איך נקראים אופניים בלי בולמי זעזועים ?

graphe60

New member
איך נקראים אופניים בלי בולמי זעזועים ?

ראיתי בשיטוט בנט אופניים שאין להם בולם אפילו מקדימה, כלומר לא זנב קשיח.
איך נקראים אופניים כאלו? מה השימושים העיקרים בסגנון זה?

האם למישהו ישניסיון ברכישת שלדה "סינית"? זה עולה גרושים אפילו "קרבון" וזה באמת
מעניין מה יוצא מפרוייקט כזה ומה האמינות של שלדה כזו, אשמח לשמוע.
 

steiff

New member
אופני ״ריגיד״

אופני כביש הם תמיד ״ריגיד״ וכך גם הרוב הגדול של אופני סייקלוקרוס וגראבל.
אופניים עירוניים נכללים גם הם בקטגוריה של ״ריגיד״.
אופני ״טורינג״ שמשמשים לטיולי כביש ארוכים עם מטען על האופניים.
גם אופני BMX ושאר סוגי הפעלולים העירוניים הם כמעט תמיד ״ריגיד״.

יש גם אופני שטח ״ריגיד״ ויש גם מהדרין שבוחרים אופניים ללא מעבירי הילוכים אלא עם יחס העברה אחד קבוע. מצד אחד יש יתרון לפשטות ולמשקל הנמוך - פחות תקלות ופחות בזבוז אנרגיה על האצת מסה של רכיבים. מצד שני יש בזה משהו ספרטני, בפרט כאשר המשתמשים באופניים אלה במסלולים משובשים. אתה ״חוטף״ את הכל לתחת וכפות הידיים. יש נטיה להשתמש בז׳אנר הזה בשלדות פלדה בזכות הגמישות של השלדה שמרככת במשהו את תלאות הדרך.

אין לי נסיון בבניה של אופניים על שלדה סינית עלומת שם. מצד אחד רוב הסיכויים השלדה מבוססת על תכנון של אחד המותגים והיא פשוט העתקה 1:1 של שלדה ממותגת. מצד שני אתה לא יכול לדעת אם תהליכי היצור וההקפדה על כיווני הסיבים, עובי הדופן והחוזק בנקודות הקריטיות באמת עברו בדיקות קפדניות.
הבעיה העיקרית, כמובן, היא שאין לך אחריות. אתה קונה בזול ואם זה נשבר רוב הסיכויים שאין לך עם מי לדבר. מצד שני - רוב השלדות שנמכרות היום בעולם הן ״סיניות״ בכך שהן נבנות בסין. השאלה כמובן היא מה תהליכי היצור ובקרת האיכות שהן עוברות לפני שהן זוכות להיצבע בצבעי המותג ולקבל עליהן את המיתוג המערבי.
 

graphe60

New member
אתה בהחלט צודק בעניין השלדות עלומות השם הסיניות.

אין מפרט, ובטח לא מפרטים אם עבר תקינה כלשהי ולגבי בדיקות מכאניות לחוזק כזה
או אחר, זה חתיכת סיכון. האמת שבגוגל מצאתי לא מעט פרוייקט של חבר'ה שבנו אופניים
ואף "נהנים", ייתכן וזה זמן שאול עד שיקרה משהו לשלדה כזו.
&nbsp
חושב אולי לקנות איזו שלדה יד2 או יד6 ויתר, ולשפץ.
תודה
 

TakeCtrl

New member
"לגברים אמיתיים יש rigid" (ה" זה בציניות ליתר ביטחון)

על בסיס "גברים אמיתיים משתמשים בC...ולא java " וכו'..

אחת הסיבות העיקריות שעברתי מtrek7700fx הייתה שלא יכולתי לשדרג לבולם קדמי, השילדה פשוט לא איפשרה את זה, ועד היום זה רועד מהמחשבה על כך... כיום הם מתפקדות אך ורק כרזרבה בלבד.
אפילו כבישים של היום, לא בדיוק חלקים ואם ממש בא לך להיות "אחד עם הכביש " זו הדרך. כי פשוט תרגיש כל פיפס. לאחר רכיבה של כמה זמן יש מצב שזה יתחיל לעייף אותך..

לגבי קרבון, אל תקנה קרבון סיני, הם עדיין לא הגיעו למצב שהם יכולים לייצר כאלה דברים באופן אמין.
 

oren_hershco

New member
נסיון עם שלדה סינית


בניתי לילד אופני 20" מאפס, חלק-חלק. הזמנתי שלדה סינית כזאת, נראתה מאוד יפה.

היא נסדקה בהתקנת מיסבי ההיגוי, אצל מכונאי מאוד מיומן. העלתי את זה לדיון בפורום בוני שלדות ב- MTBR, וככל הנראה שהבעיה נבעה מפגם בתהליך הייצור של השלדה עצמה (אלומיניום). יש מצב שדילגו שם על איזה טיפול תרמי (שאלומיניום חייב לעבור). את הבעיה אי אפשר לראות בעין, אבל החומר עצמו היה פריך מדי, ולכן נסדק. המוכר לא הסכים להודות שזה פגם בשלדה, והאשים את המכונאי.

בדיעבד, הייתי צריך לקנות Trek Superfly 20 מלכתחילה, ולהחליף רק מה שאני רוצה (מה שבסוף עשיתי). היה עולה אותו דבר.

לצורך השוואה, באופניים הקטנים של הילדה (Specialized, גם כן אלומיניום) התקנתי מתאמים מקראנק one-piece לקראנק נורמלי. לא חשוב הפרטים, מה שכן חשוב שהמתאמים נכנסו לשם בכוח, עם פטיש פלסטיק, ולשלדה לא היו עם זה שום בעיות.

יחד עם זה, יש לי חלקי Ali Express ששורדים יפה מאוד, כמו מזלג אלומיניום Mosso באופני 26" להסעת ילדים, שכבר מתפקד היטב ותחת עומס כשלוש שנים.

בקיצור, זה קצת הימור. אם בא לך אופני עיר שונים, אתה יכול להתחיל עם משהו כמו Specialized Sirrus משומשים, או Cannondale Bad Boy, ולבצע קאסטומיזציה לחלקים. איכות השלדה לא תהיה מוטלת בספק.

 

graphe60

New member
פרסמת את הפרויקטים שלך?

כלומר יש לך איזה תיעוד על כל תהליך הבניה?
&nbsp
 

oren_hershco

New member
יש כאן:

אופני 20"

אופני 16" (הקודמים של הגדול), וגם כאן

הקטנה (4 ושלושה חודשים) כרגע על Specialized Hotrock 12 משודרגים. השדרוגים בוצעו כדי להוריד משקל ולשפר ארגונומיה (הם שוקלים 6 ק"ג בדיוק)

לא ממש פרסמתי את תהליכי השדרוג בשום מקום, אבל אם כבר מישהו מעוניין באופניים ברמה כזאת לפעוט, עדיף להתחיל מדגם ה- 14" של Spawn או דגם 12" של Cleary.
 

Old School2

New member
יש כמה יצרנים סיניים שעושים את זה מצוין, הרבה ניסיון מידע

ותמונות תוכל למצוא בכמעט מאה עמודים כאן:
http://forums.mtbr.com/29er-bikes/chinese-carbon-29er-640919-94.html
שורה תחתונה מהמעט שיצא לי לקרוא, לא כדאי לקנות משהו עלום שם לחלוטין. ישנם מספר מותגים סיניים שתוכל למצוא עליהם מידע בקישור אשר יבנו וישלחו לך כל מה שתבקש באופן איכותי עמיד וזול יחסית.
דוגמא ליצרן כזה:
http://www.xmcarbonspeed.com/Products.asp?f2=58
 

The Pinky P

New member
באופניים אין דבר כזה שסגנון רכיבה מסוים יחייב ציוד מסוים...

אפשר לעשות הכל עם הכל.
אופניים ללא בולמים יכולים להתאים להכל.
אם בעולם השטח עסקינן, אז החל מרכיבות גראבל על מסלולים מהודקים ועד לרכיבות אקסטרים,דרופים,מדרונים ומה שאתה לא רוצה.

אז מה כן מתאים למה? לא למה, אלא למי! אני, לדוגמא, הכי אוהב לרכוב על סינגל ספיד ריג'יד במסלולי הארץ הפופולאריים והדי לא מאתגרים.
יש רוכבי היי טק שלא ייכנסו אל אותם מסלולים עם מה שהוא לא פחות מתפלצת משוכחת מונטיל ועד סטם.

הרוכבים היותר מנוסים ויותר מביני עניין, ואני ביניהם, יגידו לך שככל שיש פחות התחכמויות על האופניים (בולמים\בלמים\הילוכים\צירים), ככה אתה הוא זה שרוכב ולא האופניים.

כנראה והקונספט לא יתאים ל - 99 אחוז מהרוכבים, שכן מדובר במפזזי סוף שבוע ברמת המתחיל עד המתחיל ולא מסיים.
 

steiff

New member
אתה הרי מבין, פינקי, שאתה מייצג בעיקר את עצמך...

נכון שאפשר לעשות הכל עם הכל. אפשר לטפס את החרמון באופני ש׳מ ללא נעילת בולמים. אפשר לרדת את מדרגות הקיסר באופני כביש.
אבל התאמת אופניים לסגנונות רכיבה שונים אינה קנוניה של יצרני האופניים לסחוט מהציבור עוד כסף אלא הדרך של יצרני האופניים והרוכבים להתאים את הפיצ׳רים של האופניים למסלול המיועד.
הבעיה היא שרבים מהרוכבים, מקצועיים וחובבים כאחת, רוכבים ביותר מסגנון אחד. החל מרכיבות לעבוד ברחובות העיר, דרך רכיבה בדרכי עפר נינוחות, דרך רכיבות כביש מזדמנות ומסלולים מאתגרים יותר. לא תמיד קל להתאים זוג אופניים אחד שיתאים לכל השימושים.
מצד אחד אפשר להחזיק ארבעה זוגות אופנים שיתאימו לכל הסגנונות. מצד שני אפשר להחזיק זוג אחד ולוותר עם חלק מהמסלולים או להחזיק זוג אחד ולוותר על הנוחות.
לרוכבים מקצועיים הבעיה קצת פחות אקוטית. הספונסר/הקבוצה מממנים את כל האופניים ותמיד יהיה בדיוק הזוג הנכון.
אופני ריגיד יכולים להתאים למגוון לא קטן של שימושים, אבל אלא אם כן אתה ספרטני (אני יודע שאתה באופן אישי ספרטני, אבל אל תגזור מזה על הציבור כולו) האופניים הללו, על גרסאותיהם השונות, מיועדים בעיקר לרכיבה על אספלט לסוגיו, או לכל היותר על דרכי כורכר לבנות מהודקות היטב. לכן כדאי לסייג את ההמלצה על ריגיד לרוכבי שטח בכך שמדובר בז׳אנר מאד ספרטני. כמי שהצטייד לא מכבר בזוג ״גראבל״ ריגיד התחת שלי מכיר כמעט כל אבן ומהמורה בדרך העפר שמובילה לכביש הנוף הסלול ביער הסמוך. זה ז׳אנר מאד מאתגר ולא ממש ההמלצה שלי לרוכב מתחיל.
 

graphe60

New member
טיל! איזה SS יש לך?

אהבתי את הגישה, זה מה שאני מתלבט לבנות בפרויקט אישי באיזי איזה SS וכנראה גם ריג'יד.
איפה אתה רוכב איתם? ת'יכול לעלות תמונות של המכונה המשומנת? לכתוב קצת על הרכיבים.
&nbsp
תודה!
 
למעלה