מנשא אופניים לרכב 7 מקומות

בתיהבלק

New member
מנשא אופניים לרכב 7 מקומות

שלום!
אני מחפשת מנשא לאופניים המתאים לרכב 7 מקומות. המוכר אמר שאין בעיה לשים מנשא אחורי רגיל ואז במקום שזה יישב על הבגאז' זה נשען בעצם על החלון האחורי. אמר שרב המשקל כלפי מטה, לא לכיוון החלון (שהוא ניצב לכביש בעצם) אז אין בעיה.
אני בכל זאת קצת חששתי לחיי החלון...
יש למישהו נסיון עם זה? ראה אחרים? יודע אם זה עובד?
תודה רבה!
 

steiff

New member
שום בעיה

את התומך התחתון משעינים מתחת לחלון.
 

izb

New member
לפעמים לא מסתדר מתחת לחלון

התומך התחתון על החלון בלי בעיה. הבעיה היא דווקא בעליון כי בחלק מהרכבים לדוגמה טויוטה ורסו הנפוץ, יש ספויילר פלסטיק מעל החלון האחורי ואם מניחים עליו את התומך העליון הוא עלול להישבר מהמשקל או מקפיצות על פסי האטה וכד'. גם כשקצה הגג מפח רגיל, משקל של 3 זוגות אופניים עלול לגרום לעיקום הפח. קרה לי אישית ברכב שלי.
 

steiff

New member
לא נעים...

האמת היא שעוד לא הצלחתי לעקם פח או לשבור חלון בעצמי אבל ראיתי חלון אחורי של רכב מסוג זה מתנפץ כאשר הרימו ופתחו את הדלת האחורית (עם החלון המובנה בה) עם מנשא מורכב עליה. האופניים לא היו על המנשא כך שלא משקל האופניים הוא שגרם לשבר אלא כנראה מתיחת יתר של הרצועות ונקודת לחץ על החלון שהתעצמו בגלל פתיחת התא (משך כנראה את הרצועה יותר מידי).

מצד שני, תלוי כמובן בנסיבות הנסיעה, ברכב של 7 נוסעים אפשר לקפל את הספסל האחורי ולשים את האופניים (מינוס הגלגל הקדמי) בתוך הרכב. בעידן אופני ה-26 הייתי שם אופניים בבגאז׳ של מאזדה 323 בפירוק שני הגלגלים.

המנשאים של סאריס ושל טולה מאפשרים לווסת את זוית הפתיחה של הזרועות ומצורפת למנשא טבלה שמפרטת את הזוית המומלצת והמיקום המומלץ לדגמי רכב שונים.
 

בתיהבלק

New member
תודה רבה על התשובות! פנימה זה לא אפשרי - יש לנו 7 מקומות כי

אנחנו צריכים אותם בשביל המשפחה :) בכל זאת עדיף לקשור אופניים בחוץ, לא ילדים...
 

בתיהבלק

New member
תודה על התגובה. אין לנו פלסטיק מעל לחלון האחורי

אז זו לא בעיה, אבל לא ממש הבנתי לגבי הגג.
המנשא מתחבר בעצם לדלת האחורית אם אני מבינה נכון, לא? והרצועות נקשרות בכל מיני נקודות סביב הדלתות. לא רואה איפה הגג נכנס פה לתמונה, אבל אולי לא הבנתי איך מחברים את זה? או אולי אנחנו מדברים על סוגים שונים של רכבים? שלנו דומה מאחור אני מניחה לברלינגו או משהו כזה. 2 דלתות אחוריות ניצבות לכביש, נפתחות הצידה, לא כלפי מעלה.
אני צריכה להיזהר איפה אני שמה מי מהתומכים? או איפה אני קושרת את הרצועות?
תודה רבה!
 

steiff

New member
ברכב שלך זה כנראה פחות בעייתי

בחלק מהרכבים, בפרט אלה בהם הדלת האחורית נפתחת כלפי מעלה, יש בחלקה העליון ספוילר (משפר זרימת אוויר, עשוי פלסטיק די מצ׳וקמק) והחיבור של הרצועות העליונות (יש עוד שתי רצועות תחתיות וברוב המנשאים יש גם רצועה נוספת לכל צד) נעשה כך שהוא רוכב על הספוילר ונתפש במתכת של הדלת עצמה שנמצאת מתחת לספוילר. החיבור הזה באמת קצת מפחיד כי הפלסטיק הזה לא חזק במיוחד, אבל עדיין לא ראיתי אותו ניזוק למרות החששות.
בכל מקרה - לא רלוונטי במקרה שלכם - להבנתי מדובר בשתי דלתות שנפתחות הצידה כך שממילא אין ספויילר. פשוט מחברים את הרצועה העליונה לחלק העליון של הדלת, את התחתונה לחלק התחתון, ואת הרצועות הצדדיות לכל אחד מהצדדים. אפשר לשחק קצת עם האורך של הרצועות (וגם להחליף לרצועה ארוכה יותר אם צריך) כדי למקם את המתקן מתחת לחלון. את חלקו התחתון, אם הגיאומטריה שלו ושל הרכב מאפשרת, אפשר להשעין על הטמבון, או לדחוף לגומחת לוחית הרישוי (לא בטוח שרלוונטי ברכב שלך).
 
למעלה