לחץ אוויר בצמיגים

ShotgunRider

New member
לחץ אוויר בצמיגים

שלום רב

לפני כיומיים הוצאתי את האופניים המעלים אבק מהמחסן והחלטתי להחזיר אותם "לחיים". בבואי למלא את לחץ האוויר בצמיגים (בתחנת דלק) ראיתי שעל הצמיג כתוב "40-65 PSI"... עכשיו מיד כשהתחלתי למלא שמתי לב שכבר כשהלחץ מגיע ל-10 PSI, הצמיג מתחיל להיות ממש קשה ועושה רושם שהוא מלא באוויר... לכן הפסקתי מיד את תהליך המילוי בשל החשש שהצמיג יתפוצץ. האם חששותיי מוצדקים או שמא פספסתי משהו?

תודה
 

oren_hershco

New member
תלוי בן כמה הצמיג ומה מצבו

אם הצמיגים בני פחות מארבע שנים, ואין להם קרעים חיצוניים, לא רמורה להיות בעיה לנפח גם למקסימום שרשום. הם לא יאחזו כמו צמיג חדש, אבל גם לא אמורים להתפוצץ.

אם האופניים ישבו במחסן בלי אוויר כמה שנים, יש מצב שנוצרו קרעים במקום שבו הצמיג היה מקופל, ממשקל האופניים.

אם הצמיגים ממש ישנים, הייתי אכן נזהר ולא עובר את ה- 25 או 30PSI. כמובן שהם גם לא ממש ראויים לרכיבה אם הם בני 8 או 10.
 

steiff

New member
״ממש קשה״ זה מדד סובייקטיבי

בהנחה שמד הלחץ תקין ושמדדת ביחידות הנכונות (דהיינו PSI ולא אטמוספירות) אזי 10 זה לחץ שאכן ממלא כבר את הצמיג במידה שלחיצה עם אצבעות היד נותנת תחושה של התנגדות מסויימת, אבל אם תפעיל על הצמיג את מלוא משקל הגוף תראה שהוא מתפחס הרבה מדי.
הלחץ הנכון יהיה תלוי במשקלך וברוחב הצמיג. יש רוכבים שמעדיפים לרכוב בלחצים נמוכים מתחת 20 בשל האחיזה המשופרת שמתאפשרת כתוצאה מהתפחסות הצמיג והגדלת שטח המגע עם הקרקע. יש רוכבים שמעדיפים לחצים גבוהים בסביבות 35-40 (ואפילו יותר) כדי ליהנות מהתנגדות נמוכה לגלגול ולמנוע סיכוי לצביטה של הפנימית או נזק לחישוק במקרה של מפגש עם סלע חד.
בכל מקרה צמיג בן חמש צריך ללכת לפח המיחזור. לא משנה אם הוא שחוק, סדוק, יבש או נראה חדש לגמרי. הגומי לא מיועד לעבודה כל כך הרבה זמן ולא משנה אם מדובר בחיי כביש או חיי מדף. הסיכוי לפיצוץ אמנם לא גדול משום שיש בצמיג אריג שמהווה את עיקר החוזק, אבל גומי ישן נוטה להתפורר לכן הצמיג הופך למסוכן לשימוש.
 
למעלה