מה ההבדל בין XC ל AM

steiff

New member
ההבדל בין ״תחרותי״ ל״שבילים״

XC מבוסס על משקל נמוך, יעילות דיווש מירבית, במטרה לגלח כמה עשיריות שניה בתחרות. סוג המסלולים יהיה לרוב סינגלים זורמים ודרכי עפר ״דאבלים״ סלולים היטב. האופניים יהיו מצויידים במהלך צנוע יחסית (80-120 מ׳מ). קלים. גיאומטריה ״קרבית״. תנוחת רכיבה שפופה. כידון פלאט צר. סטם ישר (אפילו מונמך) וארוך. ז׳ק או מתלה אחורי פשוט וקל. גלגלים קלים וצמיגים צרים.

AM מבוסס על שימוש בכל תנאי השטח - החל ממסלולי XC כמתואר למעלה וכלה במסלולים שהם על גבול ה-FR. מסלולים אגרסיביים יותר. האופניים יהיו מצויידים במהלך 120-160 מ׳מ. מתלה אחורי, גיאומטריה ותנוחת רכיבה זקופה יותר. כידון רחב ומוגבה. סטם קצר (ו/או מוגבה). גלגלים קשוחים יותר וצמיגים רחבים יותר.

וקיימת גם קטגוריית ה״מרתון״ שהיא משהו באמצע - מאפייני XC שנועדו לרכיבות ארוכות לכן מתאפיינים בתנוחת רכיבה נוחה יותר, אבל שמירה על יעילות ומשקל נמוך כדי לשמר כוחות לטווח ארוך.

מעבר להגדרות הרשמיות - לא חייבים להיצמד לשימוש המוגדר. תוכל לקחת אופני XC ולהתקין בהם גלגלים מעט יותר ״בריונים״, להגביה קצת את הכידון ולקבל אופני ״מרתון״. תוכל לקחת את האופניים האלה גם למסלולים שהם AM.
וגם להיפך - אין בעיה להתחרות באופני AM או לרכוב בהם במסלולים תחרותיים.
מה שבאמת חשוב זה שהאופניים נוחים לך ומתאימים למידות גופך ושתיהנה מהרכיבה.
 
למעלה