התיעצות לגבי אופני גרבל

דמיטרי

New member
התיעצות לגבי אופני גרבל

שלום רוכבים יקרים!

אני נוהג לרכב לעבודה פעם-פעמיים בשבוע, יוצא מבית יהושע, רוכב לאורך המסילה עד רשפון, אז עולה על האספלט ונשאר עליו (חוץ מהשדה ליד גלילות) כל הדרך עד יגאל אלון בת"א, כ-6 ק"מ של שטח שאחריו כ-20 ק"מ של כביש. אני עושה את זה על הג'יאנט אנט'ם שלי, ולמרות שאלה אופניים נהדרות, והרכיבה היא נהדרת, זה בזבוז של זמן שאני לא כל כך יכול להרשות לעצמי (וגם הסגמנטים האלה לא ינצחו את עצמם לבד). לוקח לי 1:12, ולא נראה שאפשר לחתוך את זה משמעותית עם האופניים האלה.

אני שוקל לקנות אופני גרבל. ברור שזה יקצר בהרבה את זמן נהיגת הכביש, השאלה - באיזה מחיר. אז אשמח לעצה של מישהו שמכיר את הקטע המדובר: האם ניתן לעבור אותו עם גרבל? ספציפית חשבתי על מרידה סיילקס 700 (שזה אותם הרכיבים פחות או יותר כמו ה-7000 אבל אלומיניום במקום קרבון), ולשים עליהם Schwalbe G-one allround בגרסת 35 (יש להם גם 38, אבל לא נמכר בארץ וגם לא ברור האם זה לא יהיה אוברקיל). לצערי הרב רוזן מינץ לא נותנים אותם לרכיבת מבחן (אחרת הייתי פשוט בודק בעצמי), ויד שנייה אין. מה דעתכם?
 

steiff

New member
לא מכיר את קטע השטח הספציפי אבל...

אופני הגראבל שלי עוברים בהצלחה את כל מסלולי השטח והסינגלים בסביבה.
זה מאתגר קצת את התחת ואת כפות הידיים אבל עם שפת גוף נכונה לומדים להתרומם מהאוכף ולשחרר נעילת מרפקים וברכיים במקומות הנכונים ואז הכל נראה אחרת.

עצתי היחידה: הצמיג שבחרת מצויין, אבל מספיקה גרסת 32-33 מ׳מ. תהיה מהירה יותר בכביש ומספיקה לגמרי בשטח. אני רוכב על גרסת 33 מ׳מ של x-one טיובלס בלחץ 70psi (אני בחור גדל גוף) בהצלחה.
 
למעלה