כיצד אדע אם האופניים מתאימים לי (ללא רכיבת מבחן) ?

graphe60

New member
כיצד אדע אם האופניים מתאימים לי (ללא רכיבת מבחן) ?

בא לי להשתדרג, אני הולך להוציא באזור ה-14K על ש"מ.
נראה כי אין אפשרות לעשות רכיבת מבחן בשטח, אלא בקרבת החנות (עוד לא ביררתי).
במידה וזו הסיטאוציה, איך אני בוחן את המצב? איך אוודא שהמידה והגאומטריה מתאימים לי?
אשמח לטיפים שיעזרו להחליט האם מתאים או לא.

בנוסף אם אפשר לקבל חוות דעת על המכלולים:
זה הדגם המדובר https://www.scott-sports.com/global/en/product/scott-spark-940-bike
איך המערכת הילוכים של Sram GX-X1 Eagle? האם מקבילה ברמה ואיכות ל-XT?
בולמים 120 מ"מ FOX 34 Float.
מוט אוכף: Syncros Dropper 2.0 Seatpost
http://www.syncros.com/kr/en/products/263443/syncros-dropper-2-0-seatpost
איך המערכת גלגלים?
אשמח לחוות דעתכם....
 

steiff

New member
רכיבת מבחן

קודם כל יש חנויות שמאפשרות רכיבת מבחן בשטח. כדאי לתאם מראש.
מעבר לזה החנות יכולה להפנות אותך למישהו שרכש את הדגם והמידה כדי שתוכל לתאם איתו אולי רכיבת מבחן.

באשר לחוות הדעת על המכלולים:
מערכת Eagle היא המערכת היחידה של 12 הילוכים בשוק. לשימנו אין מקבילה. מבחינת רמת הרכיבים X1 היא הרמה הנמוכה, מעליה יש X0 ומעל שתיהן יש XX. אבל ״הרמה הנמוכה״ זו הגדרה שבכלל לא מתאימה במקרה הזה. אולי קצת פחות חלקי קרבון, אבל מדובר ברכיבים מעולים.
באופנים שלי מותקנת מערכת Eagle ברמת X0 מלבד הקסטה ברמת XX משום שלא היתה קסטה XO במלאי. עובדת חלק ויפה. החליפה מערכת XT של 11 הילוכים ונתנה לי טווח יותר גדול של יחסי העברה.
הבולמים בסדר גמור וכך גם מוט האוכף המתכוונן.
הגלגלים הם מיתוג של DT Swiss. גלגלים טובים מאד. לא הדגם הכי קל של DT Swiss אבל איכות גבוהה ותמורה טובה למחיר.

בסך הכל חבילה נחמדה מאד. הנוחות וההתאמה הם דברים שרק אתה תוכל להכריע בהם.
 

graphe60

New member
מותר לשאול...

על איזה זוג אתה רוכב? מה הסגנון שלך? באילו אתרים אתה רוכב בארץ?
כמה שווים לדעתך האופניים הללו המתוארת?
והאם כדאי להשקיע עוד אלפי שקלים כדי לבחור בקרבון? לדעתי לא, מה דעתך?
&nbsp
האופניים הללו הם חתיכת קפיצת מדרגה בשבילי מרמת כניסה. מה הצפי לטיפולים שנתיים? (הערכה כלכלית...)
תחזוקת בולמים, רפידות ברקס, כיוונים וניקיון.
&nbsp
כמה שאלות שאשמח לקבל תשובות מקצועיות מבעלי ניסיון:
1. כיצד ניתן לשמור על האופניים מבחינה אופטימלית בניקיון? יצאתי לרכב בבוץ או בחול
חוזר הכל מלוכלך. איך לנקות ולהימנע מקורוזיה? (מים..סבון..).
&nbsp
2. כל כמה זמן אתה משמן את השרשרת והגלגלי שיניים?
&nbsp
3. מלבד תחזוקה לבולמים בסדנא, יש עוד דברים לעשות?
&nbsp
4. טיפים למערכת ברקסים והילוכים? ואיך אוכל ללמוד "לכייל" את ההילוכים?
כל פעם זורק 50-100 ש"ח, בטוח שאוכל ללמוד לבד.
&nbsp
כמו שאתה רואה, די בתחילת הדרך, לכן כל טיפ יסייע ויהיה יקר מפז.
תודה חבר ולילה טוב.
 

steiff

New member
יש לי כמה זוגות

ג׳יאנט XTC שכמעט לא רואים שטח. הרכבתי מחלקים על שלדה יד שניה.
קנונדיל סקאלפל.
והרכש החדש ניינר BSB שהם בגלל אופני Gravel/Cyclocross
רוב הרכיבות שלי הן סביב הבית ביער קריית אתא, נחל ציפורי והגבעות שמסביב.

נקיון - שוטפים את הלכלוך במים. לא בזרם חזק כדי לא להכניס מים למקומות שלא צריכים להיכנס. אם צריך משתמשים במברשת רכה או מטלית לנקות.
מייבשים יפה יבוש טבעי ומשמנים חלקי פלדה חשופים.

שרשרת אני משמן כל 100-150 ק׳מ או כשהיא מבקשת. שומעים אותה. גלגלי השיניים משתמנים לבד מהשרשרת. ניקוי יסודי עם מסיר שמנים (או מים, סבון כלים ומברשת קשה) כשמצטבר הרבה לכלוך. אחרי הניקוי - ייבוש ושימון מחדש.

תחזוקת בולמים לפי הוראות היצרן. בולמים של פוקס פעם בשנה. ה״לפטי״ של קנונקדיל מצריך ״ריסט״ כל 500 ק׳מ אבל את זה עושים לבד בבית.

מעבר לזה כדאי לשלוח את האופניים פעם בשנה לטיפול מיסבים, ציריות ובושינגז. פותחים הכל, מנקים, מגרזים ומרכיבים מחדש. כולל צירי גלגלים, ציר מרכזי, כידון ומתלה אחורי. לא כולם מקפידים על זה - אבל זה מונע הרבה תקתוקים ורעשים ומאריך את חיי האופניים.

גם מוט האוכף המתכוונן זקוק מדי פעם לטיפול.

כיוון הילוכים - לא תורה מסיני, בפרט במערכות ״אחד על״ בהן מכוונים רק את המעביר האחורי. בגדול יש שני ברגים על המעביר שקובעים את קצה המהלך של המעביר כך שלא יפול ימינה או שמאלה מעבר לגלגל הראשון/אחרון, בורג נוסף שמכוון את מרחק הפולי העליון מהקסטה - מכוונים אותו כאשר השרשרת על הגלגלש הגדול בקסטה כך שהפולי היה במרחק של בערך 1/2 סנטימטר. מתח הכבל קובע את התקדמות המעביר בכל קפיצה. אם המערכת מפספסת העברות או מעבירה שני שלבים ביחד - צריך למתוח או לשחרר בהתאם. יש ברזי מתיחה על המעביר או בידית.
 

graphe60

New member
אתה מטפל בבולמים של פוקס בשיפ?

איפה אתה שולח פעם בשנה את האופניים לטיפול מייסבים? זה מאסט תכלאס?
איזה ציריות ומזה בושינגז? ואיזה מייסבים מטופלים? מתי מחליפים אותם?
&nbsp
אני רוצה ללמוד יותר על עניין התחוזקה במטרה לתחזק לבד, מסתכל בעיקר ביוטיוב על סרטונים
בנושא זה. וגם קצת טכניקה.
&nbsp
תודה על המידע!
 

steiff

New member
הבולמים מטופלים אצל ״סינגל טרק״ בבית אורן. היבואן.

שאר החלקים אצל ״תלת אופן״ בבנימינה.

שום טיפול הוא לא ״מאסט״ אבל אם לא תבצע טיפול אתה עלול להגיע לתחזוקת שבר. החלק יכשל תוך כדי רכיבה ותצטרך להחליף. גם הרכיבה עצמה תהיה פחות חלקה ויותר רעשנית.

באיזה מיסבים מטפלים? בכולם.
אלה שעובדים הכי קשה הם צירי הגלגלים והציר המרכזי. במיוחד במערכות עם מיסבים פתוחים (שימנו למשל).
מיסבי ההד-סט (ציר המזלג/כידון) צריכים פחות תחזוקה אבל כדאי להעיף בהם מבט פעם בשנה.
ציריות ובושינגז הם נקודות המגע/תנועה בין חלקי המתלה האחורי באופני שיכוך מלא. לפעמים מספיקה טיפת שמן ״רטוב״ ולפעמים צריך ממש לפתוח לנקות ולגרז מחדש.
 
למעלה