שנה טובה לרוכבות ולרוכבים.

steiff

New member
שנה טובה לרוכבות ולרוכבים.


שנה טובה לרוכבות ולרוכבים
שנזכה לדווש על צמיגים טובים
שיהיו אופנינו קלים ונטולי תקלות
ושלא נזיע הרבה בעליות.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
שנה טובה ומבורכת וגמר חתימה טובה!!

טייף שותפך לניהול והגולשים כמובן. בהזדמנות זו בדקתי את נושא מיקום הכסא והאפשרות לתנועה קדימה במסילה . אכן לדעתי הוא נמצא כ 60% מהטווח וניתן להזיזו קדימה כ 2-2.5 ס'מ . במהלך החג רכבתי ולתחושתי למרות גובהי 1.82/1(לפעמים כך ולפעמים כך). לא יודע התחושה שאולי קצת גדולות לי או בגלל הגודל של הרמה החוצצת ביני ובין הכידון או אולי דמיון שלי בהחלט גם אופציה. שטייף באחד הפוסטים כתבת : "גובה האוכף - כך שכאשר הפדל נמצא בהמשך לצינור האוכף (לא ישר כלפי מטה) הרגל התחתונה כמעט ישרה אבל הברך לא נעולה. 2. כאשר הפדל מקביל לקרקע הברך הקדמית נמצאת בדיוק מעל אמצע הפדל הקדמי. להזיז את האוכף קדימה או אחורה במסילות שבתחתיתו על מנת למקם את הברך בדיוק. אם המסילה לא מספיקה - מידת האופניים לא נכונה. 3. כאשר מיקמת את גובה האוכף ואת מיקומו על המסילות, הנח את הידיים על הכידון והבט בציר הגלגל הקדמי. הוא צריך לעבור באמצע הסטם. באופניים בעלי גיאומטריה עצבנית כמו שלך הוא עשוי לעבור אפילו בדיוק על הכידון או שני סנטים לפניו. אבל לא יותר מזה. אם הוא נמצא הרבה קדימה - המידה קטנה עליך. אם הוא נמצא אחורה מהסטם, המידה גדולה עליך.". אני מנסה להבין את ההסבר של מצב הרגל ביחס לפדל. לא הצלחתי להבין את השיטה. אני לא מבין מה זה 19 אינץ או 18 כדוגמא? היכן הפדל שעליו אני מניח את הרגל אמור להיות קרי באיזו שעה לדוגמא(3,9,12 וכו')? ואז מה אני אמור לקבל/לראות בברך וביחס לאיזה אוביקט באופניים להשוות? מדדתי את הרגל מנקודת חיבורה במותן מטה יצא סביב 94 ס"מ אורכה. מה החישוב לפי זה? תודה!!
 

steiff

New member
18-19 אינטש הוא אורך צינור האוכף

בין הציר המרכזי לקצה הצינור (המקום בו נמצא החבק שמהדק את מוט האוכף לשלדה).
אורך שאר הצינורות נגזר מאורך הצינור הזה על מנת לשמור על הגיאומטריה והזוויות.

הפדל אמור להיות בהמשך הצינור הזה. זו למעשה הנקודה הרחוקה ביותר של הפדל מהאוכף (לא כשהוא ניצב לקרקע) ולכן זו הנקודה בה הרגל פרושה הכי הרבה. במצב הזה הרגל צריכה להיות כמעט ישרה, אבל לא להגיע למצב של נעילת הברך. מאחר ויש גם תנועה של כף הרגל סביב הקרסול - המדידה הזו משאירה לך, הרוכב, מעט משחק. החישוב מבוסס על מצב בו כף הרגל מקבילה לקרקע.
אחרי שתביא את האוכף לגובה כפי שמתואר פה, תוכל לנסות להגביה אותו או להנמיך בכמה מ׳מ בכל פעם עד שתגיע למיקום הנוח מבחינתך. אתה תיווכח שהגבהת האוכף נותנת לך יותר כוח בעליות ובהאצות בגלל המנוף הארוך יותר והיכולת לנצל את כל טווח הכיווץ של השרירים. מצד שני אוכף גבוה מדי עשוי לתת תחושה של היעדר שליטה באופניים ואף לגרום לכאבים במפשעה. זו אחת הסיבות בגינן רוכבים בוחרים להצטייד במוט אוכף מתכוונן שמאפשר להגביה את המוט למקסימום בעליות כדי לקבל מומנט מירבי משרירי הרגל, ולהנמיך קצת את האוכף בירידות כדי להנמיך את מרכז הכובד, להקל על העברת הגוף לאחור ולהגדיל את השליטה באופניים.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
מעולה וואלה נפל האסימון. עכשיו בהנחה שאכן

הברך בכיפוף קל הכיסא בגובה נכון איך אני יודע אם גודל האופניים מתאים לי אכן ולא טעיתי שטייף במידה. כלומר=אני מידה M או L? לפי גודל הרגל ולפי המנח שלה כפי הההסבר שציתתי שנתת בפוסט מטה מה הדרך לוודא?
 

steiff

New member
אם תבצע את שלושת השלבים תדע

שלב ראשון גובה האוכף.
שלב שני מיקום אופקי של האוכף ומיקום של הברך בדיוק מעל הפדל.
שלב שלישי להביט על ה״סטם״ ולראות את הציר של הגלגל הקדמי עובר בדיוק באמצעו.

אם כל אלה עובדים - סימן שהמידה נכונה.

מאחר ולא כל האנשים נולדו עם יחס זהה בין אורכי הגפיים והטורסו - אפשר לבצע התאמות כאלה ואחרות: יש מוטות אוכף עם הטיה קלה לאחור (בין 15-25 מ׳מ) ויש ״סטם״ באורכים בין כלום ל-120 מ׳מ. זה מאפשר לך למקם את הגוף על האופניים בהתאם לפרופורציות הגוף שלך ולמידת השלדה.

יש גם מקרים בהם אתה נמצא על הגבול בין מידה אחת לאחרת. במקרה זה תצטרך להחליט או לפי הרגשתך או לפי העדפתך: אופניים קטנים יהיו קלים יותר לשליטה בקטעים טכניים ובירידות. אופניים גדולים יהיו נוחים יותר לעליות. לאחרונה עמדתי בדיוק לפני החלטה שכזו בין מידות 56 ל-59 באופני ״גראבל״. בחרתי את המידה הקטנה והאוכף משוך כל הדרך אחורה. אני שוקל עבור למוט אוכף עם אופסט של 16 מ׳מ לאחור כדי לתת לעצמי עוד קצת מרווח. אולי גם להאריך את הסטם מ-80 מ׳מ ל-100 מ׳מ למרות שנראה לי שזה כבר יהיה יותר מדי.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
תודה על ההסבר המושקע! הייתי שמח להבין

את שלב ב' פה לא ברור לי ממש. היכן הברך ביחס לפדל כלומר היכן הפדל מצב שעה 6 או 9 או 12?
 

steiff

New member
הפדל מקביל לקרקע

ואז אתה צריך להעביר אנך שיוצא מהציר עליו מסתובב הפדל סביב עצמו ישר למעלה. האנך הזה צריך לגעת בברך. אם הוא נמצא לפני הברך - אתה צריך להסיע את האוכף קדימה. אם הוא מנסה לעבור לך דרך מפרק הברך - אתה צריך להסיע את האוכף אחורה.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
בדקתי היום את הנושא. להלן התוצאה

אופן עומד ישיבה רגילה זקופה פדל מקביל לקרקע שעה 3 הברך מכופפת
שהעלתי אנך מאמצע הפדל הוא עבר דרכה. כלומר אני צריך להרחיק את המושב.
הסתכלתי לסטם בישיבה הנוכחית חצי הסטם בול על אמצע הציר בדיוק כפי ההסבר שלך שטייף. תכלס יש לי כמה ס"מ להזיז את האוכף אך לא בטוח שאעשה כן היות וזה ירחקי אותי עוד יותר לדעתי מהכידון ואז אהיה שפוף יותר.
תובנות על הגודל הנכון/לא נכון? הכוונה להמשך, בהחלט אשמח .
 

steiff

New member
תבחר בין כאבי גב לכאבי ברכיים

האמת היא שלא בהכרח כאבי ברכיים, אבל אתה לא מנצל את השרירים באופן אופטימלי וגם מביא את מרכז הכובד קצת קדימה ולמעלה מהמקום האופטימלי. אם נוח לך אז שיהיה לבריאות. אם אתה יכול לנסות את המצב המדוייק יותר - תוכל תמיד להחזיר את האוכף למקום שנוח לך.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
תודה איש! מעדיף תמיד כאב ברך על גב לפחות זה

לא משתק. לעצם העניין לאור התאור לתחושתך והבנתך אני במידת אופנים מתאימה? אעדכן בנוסף ואומר שראיתי שהברך בגובה הרמה היא בערך ב 50 אחוז מאורכה הכולל ,אמצע הדרך. כלומר שהרגל מכופפת שהפדל בשעה 3 מקביל לקרקע יש אמצע דרך עד בסיס הסטם/קצה הרמה של הרגל. דעתך?
 

steiff

New member
המידה מתאימה

והכיוונים שאתה יכולְ להמשיך ולבצע הם ברמה של fine tine. מילימטרים לפה או לשם.
 
למעלה