החלפת קראנק 26-36 ל 28-38 האם יש טעם לכך?

אלדן

New member
החלפת קראנק 26-36 ל 28-38 האם יש טעם לכך?

ברשותי אופני שטח כאשר ההילוכים 2X11
כאשר אני רוכב מהר אני מרגיש כאילו איך מאמץ על הרגל
וחיפשתי להחליף את גלגל השיניים בגדול מקדימה
ליותר גדול או להרכיב גלגל שלישי.

לאחר בדיקה לא ניתן להוסיף גלגל שלישי
והוצע לי להחליף מגלגלים 26-36 ל 28-38
האם יש טעם והאם ארגיש הבדל? ושיפור במהירות?
 

steiff

New member
אכן אי אפשר להפוך קראנק דאבל לטריפל. הפתרון שהוצע נכון.

תוכל להחליף את הפלטות בקראנק לגדולות יותר. את שתיהן, או רק את הגדולה, כל עוד המעביר האחורי בעל ״קיבולת שרשרת״ מספיקה להפרש בין מספרי השיניים בין מצבי הקיצון.
החלפה של 36 ל-38 תיתן לך שינוי של בערך 5% ביחס ההעברה. זה לא מעט, בתור התחלה. יש פלטות גדולות יותר אם תרגיש שגם זה לא מספיק.
 

זכיר

New member
מה עם הקסטה?

אם הגלגש הכי קטן שלך הוא גדול יחסית, אז תוכל למצוא שם עוד שיפור ביחס העברה.
&nbsp
לגבי הקיבולת מעביר אחורי שצוינה כאן, שינוי 28-38 במקום 26-36 לא דורש קיבולת גדולה יותר מכיוון שנשמר ההפרש של 10 שיניים בין פלטה גדולה לקטנה. כנראה תצטרך להחליף שרשרת למעט ארוכה יותר.
&nbsp
ואל תשכח לקחת בחשבון ששינוי כמו שהצעת, יבוא על חשבון אובדן הילוכים קלים בעליות קשות. כי אתה לא מדבר על הגדלת טווח הילוכים, אלא על העברת הטווח הקיים לתחום "מהיר" יותר
 

steiff

New member
שתי התייחסויות

א. קסטות 11 הילוכים הן או בעלות גלג׳ש קטן של 11 שיניים (שימאנו) או 10 שיניים (סראם). החלפה משימאנו לסראם תצריך החלפה של הדרייבר משימאנו ל-XD וזה כבר מסבך את כל התהליך. אבל... אם מותקנת כרגע קסטה סראם עם גלגל קטן של 10 שיניים, יש קסטות צד שלישי עם גלגל 9 שיניים. זה נותן שיפור של 10% ביחס ההעברה...

ב. אפשר להחליף רק את הפלטה הגדולה בקראנק מ-36 ל-38 ולהשאיר את הפלטה הקטנה על 26. זה ישפר את יחס ההעברה בהילוכים מהירים וישמור על יחס ההעברה בטיפוס. אבל זה יצריך מעביר אחורי שמסוגל ״לספוג״ עוד חוליה שלמה (שתי שיניים) ופה מגיעה קיבולת השרשרת לידי ביטוי.
 
למעלה