מחיר טיפול באופני הרים

itzi5

New member
מחיר טיפול באופני הרים

יש לי ג'יינט אנטם, רוצה להחליף קסטה אחורית 9 גלגלים, פלטה קדמית 2 גלגלים ושרשרת , תוצרת שימנו, כמה זה צריך לעלות בערך ?
 

itzi5

New member
תמונה



 

steiff

New member
אתה מתכוון לבצע את העבודה לבד או לתת לחנות עם מכונאי?

עבודה עצמית: את הרכיבים תוכל לרכוש בארץ (למשך ב״שופ@הרים״ או ״גרופי״ או אתרים מקומיים אחרים) או לרכוש בחו׳ל ולייבא ארצה במשלוח. המחיר בחו׳ל אולי יהיה זול יותר אבל עם עלויות משלוח ומע׳מ העלות הסופית לא בהכרח תהיה נמוכה יותר.

עבודה על ידי מכונאי: יש שתי אפשרויות - האחת היא שאתה מביא את החלקים בעצמך והחנות גובה עבור העבודה (על פי רוב סביב 100-150 ש׳ח לשעה), או שהחנות מספקת גם את הציוד והמחיר שיגבו יכלול עבודה, וזה אומר פרימיום של בין 25-75% על מחיר החלק.
 

steiff

New member
הנה עלות החלקים (רמת XT) בחו׳ל

לא פירטת את מספר גלגל השיניים בפלטות שאתה רוצה להחליף אז בחרתי די אקראית 22 ו-32 שיניים. גלגל גדול יותר ייקר קצת את המחיר הכולל.

אם תבחר חלקים ברמה נמוכה יותר (נניח דאור או אסרה) המחיר יורד לחצי.

 

steiff

New member
והנה אותה חבילה (בערך, לא מצאתי אחד לאחד) בקניה בארץ



 

itzi5

New member
בחנות אופניים מקצועית, ללא קניה מוקדמת.

הייתי בחנות, החלפת קסטה פלטה שרשרת
+ החלפת מיסבים בקרנק, 800 - 1000 ש"ח
מערכת של שימנו.
כתבתי, יש לי 9 גלגלי שיניים מאחור 2 מקדימה.
מה אתם אומרים ?
 

steiff

New member
האם אתה מבין שיש רמות שונות של מערכות?

גם בתוך המשפחה של 9 הילוכים יש רמות שונות שמתבטאות במחיר שונה.
יש קסטות ב-150 שקל ויש קסטות ב-450 שקל.
פלטות (גלגלי שיניים קדמיים) יש בגדלים שונים. החל מ-22 שיניים ועד 44 שיניים. המחיר שונה מפלטה לפלטה.
החלפת מיסבים בקראנק - יש מיסבים זולים ב-100 שקל ויש ב-600 שקל (וזה, אגב, פריט שלא ציינת בפתיחת השרשור).

הצגתי בפניך מחיר של ציוד ברמה של XT או SRAM X0 שזה בערך אותה רמה ותואם ב-100% האחד לשני. רמות נמוכות יותר יעלו חצי. העבודה (100-150 ש׳ח לשעה) תעלה אותו הדבר.

המחיר בחו׳ל - כפי שהצגתי - סביב 150-170 דולר.
כפי שכבר ציינתי המחיר בחנות כולל הכל יהיה בין 25-75% מעל זה. הצעת המחיר שקיבלת בחנות מסתדרת עם המספרים וכנראה כוללת רכיבים ברמה נמוכה מ-XT.

על מנת לקבל הערכה מדוייקת יותר תצטרך לפרט קצת יותר לגבי סוג הקראנק, גודל גלגלי השיניים (פלטות) ואיזו רמת רכיבים אתה רוצה להרכיב על האופניים.
 

itzi5

New member
בקיצור אני בידיים שלהם.

כשיש בעיה החלקה של השרשרת איזה גלגלי שיניים יותר חשובים
מקדימה או מאחורה ?
אי אפשר להיות ד"ר בכל נושא, כמו במוסכי מכוניות
הם "חוגגים" עלינו.
 

steiff

New member
מתי החלפת שרשרת בפעם האחרונה (אם בכלל)?

שרשרת מחליפים בערך אחרי 1500 ק׳מ. שרשרות איכותיות מחזיקות קצת יותר.
איחור בהחלפת השרשרת מתחיל לגרום לנזק לגלגלי השיניים. כולם חשובים, לא כולם נשחקים באותו קצב (לא בכולם משתמשים באותה תכיפות ובאותה רמת מאמץ).
בכל מקרה, גם אם החלפת שרשראות בזמן - המועד להחלפת הקסטה מגיע אחרי בין 4500-6000 ק׳מ (בערך אחרי השרשרת השלישית). פלטות מחליפים בלי חוקיות - לפי מידת השחיקה.

מצד שני - החלקת שרשרת יכולה גם להעיד על מעביר אחורי שאינו מכוון כראוי או על כבל שהזדקן.

באשר ל״חגיגות״ על חשבוננו - הצעת המחיר שקיבלת נשמעת הגיונית. חסרים פרטים כדי לדעת עד כמה ״גונבים״ אותך, אם בכלל. אם מדובר בחלקים ברמה הכי נמוכה שיש - המחיר אולי קצת גבוה. מצד שני אם מדובר בחלקים ברמה קרובה לאלו שתמחרתי - המחיר סביר בהחלט.
זכור - בשל האפשרות ליבוא עצמי או רכש עצמי של רכיבים - חניויות האופניים מחזיקות מלאי מצומצם מאד של רכיבים במלאי העצמי. הן מאפשרות ללקוח להביא את הרכיבים בעצמו ובמקרה זה הן גובות רק עבור העבודה. יש רוכבים שמבצעים את מרבית התחזוקה, כולל החלפת רכיבים, בעצמם. חלק מפעולות התחזוקה מצריכות לא יותר ממברג וסט מפתחות ״אלן״. חלק מהפעולות מצריכות כלים יעודיים.
אם אין לך זמן וכלים ואתה לא מוצא עניין או אתגר להשקיע את זמנך בתיקון - מסור את האופניים למוסך. יעלה קצת יותר אבל ״זמן איז מאני״.
 

itzi5

New member
עשיתי את העבודה ...

אתם אומרים שהחנויות לא מעקמות את הפרצוף אם מביאים להם חלקים ?
אני בדרך כלל לא קונה בחו"ל ...
תיקנתי כבר באופני לזמי בקניון דרורים.
קרנק שימנו 500 ש"ח
מיסבי קרנק 100 ש"ח
קסטה 215 ש"ח
פולי סראם 150 ש"ח
שרשרת 125 ש"ח
לא מבין למה בקרנק אין אפשרות להחליף רק את גלגלי השניים ?
 

nightjar

New member
בקראנק שלך כן אמורה להיות אפשרות להחליף גלגלי שיניים

למה לא שאלת בחנות?
 

steiff

New member
דווקא אפשר להחליף רק את הפלטות

אבל יכול להיות שלא היו במלאי בחנות פלטות במידה המתאימה. המחירים נשמעים סבירים.
 

nightjar

New member
500 זה אולי סביר לקראנק

אבל זה הרבה יותר ממחיר שתי פלטות ברמת דאור, כך שאם החליפו קראנק רק כי לא היו פלטות במלאי זה לא תקין
 

steiff

New member
אכן.

מצד שני אי אפשר לדעת מה היה מצבו של הקראנק... מיסבים דפוקים יכולים להרוס את הציר המובנה. התקנה שגויה יכולה להרוס את ההברגה... אכן החלפת הקראנק היא החלק הפחות טריביאלי בסיפור הזה. אבל כמו שאי אפשר ללמוד שחיה בהתכתבות - אי אפשר לתקן קראנק בהתכתבות.
 

זכיר

New member
לפעמים בקראנק לא שווה להחליף רק גלג"שים

מחיר של שתים-שלוש פלטות עשוי להיות דומה מאד למחיר של קראנק חדש שכולל פלטות חדשות.
 
למעלה