עצה

משוקלל

New member
עצה

שלום רב לרוכבים
קראתי לאחור 8 דפים. נא לא לשפוט בחומרה. אשמח לעצה.
אני מעוניין לקנות אופניים לשימוש כפול [במידת האפשר]: [1] נסיעת בית-עבודה; [2] רכיבת ספורט אירובי של 30 ק"מ פלוס מינוס מספר פעמים בשבוע ואולי משהו יותר רציני בסופ"ש.

רכבתי על אופניים של חברים על מנת לגבש דעה.
רכבתי על אופני שטח. הרכיבה הייתה רובה בעיר בשילוב לשבילי עפר היכן שיש. נהנתי מהאפשרות לעלות על שבילים לא סלולים וגם מזה שאופניים אלו פחות רגישות לתנאי דרך משובשים [סדקים, בורות, בליטות, לעלות למדרכה, לרדת ממדרכה וכו'].
רכבתי על אופני כביש. נהנתי מהמהירות שלהן. כאשר תנאי הדרך טובים, אין לי ספק שאלו האופניים שאני רוצה לרכב עליהם. מצד שני, אין לי ניסיון ברכיבה על אופני כביש ואני לא מודע לקיומה של תשתית שתאפשר רכיבה ספורטיבית.

ההתלבטות שלי היא בין אופני הרים ז"ק לבין אופני כביש. בשני המקרים אני מתכנן לקנות דגם כניסה [יד שניה או ראשונה].

אני מעוניין לדעת אם יש פה יוממים שמתמשים באופני כביש בתוך העיר לצורך נסיעת בית-עבודה. עד כמה תנאי הדרך בתוך העיר משפיעים על הרכיבה? כוונתי לשבילי אופניים שהם על גבי מדרכה, סדקים בורות וכו'. שנית, מהי הדרך הבטוחה ביותר להשתמש באופני כביש על מנת לשפר את הכושר [כאמור רכיבות של 30 ק"מ פלוס מינוס]. האם יש שבילים מוסדרים ["סינגלים" לכביש? מה עושים רוכבי הכביש בארץ?]

בגדול אם לא הייתה הגבלת תקציב הייתי קונה אופני כביש לצורך ספורט ומשהו אחר לתוך העיר. אבל הנסיעה היומית די חשובה לי.

הערות, עצות, חוויות סובייקטיביות לא מחייבות וכו' יתקבלו בברכה.
 

steiff

New member
חשבת על סייקלוקרוס או גראבל?

משלב בין שני העולמות.
 

משוקלל

New member
אכן

אכן חשבתי. שמתי לב גם שמחירם של הסייקלקרוס הוא כסכום המחיר של כניסה כביש+הרים. אני תוהה אם יש הצדקה לכך. בכל אופן, תודה על התגובה. נראה שאאלץ לעשות פשרות לאחד הכיוונים כי מה שאני מחפש לא קיים.
 

nightjar

New member
ההצדקה למחיר היא שאלו אופני נישה לרוכבים שכבר יש להם הכל

וככאלה אין להם דגמי כניסה של ממש..
אופני הרים 29 עם צמיגים צרים כנראה יהיו הדבר הקרוב ביותר במחיר שפוי..
 
למעלה