איך הסקוט הבאות?

graphe60

New member
המשך

מוט אוכף - מה ההבדל בין מוט רציף למוט מכאני? מה הכוונה רציף? לא נראה לי משמעותי
עבורי האם זה יורד בשלבים מהירים או רציף ללא אבחנה. אתה אומר FOX או RS, אין חברות ביניים טובות ולא קצה?
&nbsp
מה דעתך אחרי רכישה של אופניים ברמה כז ש"מ בינוני, יהיה שווה להשקיע בהמשך על
מערכות טובות וקלות יותר כמו מערכת גלגלים, אולי מעביר והילוכים XT?
&nbsp
ממה שראיתי עד כה, מידה S עם גלגל 29 זה נראה מוזר ודי מגושם. אני ממש מתלבט בין
29 ל-27.5 ולא יודע איך להחליט ואיך בוחרים נכון. מה צריך לתת את הגושפנקה? מה הדגשים באמת?
&nbsp
אם רכבתי על זוג שנראו טוב, על פניו. אבל קצת אחרי הרכיבה התחיל כאב גב לא אופייני.
זה אומר בהכרח שהאופניים לא מתאימות? או שפשוט המידה\זויות דורשות טיפול?
&nbsp
תודה לך!
 

AdiX

New member
27.5 ש"מ ותחסוך לעצמך בעיות

לגבי הכאב, אם לקחת מידה S אז סביר להניח שזה עניין של התאמת האופנים מבחינת גובה וזוית כיסא, אורך וגובה סטם, מיקום ידיות בלמים וכו'.
 

steiff

New member
המשך התייחסות

מוט רציף - מאפשר עצירה בכל נקודה בין פתוח לגמרי וסגור לגמרי.
המוט המכני של פוקס בעל שלושה או ארבעה מצבים בסך הכל: פתוח לגמרי (לטיפוס), קצת סגור (בערך ס׳מ וחצי נמוך מהמקס - לרכיבה במישור), סגור לגמרי (10 ס׳מ הנמכה - לירידות וקטעים טכניים).
בגדול - המוט המכני עושה עבודה טובה ומתאים למרבית המצבים. הגמישות הנוספת של מוט רציף היא בונוס. אני רוכב על שניהם ולפעמים חסר לי במוט המכני עוד מצב ביניים שהייתי יכול ליהנות ממנו אם היה.
מעבר למותגים הפופולרים של פוקס ורוקשוקס יש גם מוטות של KS ושל Crankbrothers ושל Raceface ושל x-fusion ואני בטוח שיש עוד יצרנים. המחירים די דומים וגם מבחינת איכות ההבדלים לא תהומיים. לא בטוח מה מיובא לארץ באופן סדיר. לפוקס ורוקשוקס יש יבוא מסודר ושרות מצויין. ראיתי גם הרבה מוטות של KS כך שכנראה שגם להם יש יבואן ושרות בארץ. מעבר לזה - אפשר כמובן לייבא לבד מחו׳ל אבל אז אתה עלול להיות בבעיית שרות וחלפים. בכל זאת מדובר בחלק נע עם הידראוליקה שעומד במאמצים לא פשוטים וצריך טיפול תקופתי ולפעמים גם טיפול שבר.

השקעה בהמשך:
תמיד נחמד לשים רכיבים שכתוב עליהם XTR על האופניים. מה תהיה מידת התועלת שתפיק מהם? כמה הם ישפיעו על המשקל?
אם לשדרג אז קודם כל את המזלג והגלגלים. אין שדרוג משמעותי יותר מבחינת משקל והשפעה על חוויית הרכיבה.
השדרוג הבא עדיף שיהיה הכידון והסטם - גם אלה רכיבים כבדים שאפשר לקרבן כדי לחסוך משקל. גם את האוכף אפשר להחליף לאוכף קל.
טיובלס זה אחד השדרוגים הכי משמעותיים שמשחרר אותך מדאגה לפנצ׳רים וגם יכול לחסוך משהו במשקל (אם כי קיים יחס ישר בין משקל הצמיג = עובי הגומי והדופן, לעמידותו בפנצ׳רים).
מערכות הנע - זה שדרוג יקר עם תועלת מועטה יחסית. אתה צריך לשמור על התאמה בין המעבירים הידיות והקסטה. אז לשדרג מעביר SLX 11 הילוכים למעביר XTR 11 הילוכים זה עניין פשוט. אבל אם אתה משדרג ממעביר SLX 10 הילוכים למערכת 11 הילוכים אתה צריך להחליף גם את הידית ואת הקסטה מ-10 ל-11. ומה שהכי חשוב זה שאחרי השדרוג אתה תגלה שאתה לא רוכב יותר מהר. מעביר XT אמנם עובד קצת יותר שקט אבל אתה עדיין צריך לסובב את הפדלים. הוא לא עושה את זה בשבילך.

מידה S זה כמעט תמיד גלגל 27.5 או 26. מי שנותן את הגושפנקא זה הגוף שלך. נסה הרבה זוגות עד שתמצא את זה שהכי נוח. אם אפשר בקש זוג לנסיון בשטח. חלק מהחנויות מחזיקות אופני הדגמה. אם לא- בדוק פה אם מישהו מוכן להשאיל לך זוג לנסיון (אני מודיע מראש שאני במידה L...).
קח בחשבון שבתחילת קריירת הרכיבה צפויים כאבי שרירים ובנקודות הלחץ (במפשעה בעיקר). יש גם מצב לכאבים בשכמות כתוצאה מהרמת הראש כלפי מעלה בתנוחת הרכיבה השפופה. יש מצב לכאבים בכפות הידיים שמאפיינים לרוב זוית לא נכונה של הכידון והידיות שעליו. כאבי התחת והשכמות עוברים לאחר מספר ימים/שבועות.
כאבים בגב התחתון הם סימן לא טוב לבעיה שלא בהכרח קשורה לרכיבה - מציע לגשת לאורתופד בלי קשר לאופניים. רכיבה על פי רוב לא משפיעה לרעה (לפעמים אפילו לטובה) על בעיות גב וברכיים. זה ספורט בריא למפרקים באופן יחסי כי הוא מחלק את משקל הגוף על חמש נקודות במקום על שתיים, ומפחית את השחיקה של מפרק הברך והירך.

א-פרופו כאבים - לפעמים עניין פעוט כמו שינוי של כמה מ׳מ בגובה האוכף או הזוית שלו יכולים לשנות שינוי משמעותי במעמס על הכתפיים וכפות הידיים.
 
למעלה