חידוש אופניים

bazmatzuy

New member
חידוש אופניים

חברים יש לי כמה זוגות אופנים במקלט ואני רוצה לדעת איך מנקים אותם? איך בחנויות המקצועיות מנקים ? משפריצים עליהם איזה חומר נגד חלודה? WD40 ?
איפה אסור לגעת ? קצת הנחיוות ..
האם אפשר לקחת סקווטש ולשפשף את החלודה?

ומה לגבי השרשרת? תודה לכל העונים
 

steiff

New member
מנקים מה? את מערכת ההינע? את השלדה?

שרשרת שהחלידה כדאי פשוט להחליף. אפשר לשמן בשמן רגיל ובמידה והכל עובד פשוט להמשיך להשתמש כרגיל. בכל מקרה מומלץ מאד לא להשתמש ב-WD40. זה ממס חודר שמשחרר הברגות תקועות אבל לאחר מכן מתנדף ומשאיר אחריו שכבת מתכת חשופה לאויר ש... מחלידה מחדש.
כך שאם השתמשת בחומר הזה לשחרור חוליות תקועות חשוב מאד לשמן את השרשרת בשמן של ממש לאחר התנדפות הממס החודר.

אם הצירים לא מסתובבים חלק אז וודאי ווודאי שלא לנסות לשחרר אותם עם ממס חודר. הוא ימיס את שאריות הגריז שאולי עדיין יש במיסבים ועכשיו כאשר תסובב את המיסבים הם יהיו יבשים ותגרום נזק גדול. מיסב תקוע או מסתובב קשה צריך לפתוח, לנקות ולגרז מחדש. אם אין לך את הכלים או הידע - קח את האופניים למכונאי.

כל השאר - נקה את החלודה עם מברשת. אפשר לתת נגיעות של צבע במקומות שהחלידו, אחרי שניקית היטב שאריות חלודה. לחלופין - נגיעה של שמן סיליקון/טפלון יוצרת שכבה אטומה לאויר (שצריך לחדש מידי פעם) שתמנע החלדה מחדש. להיזהר עם תרסיסי שמן סיליקון שלא יגיעו לרוטור של מעצורי דיסק או לחישוק של מעצורים רגילים. זה מנטרל את כושר העצירה ומזיק למעצור. במעצורי דיסק זה גורם לנזק בלתי הפיך לרפידות ומצריך החלפתן בחדשות.
 

bazmatzuy

New member
תודה על התשובה המקצועית

אני מתכוון גם ויזואלית . אופניים ששכבו הרבה זמ ןבמקלט ואני רוצה לגרום להם להיות יותר יפות. לגבי שמן למה אתה מתכוון אני צריך ללכת לחנות הום סנטר ולבקש מה?
וWD40 על שאר החלקים זה בסדר ? למשל לברגים ולכל חלקי המתכת החשופים?
 

steiff

New member
אתה צריך ללכת לחנות אופניים ולקנות שמן יעודי לשרשראות

יש הרבה סוגים, ולארצנו רצוי לבחור שמן ״יבש״.

את תרסיס WD40 תרחיק מהאופניים. פשוט נקה את החלודה עם מברשת עם זיפי פלסטיק קשים. אפשר עם קצת נפט, אבל זכור לשמן את הפלדה החשופה אחרי שהנפט מתנדף.
 

fieten

New member
כדאי לבדוק את כל המערכות

ולהחליף כבלי הילוכים מעצורים וגם שרשרת (או רצועת קבלר אם מדובר במכונה עם מע' הילוכי roloff או pinion [URL]https://www.vannicholas.com/touring-bikes/deveron[/URL]) אם צריך. אם הצמיגים יבשים גם אותם להחליף; ולבדוק מיסבי headset ולגרז נבות אם יש מיסבים פתוחים.
 

steiff

New member
מילא שאתה מנסה לעשות פרסום סמוי...

אבל אתה ממליץ פה על אופניים שעולים בחו׳ל כמעט 6000 יורו ובארץ בטח מגרדים את ה-25000 שקל...
 

fieten

New member
איפה ראית פרסום סמוי. ל van nicolas

אין נציג בארץ בכלל.
הערתי שאם האופנים אם רצועת קוולר כדאי אולי גם להחליף אותה אם התייבשה.
 

nightjar

New member
אם היתה לאופניים רצועת קוולר הם כנראה לא היו זקוקים לחידוש..

 
למעלה