קרנקסט עקום או נוקף בשני אופני Trek FX 1 מודל 2017.

yonatanb1

New member
קרנקסט עקום או נוקף בשני אופני Trek FX 1 מודל 2017.

שלום,
אני מקווה שהשתמשתי במונח המתאים בכותרת.
פלטת גלגלי השיניים הקדמית ( chainrings 3) בשני זוגות אופנים מהדגם לעיל אינה שומרת על מרחק קבוע מכלוב מעביר ההילוכים הקדמי.
באחד מזוגות האופניים, זה מקשה מאוד על כיוון העברת ההילוכים, כיוון שלאחר הכיוון השרשרת משפשפת קלות את הכלוב בשילוב קיצוני יחיד.
האופניים לא היו בשימוש מסיבי - 10-12 ק"מ ליום על שבילים יעודיים וכבישים.
הבעיה קיימת בדרגת חומרה שונה בשני האופניים.
היתה בעיה כזו כבר בעת קבלת האופניים, אבל היא החמירה.

מה הסיבות האפשריות, ומה עלות התיקונים האפשריים?

תודה לעונים!
(אם השאלה הזו לא מתאימה לפורום, בבקשה לציין זאת. אין צורך לקלל.)
 

זכיר

New member
לפעמים יש צורך לקלל

למשל אם נתקלים עם האצבע של הרגל בפינה של רהיט או של קיר. אז חייבים להשפריץ החוצה קללה. או כשהאופניים יורדים בבת אחת כמה סנטימטרים בגלל שהצמיג נחתך על סלע, אז צריך לראות מה קרה ואז לקלל קצת.
&nbsp
במקרה שלך יכול להיות שהמיסבים של הציר המרכזי במצב לא טוב. תנסה לנער את הקראנק החוצה ופנימה ולראות אם אתה מזהה חופש שלא אמור להיות שם. לשם הסרת ספק, לא אמור להיות שם חופש בכלל. עלות תיקון: תלוי במיסבים שתבחר במקום הקיימים + עבודה או כלים שתרכוש. או במקרה שזה רק הברגה משוחררת, אז עלות אפסית. אפשר שיסדרו את זה בחנות החביבה עליך בלי כסף.
&nbsp
בתיאוריה יכול להיות גם פלטה עקומה או בית ציר מרכזי בר מינן. אישית נתקלתי פעמיים בבעיה דומה ובשני המקרים מקור הבעיה היה הציר המרכזי על הברגותיו ועל מיסביו.
 

yonatanb1

New member
התכוונתי לקללות בפורום.

גם הקללות האחרות מיותרות.
אין חופש, וכאמור, האופניים הם כמעט חדשים (הבעייתיים יותר כמעט שלא נרכבו, אבל הרוכב הצעיר אוהב לעמוד על הפדלים שלהם).
אם יש לך כוח, בבקשה פרט מה יכול לגרום להתעקמות הפלטה או לקלקול בבית הציר המרכזי.
אם אין לך כוח, אפשר לסגור את השרשור, לפני שיגיעו הקללות.
 

steiff

New member
מלכתחילה מדובר בקראנקסט בסיסי פשוט

עשוי סגסוגת כלשהיא.
לא מן הנמנע שה״שמיניות״ בפלטות הגיעו עם הקראנק מבית החרושת עקב יצור רובוטי ללא הקפדה על האיכות. יכול להיות שהפלטה התעקמה בעת הרכבת האופניים. יכול להיות שחטפה מכה בעת אחת הרכיבות או האיחסון.
אם אתה רואה בבירור שהפלטה היחידה שעושה שמיניות היא החיצונית - אפשר לנסות ליישר אותה, אבל זו לא מלאכה שמבצעים עם פלאייר או פטיש - יש כלי מותאם, ג׳אבקה שלשפתיה רותכו משטחי פלדה שמגדילים את שטח המגע עם המשטח אותו רוצים ליישר. כמו כן - רצוי לפרק את הפלטה מהקראנק לפני ביצוע היישור, שלא תמצא את עצמך מיישר פלטה אחת ומעקם אחרת.
זה כמובן יצריך אותך לפרק את הקראנק מהאופניים משום שבמרביתם הגישה לבורג שמחבר את הפלטות לזרוע הקראנק - היא מבפנים. וכמובן שאתה בכלל צריך לבדוק אם הקראנק האמור מאפשר פירוק/החלפה של פלטה בודדת או שהוא מגיע מחובר במסמרות, מה שאומר שהחלפה, אם נדרשת, היא של כל הקראנקסט ולא של פלטה בודדת.

עלות תיקון? מעריך שמדובר בשעת עבודה של מכונאי בחנות אופניים. סד׳ג של 100-150 ש׳ח. אם צריך להחליף חלקים, תלוי בעלות החלק. פלטה בודדת עולה כמה עשרות ש׳ח. קראנקסט שלם - מלכתחילה עדיף כבר לשדרג למשהו איכותי יותר מזה הבסיסי - יעלה כמה מאות.
תיקון עצמי? ראשית וודא שיש לך את הכלים המתאימים למטרה. בלי הכלים המתאימים אתה עלול לגרום לנזק חמור מזה שכבר קיים.
 

yonatanb1

New member
תודה על התשובות.

1. אני לא מתכנן לעשות בעצמי פעולה שלא מפורטת בחוברת ההוראות של האופניים.
2. חשבתי ש-trek זו פירמה איכותית. אולי קרנקסט איכותי זה נזם זהב באף חזיר.
3. שטייף, תודה על התשובה.
אגש למכונאי אופניים שיאבחן ויתקן.
 

steiff

New member
אתה שואל אותי בתור מומחה?

״לא, בתור טאייר!״ (מוקדש לחובבי הגשש החיוור בינינו).

מאחר שממילא מדובר בתיקון שמצריך כלים וחלקים שאין למשתמש בביתו - ממילא צריך לגשת למכונאי. במקרה זה כדאי להגיע לחנות בה נרכשו האופניים, ובהזדמנות זו לברר אם התיקון יבוצע במסגרת האחריות.
אם הייתה בידי חוברת האחריות שהחנות נותנת עם האופניים (אתנחתא קומית), הייתי יכול לענות אם הרינג הגדול כלול באחריות או לא, ולך תדע אם בעל החנות לא יטען שרינג התעקם בגלל שימוש לא נכון או מכה שאינה כלולה באחריות.
 

enigo

New member
גלג"ש עקום לא סביר שיכוסה באחריות. אבל משחק במיסבים

אמור בהחלט להיות מכוסה באחריות. אם לא לפי החוברת, אז לפי ההגיון.
 

Old School2

New member
אם זה קורה רק בגלגל שיניים אחד מהשלושה

כנראה שהוא עקום והפתרון הכי טוב יהיה להחליף אותו, חדש יחסית זול ויש המון חדשים מיד שניה כי הרבה מחליפים אחרי קניה. אם זה המצב ומדובר באמצעי או הגדול תוכל להחליף לבד ללא פירוק הקראנק בעזרת מפתח אלן ומפתח 15 להורדת הפדל.
אם השרשרת לא שומרת על מרחק קבוע לאורך הסיבוב מהמעביר בשלושת גלגלי השיניים כנראה שהציר המרכזי עקום- זה מה שהיה אצלי והחלפת הציר פתרה את הבעיה. באופניים שלך ציר מרכזי עם קרטריג שעלותו כמה עשרות שקלים. החלפה דורשת חולץ קראנק ומפתח ציר מרכזי שבארץ יקרים אך ניתן להזמין משהו סיני בזול ומספיק טוב בשביל שימוש לא תכוף.
הכי טוב אם אתה בעניין לך תעשה קורס מכונאות אופניים בסיסי אצל אילן שאול, מעבר להנאה תרכוש הרבה ידע שיחסוך לך כסף וריצות לחנויות בעתיד.
 

yonatanb1

New member
תגובות מעולות

תודה על כל המידע (מחירים, כלים, קורס!). תגובה עניינית ומפורטת. אם זה ציר, אז בשבילי זה חד פעמי, ואני לא אקנה כלי (אפילו לא זול) ואסתבך עם זה (כי יש כאן המון know-how). אתה צודק בנוגע לטיפול העצמי, כי לפעמים אתה משלם והעבודה לא מבוצעת כהלכה, ואולי יש גם סיפוק מהפתרון העצמאי. נתת לי חומר למחשבה.
 
למעלה