מתלבט אם לקנות קרבון או לא?

graphe60

New member
מתלבט אם לקנות קרבון או לא?

אין מגבלת תקציב והאופניים קלות יותר.
מצד שני, האם אדרש לבצע אדפטציה כלשהי?
מבחינת תחזוקה וטיפולים, האם נדרש תשומת לב
מיוחדת לקרבון מבחנת שבר וכו.
מתקן נשיאה על הבגז בא בחשבון?
כל טיפ שאולי לא ידעתי עליו, אשמח לשמוע.
 

steiff

New member
תצטרך מפתח אלן עם torque

הידוק יתר של ברגים עלול להזיק לחלקי קרבון יותר מאשר לאלומיניום. צריך להדק עם ״טורק״ כדי למנוע נזק. עוצמת ההידוק המותרת רשומה על החלקים הרלוונטיים. לרוב 5-6nm. צירי גלגלים יותר לכיוון של 10-15.
יש מפתחות טורק עם כוח קבוע של 5 או 6 ניוטון מטר והם שימושיים לטיפול כללי באופניים. יש גם מתאם שאפשר להרכיב על מפתח אלן רגיל בתור ״מאריך״ שנותן לך טורק.

מעבר לזה - תיהנה.
נשיאה על הבגאג׳ בלי בעיה.
לא כדאי להתקין על השלדה מתקנים/מנשאים שמפעילים לחץ צידי על הצנרת (אוכף עם מתאם שמתלבש על הצינור). הצינורות בנויים עם סיבים כיווניים שמיועדים להתמודד עם כוחות אורכיים. לא צדיים.
 

graphe60

New member
איך יודעים את עוצמת ההידוק?

היחידות Nm זה בעצם אנרגיה. לא ברור לי העניין, גם לא עם הטורק אשמח אם תוכל להרחיב בבקשה.
&nbsp
אתה בטוח בעניין נשיאה על הבגז' בלי בעיה? מה לגבי התגוננות משריטות של הקרבון?
ותודה על הדגש בעיניים כיוון הסיבים. איך ניתן לדעת מאיזה קרבון זה עשוי? ומה כיוון הסיבים? זה FIBERS CARBON בעצם?
 

steiff

New member
על פי רוב עוצמת ההידוק המירבית המותרת מסומנת

או שהיא מסומנת על השלדה/בורג, או שהיא מפורטת במדריך למשתמש.
אם אתה לא בטוח - אז המספרים שנתתי יתאימו ברוב המקרים. גם בשלדת אלומיניום לא צריך להדק יותר מדי, בפרט כאשר אתה מהדק בורג פלדה להברחת אלומיניום, אבל בכל זאת הסיכוי לשבר ונזק קצת פחות.

״טורק״ זה שם מקובל למפתחות שמאפשרים להדק במומנט מדוייק. יש גרסאות מכניות בהן אתה מהדק וכאשר עוצמת ההידוק מגיעה לערך הרצוי המפתח מסתובב חופשי או משמיע ״קליק״ כדי למנוע הידוק יתר. יש גרסאות דיגיטליות בהן המפתח יצפצף כאשר אתה מגיע למומנט הרצוי. הכיוון עצמו תלוי בסוג המפתח. במפתח מכני אתה מסובב איזה בורג או טבעת ויש לך סקאלה שמסמנת מה יהיה ערך המומנט שתקבל. יש גם מפתחות מכאניים עם ערך מומנט קבוע מראש ולא משתנה. במפתחות דיגיטליים אתה מכוון את הערך הרצוי באמצעות מתגים/לחצנים ומסך ספרתי שמציג את הערך הרצוי.

בעניין שריטות :
א. קרבון לא רגיש יותר לשריטות מאשר אלומיניום. הנזק של שריטה עמוקה שמגיעה לסיבים אכן חמור יותר, אבל לעיתים ניתן לתיקון.
ב. לא צריך להגיע למצב כזה ומנשא טוב לא גורם לשריטות לרכב. אם המנשא שלך שורט - החלף אותו והשתמש בריפודים בנקודות המגע.
ג. אם אין לך מגבלת תקציב רכוש מנשא איכותי בו האופניים עומדים על מסילה ולא כזה בו האופניים תלויים על זרוע. יש מנשאים כאלה לגג הרכב, ויש גם כאלה שתלויים על הבגאז׳. ואם אין מגבלת תקציב קנה רכב עם בגאז׳ גדול מספיק שאפשר להכניס לתוכו את האופניים ובא לציון גואל.

מידע באשר לסוג הסיבים והמטריצה אפשר לקבל, אולי, אצל הייצרן, וגם זה בספק. יש שם המון מידע מסווג שהיצרן לא משחרר לציבור. גם באשר לסיבים עצמם (״סיבי פחמן״ זה שם גנרי ויש עשרות סוגים שונים שרק חלקם אכן עשוי פחמן), בעיקר באשר לכיוונים ואופן הריבוד שלהם, וכמובן באשר לחומרים מהם עשויה המטריצה הפולימרית או השרף שמקבע הכל ביחד.
 

The Pinky P

New member
אופניים לא בוחרים לפי אם אפשר או לא לתלות על מתקן.

משקל הוא לא פאקטור כי ההבדלים לא גדולים ואתה רוכב לכיף ולא תחרותי (ואת זה אני מבין לפי השאלה שלך)

ככה שתבחר אופניים שהכי עושים לך את זה ויגרמו לך לחכות לסוף שבוע בשביל לרכוב עליהם.
 
למעלה