קושי בהוצאה והחזרת צמיג לחישוק

tulkin

New member
קושי בהוצאה והחזרת צמיג לחישוק

אוקי, זה רגע השאלה המביכה שלי.
יש לי אופניים חדשים מזה כמה חודשים. היו כמה פנצ'רים וגם מסיבותיי שלי רציתי להחליף צמיגים. בכל הפעמים הנ"ל היה לי קושי ניכר בחילוץ הצמיג מהחישוק ועוד יותר בהחזרתו אל החישוק אחרי החלפת פנימית.
כל זה בהשוואה לגלגלים בכל האופניים הקודמים שלי בהם לא היתה שום בעיה כזו. זה הגיע לידי כך שבשתי הזדמנויות שונות, נשברה לי כף החילוץ בזמן הנסיון.
בהתחלה חשבתי שזו מיומנות - אבל מסתבר שגם חבר לרכיבה מיומן התקשה. אחר חשבתי שזה הצמיג, ועשיתי ניסוי בבית עם צמיגים שונים שיש לי, ועם גלגלים מהאופניים הקודמים.
המסקנה היתה די מתבקשת - זה לא הצמיג, זה החישוק.

החישוק משווק כtubeless ready, אבל אני משתמש בצמיגים רגילים ופנימיות כמו שרכבתי תמיד.

חוץ מלהחליף גלגלים (דבר שאני לא מעוניין בו, אחרי הכל אופניים חדשים וכו'). יש לכם עצות או תובנות איך להקל על עצמי בפעולה הכל כך בסיסית הזו (לרוב בתנאי שטח תוך כדי רכיבה, כשיש פנצ'ר). נמאס לי מהקושי ומהזמן שזה גוזל.

למי שזקוק לפרטים הטכניים - אלה האופניים, בדיוק במפרט שיש באתר:
https://www.boardmanbikes.com/gb_en/products/1573-asr-8.9.html
 

steiff

New member
הטריק שלרוב עובד לי עם צמיגים וגלגלים עקשנים

מפרידים את דופן הצמיג מדופן החישוק לכל היקף הגלגל. דוחפים את דופן הצמיג אל מרכז החישוק, החלק ששקוע קצת. זה נותן לך טיפה יותר משחק ומאפשר לך לחלץ את הגזרה הראשונה עם כף חילוץ אחת, ואחריה להרחיב את הפרצה עם כף חילוץ שניה.

בהזדמנות זו שכבר יש לך חישוק טיובלס - זו ההזדמנות להרכיב צמיגי טיובלס ולהיפטר בבת אחת גם מהפנצ׳רים וגם מהפנימיות. הנסיון הפרטי שלי עם שוואלבה X-one רוחב 33 מ׳מ מצויין. מגיעים עד 70 psi ושורדים טיובלס דרכי עפר ושולי כבישים.
 

tulkin

New member
זה בערך מה שאני עושה בחילוץ

אבל זה מייגע ומעייף, ולא תמיד מצליח על הפעם הראשונה. כאמור - שתי כפות חילוץ (אחת לא שלי!) נשברו לי תוך כדי נסיונות מהסוג הזה. וזה אחרי שכבר רכשתי מיומנות להחלפת פנימית זריזה מאד באופניים הקודמים. אז התסכול מהעיכוב מעצבן לא פחות מהקושי האבסולוטי.
&nbsp
ומעבר לכך - החזרת הצמיג אחר כך למקומו קשה עוד יותר.
&nbsp
איכשהו קיוויתי שיש איזשהו טריק שפספסתי או מכשיר ייעודי, שבעלי טיובלס מכירים שיקל על המשימה הזו. אבל מצאתי עוד דיון בפורום אנגלי שרבים הזדהו והכירו את הבעיה ולא היה פתרון סביר מעבר ל"תתאמצו".
&nbsp
לגבי מעבר לטיובלס - אני קצת חושש מעניין טיפול בתקלות באמצע הדרך. הם אמנם אמורות להיות נדירות יותר, אבל הרכיבות שלי הן ארוכות ולעתים במקומות נידחים. האופציה שהן יקרו במקום כזה בלי שאני יכול להתמודד איתן בעצמי קצת מרתיע אותי.
בכל מקרה אני רוכב בעיקר על כבישים, גם אם משובשים לעתים, ולכן רוכב עם צמיגים צרים יותר (28ממ) ולחץ גבוה יותר. אני בטוח שיש פתרונות גם לזה, אני פשוט לא מספיק מכיר את הנושא. עד היום הסתפקתי לגמרי בטכנולוגיית הצמיג+פנימית, והסתדרתי עם החלפת פנימיות וטיפול בתקרים ולא הרגשתי צורך במשהו אחר.
&nbsp
 

steiff

New member
אם החישוק שלך לא מקרבון - השתמש בכפות מתכת

הסיכוי שהן ישברו נמוך מהסיכוי שהחישוק יתעקם...

באשר להתמודדות עם תקלות באמצע הדרך - פנצ׳ר היא התקלה האופיינית, וגם אם היא מתרחשת בתדירות הרבה יותר נמוכה מאשר ברכיבה עם פנימית, היא עדיין מתרחשת מדי פעם. הטיפול הראשוני, אם הפנצ׳ר לא נאטם מאליו לאחר כמה סיבובי גלגל, הוא ״תולעת״ ואם גם זה לא עוזר - אז מרכיבים פנימית.
בתיק האוכף אני מחזיק תמיד פנימית ״ספר״ וקיט של ״תולעים״ עם דוקרן, כמו גם כפות לחילוץ הצמיג, ומיני-לדרמן שמאפשר הסרה של הוונטיל כדי להרכיב את הפנימית. כן, להרכיב פנימית לתוך צמיג שהיה מלא בחומר אטימה זה עסק מלכלך, אבל מאחר וזה קורה באמת רק ״פעם ב...״ אז זה נסבל. הרוב יורד במים וסבון. אם אתה מגלח את השערות מהרגליים אז הכל יורד במים וסבון.
טיובלס זו מערכת שאפשר להתמודד איתה לבד בלי בעיות ובלי כלים מיוחדים. האתגר הוא ההרכבה הראשונית והאטימה הראשונית שלעיתים מצריכים קומפרסור. צמיג שכבר נאטם ואיבד אוויר לא מצריך קומפרסור ורוב הסיכויים שתוכל לנפח אותו, אפילו מאפס, במשאבת יד. מכאן שאין מקום לחשש מתקלות במקומות נידחים ששונה מחשש מתקלות כלליות. קרע משבית בצמיג יהיה משבית בין אם אתה רוכב טיובלס או עם פנימיות. זה שיש לך פנימית לגיבוי מאפשר לפתור בעיות של קרע בדופן באותו אופן שהיית פותר אותן (או לפחות מנסה) לו היית רוכב מלכתחילה עם פנימית.

באשר לרוחב הצמיג ולחץ האוויר - לא ניסיתי טיובלס בצמיגים צרים מ-32 ובלחצים גבוהים מ-70. זה לא אומר שאי אפשר. יש בשוק אפילו צמיגי טיובלס ברוחב 25 מ׳מ.
 
למעלה