התייעצות לגבי אופניים

shira12345

New member
התייעצות לגבי אופניים

היי, הציעו לי אופניים של חברת Evoka מדגם 26-100LR עם גלגל 26 במחיר של 1300 ש"ח. המוכן אמר כי מומלץ עבורי גלגל 24, השאלה שלי היא, האם המחיר סביר לאופניים? מה ההבדל מבחינת הרכיבה בין שני הגדלים? מעבר לזה, אפשר להתייעץ לגבי בחנות?
 

steiff

New member
מה הגובה שלך?

גלגל 24 מיועד לרוכבים/רוכבות מאד נמוכים או לילדים.
מרבית האופניים במידת גלגל זו עשויים פלדה. כבדים ומאובזרים באיבזור בסיס במיוחד.
המחיר שהוצע לאופניים סביר.
 

steiff

New member
אז את צריכה מידה S או אפילו XS

אבל אני חושב שגלגל 24 זה רעיון לא מוצלח בעיקר בגלל שמרבית האופניים במידה הזו עשויים פלדה כבדה ומאובזרים ברמה נמוכה מאד. הדגמים האיכותיים יותר יקרים מאד.
אולי כדאי לבחון אפשרות של יד שניה כדי להפחית עלויות. משהו שהיה של ילד מתחרה למשל.
 

enigo

New member
ל-1.56 אין בעיה לרכב על 26, מניסיון עם ילדה בגובה דומה

 

shira12345

New member
למה מתייחס ה-s או xs? לגלגל או לשלדה?

בכל אופן, יש גם את העניין שכשהאופניים נמוכות מידי אז הברך עולה גבוה וזה יכולה בסופו של דברים לגרום לכאבים. הבעיה היחידה שלי עם אופניים גבוהות זה בעצירה, שאני צריכה להטות אותן קצת ואני מגיעה רק עם קצות האצבעות, מה שקצת גורם לי להרגיש שאין לי שליטה עליהן.
 

steiff

New member
גודל השלדה

במידת הכיפוף של הברך שולטים באמצעות גובה מוט האוכף, אבל מימדי האופניים צריכים להתאים למימדי הגוף. בגלל זה יש מידות אופניים שונות.
התייחסי לאופנים כמעויין דמיוני שהפינות שלו הן האוכף, הכידון, הפדלים והגלגל האחורי. הגודל של המעויין הזה הוא בעצם מידת האופניים. כאשר מקטינים את המעויין יותר מדי - אין בו מקום לגלגל - ואז צריך לחפש מידת גלגל קטנה יותר (נניח 24 במקום 26).

בגלל שאתה רוכבת במידה קטנה מהממוצע - חשוב שתבצעי התאמת מידה בחנות מקצועית. אפשר להתאים לך אופניים שיהיו לך נוחים לרכיבה ולא יגרמו לך לכאבים. רוב הסיכויים שהם יהיו בגלגל במידה 26. יש אופניים במידות שמתאימות לגובה שלך. רק שאת צריכה אפניים משלך במקום לנסות להסתדר עם אופני תל-אופן שמתוכננים לרוכבת גבוהה יותר. האופניים של תל-אופן הם בערך במידה ״מדיום״. עלי הם קצת קטנים, אבל הסתדרתי איתם במישורי תל-אביב. לא הייתי לוקח אותם לשטח...
 
למעלה