
זה לא אולי, זה בטוח.

מחיר? אני מעריך שבין 250-2500 ש׳ח. תלוי באיכות הרכיבים. חפש גם בשוק היד השניה או בערימות הגרוטאות של מכונאי האופניים.
 

cool456

New member
הייתי בחנות אופניים, ומסתבר שיש פרוצדורה נוספת שצריך לעשות..

מצטער על העדכון המאוחר.
הייתי בחנות אופניים, ומסתבר שיש פרוצדורה נוספת שצריך לעשות לפני שאפשר
לפתוח את הקסטה עם הכלי המיוחד.
יש שם אום עם שני חורים שצריך לסובב עם כיוון השעון (הברגה הפוכה).
בסרטון הבא, ניתן לראות איך הוא פותח את זה לפני שהוא משתמש בכלי המיוחד
לקסטה.
https://www.youtube.com/watch?v=T_vRbBRPr3c
בכל מקרה, נתתי כבר למכונאי בחנות לפתוח ולהחליף את הציר.

בנוגע לסבל, הזמנתי את הסבל הזה:
https://www.aliexpress.com/item/MTB...668.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.2dbe4c4dUH8J5y
כבר קיבלתי אותו, והרכבתי והוא מצויין למה שאני צריך.
מקבלים בערכה גם מתאם עבור שלדה שאין בה חורים בצדדים מתחת לכסא, כמו אצלי.
 

cprog

New member
אם לאופניים האלו אין ערך מיוחד,סנטינמנטלי,זה לא שווה

אינני יודע מה אתה מנסה לעשות, אולי להפוך אופני הרים ישנות לאופני טיולים, אבל רק ממבט בתמונות אני יכול לומר שאם לא מדובר באופניים בעלי ערך מיוחד (סנטינטמנטלי) עבורך - כל העסק אינו משתלם.

מהתמונות אפשר לראות שמדובר בשלדה פלדה (ככל הנראה) בסיסית, וכל האופניים לא שווים יותר מ 250 שקלים.

לדעתי עדיף לחפש משהו בשוק המשומשים.
 

cool456

New member
כמו שרשמתי, האופניים כבר תוקנו

החלפת הציר + כיוונים קטנים לבלמים וההילוכים עלו 50 ש"ח.
מאז שתיקנתי אותם, כבר נסעתי עליהם כמה מאות קילומטר.
בשביל מה שאני צריך את האופניים, הם עושים את העבודה,
במיוחד אחרי שהוספתי את הסבל.
 

cprog

New member
אגב,החלפת הציר אינה מצריכה פירוק של הקסטה

במחשבה שניה לא ברור מה אתה מנסה לעשות.
אני מנחש שרק להחליף את הציר לציר ארוך יותר (אולי כדי להרכיב סבל על הציר הזה?). אם זה המצב, אין צורך לפרק את הקסטה (Freewheel במקרה שלך) כדי להחליף את הציר.

אם אתה מחליף את כל הנאבה המשמעות היא בניית הגלגל מחדש מה שלדעתי אתה לא רוצה ולא יודע לעשות בשלב זה.
 
למעלה