רוצה לקנות מחשבדרך ספידומטר

מדהים4

New member
רוצה לקנות מחשבדרך ספידומטר

ששומר על הנתונים כשהסוללןת נגמרות.

שיראה לי גם קלוריות שנשרפות.

האם אני צריך לקחת את האופניים לחנות להתקנה או שזה פשוט להתקנה
 

מדהים4

New member
עוד שאלה

קניתי מכנסי רכיבה
אפשר לכבס אותם במכונה מבלי שיהרסו?
האם כדאי לקנות נעלי רכיבה?
 

steiff

New member
כן, אפשר (ורצוי) לכבס מכנסי רכיבה

באשר לטמפרטורת הכביסה והשימוש במייבש - בהתאם למה שרשום בפתקית שעל המכנסיים. לרוב אין בעיה. אני מכבס הכל ושם במייבש. קנה מידה אחת גדולה יותר כי המייבש מכווץ קצת בכביסה הראשונה. קח בחשבון שבגדי רכיבה זה פריט מתבלה. הם לא יחזיקו מעמד לנצח. הכביסה אמנם מזרזת קצת את הבלאי, אבל האלטרנטיבה מסריחה ולא הגיינית...

נעלי רכיבה כדאי לרכוש רק אם בכוונתך להשתמש בפדלים שמתחברים לנעל באמצעות ״קליטים״. אם אתה רוכב עם פדלים שטוחים רגילים - תוכל להשתמש בנעלי ספורט רגילות, עדיף כאלו עם סוליה קשיחה יחסית שתחלק את הלחץ מהפדל על כל כף הרגל. חשוב לאסוף את השרוכים שלא יתפזרו ויתקעו חו׳ש בשרשרת ובגלגלי השיניים.
 

מדהים4

New member
ראיתי שיש מכשיר כזה עם גלאי אלחוטי vdo m2

היכן שמים את הגלאי
 

steiff

New member
אם בכל זאת תרצה להשתמש בטכנולוגיה ההיסטורית...

אז ממקמים את הגלאי על המזלג או על המתלה האחורי ואת המגנט ממקמים על אחד ה״שפיצים״ מול הגלאי, כך שכאשר המגנט עובר מול הגלאי המרחק ביניהם הוא 1-2 מ׳מ. בכל מעבר של המגנט מול הגלאי - הגלאי משדר פולס למחשב, והמחשב מחשב את המהירות והמרחק לפי הזמן בין הפולסים. אתה תצטרך גם להזין את היקף הגלגל (תלוי בקוטר החישוק והעובי הצמיג) על מנת שמחשב ידע איזה מרחק עשו האופניים בין שני פולסים.

היום, בעידן ה-GPS זו התעסקות מיותרת, מה גם שהדיוק שלה נמוך יחסית. בתקופה בה השתמשתי בספידומטרים מסוג זה - היינו עושים, הרוכבים בקבוצה, מיצוע של המרחקים שמדדו הספידומטרים של כולם - על מנת לדעת איפה בערך האמת. לא היו שני ספידומטרים שנתנו אותה תוצאה.
גם בין מכשירי GPS תמצא לפעמים הבדלים במדידה - שנובעים מתדירות המדידה - יש הבדל בין המרחק שתמדוד אם תקח קריאה כל שניה או כל דקה.
 

steiff

New member
תוכל להשתמש בטלפון הנייד.

יש די והותר אפליקציות שמאפשרות מעקב אחרי המהירות, ואם יש לך רצועת דופק מבוססת BT או שעון עם מד דופק - תוכל לממשק אותם לנייד ולמדוד קלוריות בצורה יעילה ומדוייקת.

לחלופין יש מכשירים יעודיים מבוססי GPS שלא מצריכים גלאי על הגלגל אלא מזהים תנועה בעצמם. כך פועל גם הנייד. ספידומטרים מבוססי מגנט שסופרים סיבובי גלגל הם פריט לאספנים.

היתרון הנוסף בשימוש במכשי מבוסס GPS שניתן להוסיף גם מפות וניווט, למרות שמדובר בצרכני אנרגיה כבדים שמחסלים סוללות במהירות רבה יחסית.

מציע שתבחן את המוצרים של Garmin ושל Polar. אלו המותגים הפופולריים. יש גם מוצרים של יצרנים אחרים. הסדרה האחרונה של Apple Watch בשילוב עם ישומון הבריאות של אפל או אפליקציות צד שלישי על האייפון יכולים לשמש כפתרון מלא.

בכל המקרים ההתקנה מבוצעת לבד. אפילו בספידומוטרים הישנים שכללו סנסור שמתחבר למכשיר באמצעות כבל - הם ניתנים להתקנה פשוטה לבד.
 
למעלה