מבקש המלצות על אופני הרים ז"ק בתקציב 2000₪

  • פותח הנושא yo12
  • פורסם בתאריך

yo12

New member
מבקש המלצות על אופני הרים ז"ק בתקציב 2000₪

לרוב נסיעות על כביש ומעט על שטח. גלגלים 29 אינטש.
תודה וחג"ש.
 

steiff

New member
מועדים לשמחה (ומתרסקים לששון)

בתקציב של 2000 שקל אתה מקבל על פירוב אותה רמת איבזור אצל כל היצרנים. וזו תהיה רמה בסיסית למדי.
מכאן שהמלצה על דגם ספציפי לא תעלה ולא תוריד. מה שחשוב בעיקר זה שיהיה לך נוח על האופניים, דהיינו שהמידה והגיאומטריה תתאים לגופך. מכאן שהשלב החשוב ביותר בתהליך יהיה לגשת למספר חנויות ולנסות לרכוב על מספר דגמים - אפילו אם מדובר רק ברכיבת נסיון של דקה מסביב לחנות. אתה תבחין מהר מאד אם נוח או לא. בקש גם מהמוכר בחנות לסיע לך בכיוון האוכף לגובה ולמרחק המתאים מהכידון.

אם עיקר הרכיבות מתוכננות להיות בעיר - בחן אופציה של הצטיידות בצמיג צר יחסית (1.8 או אפילו פחות) עם קוביות נמוכות יחסית - כדי להפחית את ההתנגדות לגלגול. זה אמנם לא הצמיג האידיאלי לרכיבות שטח, אבל אם מלכתחילה אתה מתכנן רק מעט מהן - אז זו פשרה סבירה. ביציאה לשטח הפחת מעט את לחץ האוויר וזה ישפר את האחיזה.

נקודה נוספת שחשוב להתייחס אליה היא החנות בה אתה רוכש את אופניך. זו גם החנות בה תבצע טיפולים ותיקונים. כדאי ורצוי שהיא תהיה במרחק נסיעה סביר ופתוחה בשעות וימים שנוחים לך. כדאי גם שיהיה בה מכונאי מיומן.

ועוד נקודה אחת - חוץ מאופניים צריך גם קסדה, כפפות, ציוד לתיקון פנצ׳רים, ערכת כלים בסיסית (״אולר״ של מברגים ומפתחות אלן), ולרכיבות קצת יותר ארוכות גם מכנסים מרופדים. כל זה לבד יכול לעלות 2000 ש׳ח...
 

yo12

New member
תודה על התשובה, ושאלה ממוקדת יותר.

ניסיתי את ה- Big nine 20D של Merida. נוחות לי והמחיר 1972 ש"ח.
יש דגם אחר של MERIDA (BIG NINE 40D)עם שילדה זהה רק עם מערכת הילוכים שונה ובעלות של 2241 ש"ח.
ב-20D יש 8 הילוכים אחוריים מסוג ACERA, וב-40D יש 9 הילוכים מסוג ALTUS.
האם ההבדל הנ"ל מצדיק הפרש של 270 ש"ח?
אשמח לדעת המלצות או השגות לגבי הדגמים שציינתי.
ושוב תודה!
[URL]http://www.tredz.co.uk/.Merida-Big-Nine-20-D-29er-Mountain-Bike-2018-Hardtail-MTB_110614.htm[/URL]
 

yo12

New member
לגבי האיבזור

מכיוון שהאופניים משמשים לי ככלי רכב משני לעיר, כבר שנים רבות, יש לי את כל הציוד שציינת, ודבר נוסף, אני מחליף את האוכף הצר והנוקשה, באוכף רחב, רך ומפנק, כזה שאין לי צורך במכנסי רכיבה מרופדים.
 

steiff

New member
יש עוד כמה הבדלים קטנים במפרט

מעבר למערכות ההילוכים.

למשל מעצורים אחרים. חישוקים אחרים.

אבל להערכתי עוד הילוך בשביל אופניים שישמשו אוך בעיקר לתעבורה עירונית - לא מצדיק תוספת כסף.
 

yo12

New member
האם יש הבדל באמינות לאורך זמן, בין שתי מערכות ההילוכים?

כי זה מה שחשוב לי. שיחזיקו כ-4 שנים.
אגב, ניסיתי גם אופניים מסוג NORCO STORM 2 בעלות של 2050 ש"ח:
[URL]http://www.99bikes.com.au/bike18-norco-storm-2-cd-black-charcoal-citron-29[/URL]
הכידון היה לי רחב מידי ושסתום פנימית לא סטנדרטי (צרפתי?)
אגב, הקישורים שלי לחנויות מחו"ל, כדי להמנע מפירסום כלשהו.
ושוב, המון תודות על העזרה והידע הרב שלך בפורום .
 

steiff

New member
ונטיל פרסטה (צרפתי) דווקא די סטנדרטי באופניים.

בגדול החישוקים של הדגם הזה עדיפים. שאר הרכיבים באותה רמה. את הכידון אפשר להחליף במעמד הקניה באחד צר יותר. תמורת 5 ש׳ח אתה קונה מתאם בין ונטיל פרסטה לוונטיל שרדר (גרמני, אוטו), או שאתה מבקש מבעל החנות להרחיב את החור בחישוק לקוטר של ונטיל שרדר. אני מעדיף פרסטה ומחזיק תמיד מתאם בתיק האוכף. אפשר גם להשאיר את המתאם על הוונטיל במקום פקק הפלסטיק.

מערכות הילוכים ישרדו גם הרבה מעבר ארבע שנים אם יתוחזקו כראוי. החלפת כבלים תקופתית. בערך פעם בשנה. יותר מזה אם אתה נוסע הרבה במים וגשם. החלפת שרשרת אחרי 1500 ק׳מ והחלפת גלגלי שיניים לפי בלאי (לרוב סביב 4000-5000 ק׳מ, אבל הרבה לפני כן אם אתה לא מחליף שרשרת בזמן).

ההבדל בין 8-9-10-11-12 הילוכים בקסטה הוא בעיקר יחסי ההעברה האפשריים. ברכיבה עירונית זה לא ממש קריטי, וגם בשטח לא יותר מידי. זה בעיקר חשוב ברכיבת כביש תחרותית בה אתה מנסה לשמור על קדנצה קבועה (סל׳ד פדלים).

בגדול אם בעל החנות מוכן לשתף איתך פעולה בחר בנורקו על בסיס החלפה של הכידון באחד צר יותר, והחלפה של הצמיגים מרוחב 2.25 לרוחב 2 ומטה.
 
למעלה