איך הסקוט הבאות?

graphe60

New member
איך הסקוט הבאות?

דגם אופניים: 9/760 SCOTT SPARK
במחיר 6900 ש"ח, המפרט:
http://cobra-bordo.co.il/Catalog/Details?oid=1563

מה דעתכם? שווה את הכסף? מיועד לאופני XC לבן שמן, קנדה, בארי, יתיר וכו'...
איך המערכות בכלי הזה? מה דעתכם עלות-תועלת? ואיך הגלגלים מבחינת משקל-איכות?
תודה!
 

steiff

New member
יחס עלות תועלת לא רע.

לא האופניים הכי קלים בשטח, אבל במחיר כזה לא תמצא משהו יותר טוב.

הגלגלים בסדר. אאל׳ט מדובר בחישוקים ממותגים של DT-Swiss. נאבות סבירות.

הגיאומטריה נוטה יותר לכיוון של AM מאשר לכיוון של קרוס-קאנטרי אבל המהלך לא משתולל ואפשרות הנעילה - מאפשרים יעילות סבירה בטיפוס.

המערכות הן כל מה שתצטרך. כמובן שהכל אפשר לשדרג לחלקים קלים יותר (ויקרים הרבה יותר) אבל מבחינת הפונקציונליות לא תקבל שיפור של ממש.
 

graphe60

New member
השאלה אם ישמשו לXC יותר מאשר AM יתאימו ?

איך המותג לש SCOTT?
 

steiff

New member
יתאימו. תצטרך להתאמץ קצת יותר בעליות

וההיגוי יהיה קצת עצבני. המפרט והזוויות יותר לכיוון של אופני שבילים מאשר קרוס.זה לא אומר שמסלולי קרוס יהיו בלתי עבירים. להיפך. רק שתצטרך לעבוד קצת יותר קשה להאיץ ולטפס, והתגובות של הכידון יהיו עצבניות.

נסה להאריך את הסטם לאזור ה-100 מ׳מ. זה ירגיע קצת את העצבנות.
 

graphe60

New member
שאלה נוספת בבחירת מידה:

מעבר למה שהמוכר ממליץ לפי גובה וכו'. נניח גובה 165CM מתאים S?
איך אדע לבחור מידה נכונה שלא יתפתחו פגיעות וכאבים בהמשך (צוואר, גב..).
&nbsp
באופני כניסה שלי הסטאם היה ארוך מידי וזה גרם לי לכאבים בכתף ברכיבות עד שהחלפתי
אותו. איך לא אטעה הפעם? תודה!
 

steiff

New member
כמה שיטות

א. לבדוק במפרט היצרן איזו מידה תתאים לגובה שלך. להערכתי אתה בין S ל-M.
ב. לגשת למודד מקצועי.
ג. למדוד לבד לפי השיטה הבאה:

1. גובה האוכף - כך שכאשר הפדל נמצא בהמשך לצינור האוכף (לא ישר כלפי מטה) הרגל התחתונה כמעט ישרה אבל הברך לא נעולה.
2. כאשר הפדל מקביל לקרקע הברך הקדמית נמצאת בדיוק מעל אמצע הפדל הקדמי. להזיז את האוכף קדימה או אחורה במסילות שבתחתיתו על מנת למקם את הברך בדיוק. אם המסילה לא מספיקה - מידת האופניים לא נכונה.
3. כאשר מיקמת את גובה האוכף ואת מיקומו על המסילות, הנח את הידיים על הכידון והבט בציר הגלגל הקדמי. הוא צריך לעבור באמצע הסטם. באופניים בעלי גיאומטריה עצבנית כמו שלך הוא עשוי לעבור אפילו בדיוק על הכידון או שני סנטים לפניו. אבל לא יותר מזה. אם הוא נמצא הרבה קדימה - המידה קטנה עליך. אם הוא נמצא אחורה מהסטם, המידה גדולה עליך.
 
אם אתה רוכב XC נטו, אני הייתי הולך על ז"ק

האופניים האלה הם יותר לכיוון אופני שבילים

חבל לקנות ש"מ בינוני-סביר כאשר אתה יכול לקנות באותו מחיר ז"ק מעולה. במיוחד שלרכיבת XC גם המקצוענים מעדיפים ז"ק כך שש"מ לXC הייתי קונה רק אם הם באמת ברמה ואז המחיר יהיה גבוה יותר.
סקוט חברה מצויינת
לרוב 165 מתאים S. לרוכבית מחילים יש נטיה לקנות אופניים גדולים מידי, גם אני עשיתי את הטעטות הזו

http://www.rosen-meents.co.il/?CategoryID=596&ArticleID=5694
 

AdiX

New member
בתור בעלים של סקוט ספארק

יש לי סקוט ספארק סדרה מתקדמת הרבה יותר משנתון ישן יותר.
אופנים מעולים, מהירים, זורמים ומשרים ביטחון יחסי.
אם אתה נמוך קח 27.5 אחרת תצטרך להסתבך עם התאמה של סטם קראנק וכו.
כמובן מידה סמול.
האופניים אופני XC אבל עם מהלך של 120 מ"מ. ככה שתהנה במרתון ובסינגלים זורמים.
לסקוט יש מנגנון על הכידון שמאפשר לשנות את מהלך הבולמים תוך כדי רכיבה בין 80 ל 120 מ"מ וגם לנעול לגמרי. דבר שמאפשר התאמה לתנאי הדרך.
רמת המכלולים בסדר, זה כבר עניין של תמורה לכסף מול יצרנים. לסקט יש נטיה לתת הנחות משמעותיות בסוף השנה (גם לאחרים אבל נדמה לי שלסקוט יותר)
לגבי שירות היבואן אני לא יכול לתת חוות דעת כי לא הגעתי לשם.
האופניים all-around סבבה לגמרי, מצד שני יש בקטגוריה הזו לא מעט אלטרנטיבות, כי זה המיין סטרים של אופני שטח: מהלך 120, שלדה נוחה וסלחנית וזרימה בשבילים לבנים וסינגלים.

תהנה.
 

AdiX

New member
עוד הערה

מציע לך להשאיר תקציב למוט כיסא מתכוונן, חדש או יד שניה לבחירתך.
 

graphe60

New member
למה צריך מוט כיסא מתכוונן?

כלומר אני לא מכיר את הצורך בזה, ייתכן ואני פשוט לא מודע, אשמח להסבר.
למה דווקא 27.5 ? מה ההבדל המעשי שארגיש בינהם לבין 29 ? אני משקיע כעת ברכש
אופניים חדשות במטרה שיחזיקו לי לשנים הקרובות ולא בא לי לפול סתם בגודל מידה אפילו.
ומה סדר גודל של דבר כזה? אם אפשר להזמין מחו"ל זה גם אחלה אופציה.
תודה!
 

steiff

New member
שתי תשובות נפרדות לשתי שאלות נפרדות

א. למה דווקא 27.5? משום שלהערכתי הסיכוי שתמצא שלדת 29 ש׳מ במידה S קלושה למדי. מרבית היצרנים לא מייצרים דגמי ש׳מ 29 במידה זו. חלקם גם נמנעים מיצור דגמי ז׳ק במידה זו בגלגל 29. הסיבה היא פיזית - בגלל קוטר הגלגל הגדול ומידת השלדה הקטנה יש אתגר לא פשוט לתכנן שלדה שתאפשר מהלך מתלים מלא וזויות שלדה הגיוניות.
אם גלגל 29 הוא הכרחי מבחינתך (וכרוכב שעבר מ-27.5 ל-29 אני יכול להפליג בשבחי הגלגל הגדול) תצטרך לעמול קשה למצוא דגם מתאים, ויתכן שיהיה לך כדאי לשקול בכל זאת ז׳ק. לסוג המסלולים שתיארת אין באמת יתרון של ממש בש׳מ. אתה משלם בכסף, במשקל ובמורכבות טכנית/תקלות/תחזוקה שלא באמת יביאו תועלת בחוויית הרכיבה. הגלגל הגדול משכך מצויין כפי שהוא.

ב. למה מוט אוכף מתכוונן? משום שהוא מאפשר לך להתמודד בקלות עם ירידות תלולות וקטעים טכניים מורכבים בלי שתצטרך לרדת מהאופניים כדי לכוון את גובה האוכף. אם הנמכת פעם את האוכף בירידות טכניות אתה בוודאי מכיר את השיפור בשליטה באופניים בגלל שינוי מרכז הכובד. מצד שני אתה בטח גם מכיר את הטרחה שבעצירה, הנמכה, רכיבה, עצירה, הגבהה, המשך רכיבה. תחשוב שאת כל זה אתה עושה בלחיצת ידית מהכידון... כן - מדובר בתוספת משקל של כמה מאות גרם ובתוספת מחיר של בערך אלף ש׳ח - אבל לטעמי זה אחד השדרוגים השימושיים יותר שתוכל לבצע.
אל חשש - לא חייבים להחליט היום. אפשר לבצע את השדרוג הזה גם בהמשך. ההפסד הכספי הוא הזיכוי שיכול היית לקבל מהחנות תמורת מוט האוכף הרגיל שמגיע עם האופניים, אם היית רוכש את המוט המתכוונן במעמד הקניה. סד׳ג של 100-200 ש׳ח.
 

AdiX

New member
כמה תשובות

רוכב נמוך - 29 מקור לצרות ועל אחת כמה רוכב חדש יחסית(הכל מנסיון)
עדיף 27 במקום הסתבכות אינסופית בהחלפות סטם לכזה עם זוית סופר שלילית שאין בארץ דרך אגב, רוחב כידון סוג כידון ועוד כמה אפשרויות כונון.
בז"ק לעומת ש"מ אולי יהיה לו פחות מסובך להתאים את האופנים כי הבולם האחורי והלחץ שלו לא ישחקו תפקיד.

מצד שני, ש"מ יעשו את החיים לקלים יותר ואם אתה לא רוכב קבוע 3 פעמים בשבוע בעל טכניקה טובה וכושר על, לך על ש"מ.

מבחינת מוט כיסא מתכוונן, תוכל לצלוח מכשולים בקלות רבה יותר ובעיקר עם יותר ביטחון ובטיחות.
המחיר לזולים ביותר זה הרבה מאות שקלים ולא 100-200. היקרים 2000 +.
ביד שניה תמצא טובים ב 1000-

בהצלחה וספר לנו מה קנית.
 

steiff

New member
100-200ְש׳ח זה הזיכוי על מוט האוכף הרגיל

במידה והשדרוג למוט מתכוונן נעשה במעמד הקניה.
 

graphe60

New member
תודה!

אני מתחיל במסע חיפושים מניח שזה יקח לי עד חודש בגלל חוסר זמן.
כנראה שאם לא אמצא 29, אלך על 27.5.
יש סיכוי שבשנים הקרובות 4-5 שנים ה-27.5 יעלמו כמו ה-26?
 

AdiX

New member
יש סיכוי שכדור הארץ יעלם

בקיצור, תקנה מה שטוב לך.
 

steiff

New member
26 נעלם?

יש שפע של חלפים ואביזרים, ובזול!
ויהיו גם בעוד חמש ועשר שנים.
 

graphe60

New member
התכוונתי נעלם ברמה שבה לא תמצא יותר 26 חדש

בחנויות, אלא הרבה מציאות טריידאין.
 

graphe60

New member
יש לי עוד כמה שאלות קטנות בנוגע לאופניים...

בדגם הזה של הספארק, החוטים של ההילוכים עוברים בתוך השילדה, לדעתי מהווה חסרון
וסיבוך בטיפול ותחזוקה - מה דעתכם?
&nbsp
אשמח להסבר על הבולם הקדמי והאחורי..
קדמי:
Rock Shox Recon Silver RL Solo Air
15x100mm QR axle / Tapered Steerer
Reb. Adj. / Lockout / 120mm trave
האם מהלך הבולם הוא 100 או 120? מה מייצג ה15?
&nbsp
אחורי:
X-Fusion NUDE Trunnion
SCOTT custom w. travel / geo adj.
3 modes: Lockout - Traction Control -Descend
Reb. Adj.
Travel 120 - 85 - Lockout / 165X45mm
הבולם מורכב על האופניים הפוך, מדוע? מה מהלך הבולם הזה? איך החברה הזו X-FUSION
ביחס לROCK SHOCK?
&nbsp
בנוגע למילוי אוויר בבולמים, האם יש טבלה שאומרת כמה אוויר למלא עבור משקל X נצטרך לחץ Y?
&nbsp
מה סדר גודל במחיר לטיפול בכל בולם כזה? כל הזמן נהוג לטפל בבולם בדר"כ? אופניים
שרוכבים עליהם פעם או פעמיים בשבוע בשטח לא אגרסיבי.
&nbsp
מוט אוכף - איזה חברות טובות יש בתחום? שווה לרכוש בארץ או להזמין מחו"ל ומאיפה?
&nbsp
תודה חברים ושבת שלום.
 

steiff

New member
כמה תשובות קטנות

המזלג בעל מהלך 120 מ׳מ.
100/15 זה הציר של הנאבה הקדמית. רוחב 100 מ׳מ. עובי 15 מ׳מ.

הבולם מורכב כפי שהוא אמור להיות מורכב. אין ״הפוך״. המהלך משתנה בין 85 מ׳מ ל-120 מ׳מ וננעל באמצעות ידית על הכידון. המותג מוכר. בולמים איכותיים. לטעמי טובים יותר מהבולמים של רוקשוקס.

מילוי אוויר מבוצע כך שכאשר אתה ברכיבה ״ישרה ואופקית״ הבולם מכווץ בין 25-30% מאורך המהלך שלו. חוק אצבע הוא למלא במזלג לחץ אוויר דומה למשקל הגוף בק׳ג (100 psi לרוכב במשקל 100 ק׳ג) ובבולם האחורי כפול מזה. זו נקודת הפתיחה ומשם מעלים או מורידים לחץ בהתאם ל-sag שהוא ההתכווצות הראשונית של 25-30%.

מוט אוכף: המוט הכי טוב בשוק הוא של פוקס. הדגם החדש, הרציף. הדגם הקודם היה מכני ולא רציף. הוא זול וטוב, אבל לא רציף.
המוטות של רוקשוקס לא רעים אבל מאד קשים לתחזוקה.

קניה - בדוק מחירים בארץ ובחו׳ל (כולל מחירי הובלה ומע׳מ לרכש בחו׳ל) וקנה איפה שיותר זול. אם תצטרך טכנאי להתקנה - עדיף בכל מקרה לקנות בארץ.

כבלים בתוך השלדה - דווקא יתרון. יותר נקי. פחות תקלות. אבל מצריך ידע ונסיון בהחלפה.
 
למעלה