לשפץ או להחליף?

לשפץ או להחליף?

שלום,

בתמונה, אופניים בני קצת יותר מ-10 שנים. שימשו את אשתי הרבה מאד זמן, אבל שהו במחסן ב-4 השנים האחרונות.
היא מתלבטת אם לשפץ אותם או להחליף.
בגדול, האופניים נוחים לה והיא אוהבת את העובדה שיש שיכוך מלא (מה שלא היה באף אחד מהזוגות שהראו לה בזמן האחרון).

כרגע, אין תכניות לרדת לשטח אלא רק לרכב לעבודה ואולי קצת טיולים קצרים עם הילדים.

מה דעתכם?

תודה

 

steiff

New member
אם האופניים נוחים לה וזה השימוש המיועד - לשפץ

החלפת צמיגים ופנימיות.
החלפת כבלים.
החלפת רפידות מעצור.
שימון שרשרת.

ו... צאו לדרך.

הערת אגב: האופניים הם אמנם ״שיכוך מלא״ אבל מדובר במתלה אחורי לא יעיל בעליל. הוא אולי נותן תחושה יותר נינוחה ברכיבה, אבל הוא מאד לא יעיל ומבזבז הרבה אנרגיה בזמן הדיווש. לרכיבות לעבודה וטיולים קצרים במסלולים מישוריים זה בסדר, אבל אם וכאשר אשתך תרצה להפוך את הרכיבה לתחביב ספורטיבי שכולל מסלולים קצת יותר מאתגרים - מומלץ לעבור לדגם קצת יותר ״מקצועי״ עם מתלה יעיל יותר, שלדת אלומיניום ומערכות משופרות.
 

חלאה

New member
הצמיגים נראים גמורים.

אם אתה שואל אותי.
לנפח אויר שמן יבש על השרשרת (לא חייב) ואפשר לנסוע, הצמיגים נראים גמורים לגמרי וכדי לשמור על אחיזת כביש מינימלית נראה לי שכדי להחליף גם. הם היו במחסן ולא בגשם ואני לא רואה שום סיבה שיגרם להם נזק. בוא נזכור שמדובר רק באופניים ולא באופנוע, ואם להיות כנה אז באופני מדבקה שעלותם כחדשות בסביבות ה 500-600 ש"ח, שיפוץ יסודי לאופניים כאלה לא באמת משתלם.
לי יש אופני ראלי M40 שנתון 94. שהיו יותר מ 5 שנים בגשם+שמש, ללא שום כיסוי.
שהחלטתי לחדש אותם (לפני בערך 10 שנים) פרט לכידון שהיה חלוד והשרשרת הם נראו במצב סביר, הצמיגים היו יבשים. ניפוח אויר וWD40 בכמויות על השרשרת ועל הכבלים וזהו, אחרי חידוש שהתבצע בעזרת WD40 יצאתי לסיבוב קצר ואיטי וראיתי שהכל מתפקד. נתתי ל WD40 להוריד את החלודה מהשרשרת. שטיפה כללית עם מים על האופנים יבוש ותרסיס שמן יבש על השרשרת. והאופניים עד היום מתפקדות וממש ממש לא רע. מאז ה"שיפוץ" עברו 10 שנים והאופניים ישבו לא מעט הפעם במקום מוגן מגשם לפעמים הפסקות של שנתיים פלוס ואחרי כל הפסקת רכיבה בלי שום חידוש פרט לניפוח אויר הייתי עולה עליהם וחוזר לרכב. עשיתי איתם את בית קשת, יערות מנשה, נחל גחר. וגם סינגלים באזור של קיבוץ משמר העמק.



 
הצמיגים בטוח גמורים, אין ספק

תכל'ס, אין כמעט חלודה על האופניים. לכן ההתלבטות אם לשפץ או להחליף.
 

steiff

New member
גם אין סיבה שתהיה חלודה

אופניים שנשמרו בתנאים של יובש עם צבע תקין - לא יפתחו יותר מדי חלודה.
מעבר לזה - חלודה על השלדה עצמה לא מהווה בעיה של ממש (מלבד האסטטיקה). הבעיה העיקרית היא חלודה בחלקי ההינע - שרשרת, כבלים.

כבלים שהחלידו - לא ינועו בחופשיות בתוך המוליכים (הצנורות) וזה עלול לגרום לקושי בהעברת הילוכים ולחוסר יעילות של המעצורים.

מצד שני - כבלים שעשויים פלדה בלתי מחלידה (יש כאלה, ויש אפילו עם ציפוי טפלון, למרות שאני בספק אם באופניים האלה השקיעו בכבילה שכזו) - יכולים להמשיך לעבוד חלק גם אחרי הרבה זמן.

רפידות מעצורים: חלקי גומי שמתבלים עם הזמן. גומי שמתייבש ומתפורר. יכול להחזיק מעמד כמה שנים - אבל יש סיכוי סביר שיהיה צורך להחליף.

עלויות:
צמיגים עד 100 ש׳ח לצמיג (יש גם הרבה יותר יקרים. אין צורך).
רפידות: כמה עשרות שקלים.
החלפת כבלים, אם צריך - סביב 100 ש׳ח.
בהנחה שאין צורך בהחלפה של עוד רכיבים, ואם תוסיף לעניין גם תשלום עבור עבודה - אתה מדבר על סכום של 300 ש׳ח וצפונה.

בסכום כפול מזה אתה מקבל כבר אופניים חדשים. השיקול הוא באמת נוחות. אם הזוג הנוכחי נוח לאשתך - שיפוץ יהיה אופציה טובה שתאפשר לה להשתמש באופניים עוד הרבה שנים.
 
למעלה