שלום,מישהו זרק אופניים במצב לא טוב ואני אימצתי אותן (ברשות).

למה171

New member
שלום,מישהו זרק אופניים במצב לא טוב ואני אימצתי אותן (ברשות).

האופניים הן מסוג BECIDAN (סוג טוב ?) ,הגלגלים עם חלודה וגם על גוף האופניים יש חלודה,גלגל אחורי עקום ומשתפשף בגוף האופניים ונראה לי שרצוי להחליף אותו.

אני מניח שמה שכרוך בפרוק והרכבה אני אוכל לנסות לעשות לבד אבל את הורדת החלודה והצביעה (צביעה מקצועית) צריך לעשות בעל מקצוע.

בקיצור הן זקוקות לשיפוץ יסודי,האם זה אפשרי ?
האם כדאי מבחינה כספית או שהן אבודות?

כמה יעלה חידוש (צבע+החלפת+הרכבת חלקים) על ידי מתקן/טכנאי אופניים ?


אינני רוכב מקצועי וגם אין לי כוונה להיות כזה,סתם מעונין שיהיו לי אופניים
מהסוג הזה שמעולם לא היו לי .


בתודה מראש
יצחק



















 

steiff

New member
דווקא הצביעה היא החלק הפשוט

אני מניח שהחלפה של הגלגל האחורי וחידוש מערכות ההינע (שיכלול קרוב לוודאי החלפה של השרשרת, רפידות המעצורים והכבלים) יעלה לפחות כמו אופנים חדשים.

בסידן זה שם המשפחה של קובי בסידן, אחד מיבואני האופניים הוותיקים בישראל שקונה אופנים חסרי שם בסין ומדביק עליהם מדבקות. לא בהכרח אופניים גרועים.
 

susita7

New member
יכול להיות פרויקט נחמד

אבל כלכלית זה לא ישתלם. כמובן שזה לא השיקול היחידי...
 

למה171

New member
שאלות המשך לגבי העלות :

1)האם העלות של קניית החלקים עבור החלפת הכל חוץ משלדת האופניים (שני
גלגלים חלודים עם שפיצים שבורים+שרשרת+גלגל שיניים של מהלכים חלוד++++....ואת
שלדת האופניים צריך לנקות מחלודה+לצבוע ) יקרה יותר מקניית חדשות ?

2)האם יש חנות/מקום בת"א שבה אפשר לרכוש את החלקים החדשים ולמסור להורדת
חלודה וצביעה ?

3)מדוע צביעה היא החלק הפשוט ?

4)האם יש פורום שבו ניתן לשאול שאלות במקרה שאתקל בבעיות ?

לפתוח ולסגור ברגים אני יודע ולכן אנסה להרכיב לבד.

בתודה מראש
יצחק
 

steiff

New member
תשובות המשך

1. כמעט בטוח שאכן כן. המחיר של אופני כביש ״מדבקה״ חדשים יהיה קרוב לוודאי זול לעומת קניית גלגלים ומערכת הינע חדשים להרכבה על שלדה עתיקה.

2. גש לרחוב החשמונאים בתל אביב וסביבותיו. שפע חנויות אופניים שתמורת סכום ״סמלי״ ישמחו לשפץ את האופניים.

3. משום שעם נייר לטש, פחית צבע ומברשת - האופניים צבועים.

4. שלום! איך אפשר לעזור לך?

כדאי לציין בהזדמנות זו ששיפוץ אופניים מצריך יותר מאשר מפתח שוודי ומברג פיליפס.
לצורך חיתוך כבלים ומוליכי כבלים צריך קאטר ייעודי. פלאייר או ״לדרמן״ לא יעשה את העבודה.
לצורך פירוק והרכבת הקסטה (גלגלי השיניים האחוריים) צריך כלי ייעודי.
לצורך פירוק והרכבת השרשרת צריך כלי יעודי שמנתק חוליה ומחבר אותה מחדש.

למי שיש את הכלים ואת הידע (כיוון מערכת הילוכים זו תורה בפני עצמה) שיפוץ אופניים יכול להיות עיסוק נחמד לשעות הפנאי. למי שלא התנסה בתחזוקת אופניים ונעדר את הכלים והידע - בהצלחה!
אם אתה שייך לקבוצה של ״הבלתי מנוסים״ ורוצה אופני-עיר/כביש בזול - גש לחנות לקנות או חפש יד שניה במצב טוב. שיפוץ גרוטאה עלול להיות עסק יקר.
 

oren_hershco

New member
אולי כדאי להנחית אותך קצת לקרקע

אם אתה רוצה ללמוד איך לשפץ, מבלי להזיק לאופניים ששווים משהו -לך על זה.

שיהיה ברור, האופניים שבתמונה היו, גם כחדשים, גרוטאה עלובה שעונה על ההגדרה "אופניים" רק מבחינה משפטית (אי אפשר להוכיח שהם לא אופניים)

הייתי אפילו מסייג עוד קצת - גם אם תלמד כאן משהו מהפירוק וההרכבה, זה לימוד חסר ערך, כי רוב המערכות כאן שונות מאופניים באיכות סבירה. לכן, הידע שתקבל בתהליך לא רלוונטי בכלל לאופניים נורמליים.

עוד הערה לגבי הצביעה: לבצע צביעה טובה זה לא כל כך פשוט כמו שתיארו כאן. בשלב הראשון אתה צריך לפרק הכל מהשלדה. אין לך כלים לזה, למשל לפירוק ה- cups של מיסבי ההיגוי או ה- cone של מיסב ההיגוי התחתון שיושב על המזלג. הציר המרכזי כנראה החליד ביחד עם השלדה, אפילו עם כלי ייעודי כנראה שלא יתפרק.

אח"כ, צריך לבצע ניקוי חול לסילוק הצבע הקיים.

כדי לצבוע על השלדה הערומה - וזה צריך להתבצע מייד אחרי ניקוי החול, אחרת היא מחלידה - צריך קומפרסור שמאפשר התזת צבע יסוד, ולאחר מכן להתיז את הצבע הרצוי, ולאחר מכן שכבות של לכה שקופה.

כל התהליך הנ"ל יעלה לך פי ארבע מאשר למצוא אופני כביש עם שלדת אלומיניום, מזלג קרבון ומערכות ברמה הכי גבוהה שיש, יד 2.
 

למה171

New member
תודה למגיבים - נחתתי - אתם צודקים - לא הבנתי את גודל המשימה.

לאחר קריאת התשובות שלכם ובאינטרנט הבנתי שהנושא לא כל כך פשוט
כמו שחשבתי וצביעה איכותית (צביעה+תנור)של השילדה אינה דבר זול,ויתרתי על החלום,
אופני "מרוץ" ראלי (לא סיניות) בצבע אדום או כחול יפה כמו שהיו לאחרים
כשהייתי צעיר כבר לא יהיו לי.

תודה לכל המגיבים על הסבלנות והמידע.
יצחק
 
למעלה