רציתי לשתף על חווית קניה של פנס רכיבה

המחשמל 64

New member
מנהל
רציתי לשתף על חווית קניה של פנס רכיבה

שרכשתי מאמאזון בארה'ב. תקופה ארוכה התלבטתי מה לקנות איזה דגם ובעיקר עיתוי.בדרך כלל אני רוכב עם דו גלגלי ממונע בשטח ובהחלט מידי פעם עם האופניים. שנה שעברה רכבתי עם פנס שנמכר ברשת רוזן מינץ של חבר דווקא. night-rider פנס מעולה עם עלומה מצויינת בלילה. לפני כשבועיים בעודי פונה לברור בהקשר לשעון דופק(פולאר) הציעו לי פנס של E-Lume בדגם 450 או 850. עלות 370-470 איר הנחה בהתאם. לא קניתי בחנות לתומי היה לי ברור שאברר בחנויות מקבילות. המחירים היו פחות או יותר זהים. בברור שעשיתי עם האתר אמאזון שחברי לעבודה קונים בו הכל מהכל התברר שדגם ה 600 של הנ"ל עולה 195 שח כולל הכל. תוך 8 ימים בדיוק הגיע המוצר לביתי ועם שליח ארוז כהלכה תקין ומצוין. לפעמים אני חושב לעצמי :מה נסגר עם החנויות פה בארץ? עוד לא הבינו את הפואנטה ? שזה לא ילך עם העלויות הללו שלהם ושעון החול של הפראיריות הולך ונגמר? אשמח לשמוע דעות.
 

steiff

New member
מצד שני...

כשאתה מגיע לחנות לטיפול וגובים ממך 25 ש׳ח עבודה עבור החלפת פנימית אתה מתרעם על העלות המופרזת.
בפועל החנויות היום כמעט לא מחזיקות מלאי בדיוק מהסיבה שתיארת - יותר זול ללקוחות לקנות לבד ברשת ולהתקין לבד - למי שיודע ויכול להתקין לבד. תבוא להתקין בחנות ציוד שרכשת בחו׳ל - יגבו ממך עבור עבודה. אז פנס זה אולי דבר פשוט שכל אחד יכול להרכיב. רפידת ברקס גם כן. להחליף קסטה - זו כבר פעולה שמצריכה כלים מיוחדים שלא לכל אחד יש בבית.

תעשה את החשבון. גם החנויות עושות את החשבון. הם יודעים שאפשר להשיג את הפנס בחצי מחיר ברשת. הם בונים על מי שצריך פנס כאן ועכשיו. לא על מי שיכול לחכות שבועיים עד שיגיע בדואר מחו׳ל. הם בונים על מי שלא מסוגל להחזיק מברג בלי להיפצע, לא על מי שמסוגל להרכיב מעביר אחורי חדש ולכוון אותו בעצמו.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
זה נכון מה שאתה כותב מחד ומאידך הרי

החנויות מתקיימות בהחלט גם ממכירת כל הציוד הנלווה . מהפנס , הביגוד, התיק וכו'. נכון ,טיפול בכלים זה חלק בעוגה וכן המכירות של האופניים עצמם. אני גורס שגם הציוד הנלווה ,בדיוק כמו בעולם האופנועים בעל חלק כזה או אחר ,של ציוד לבוש ונילווים ,קיים בעוגה הכוללת במכירות עסק. מה שאני מנסה לומר שהרי ברור שהרווח על פנס נמכר בחנות הוא לא 20 אחוז אלה הרבה יותר. אם היה מוכר סביב עלות חול' אתה יודע, במקום 195 הייתי משלם 250 היה סביר.רווח של 100 אחוז זה גרידי ממשי! אך אני לא מתפלא.שווה לפעמים להרויח פחות להיות אלטרנטיבה טובה למחירי חו'ל ולמקסם מכירות ולקוחות.
 

Old School2

New member
איך אתה יכול לקבוע שזאת חמדנות? מהם עלויות התפעול?

מכמה שיחות עם בעלי עסקים\ חברים בתחומים שונים לטענתם למכור בפי 2 ממה שקנו הכרחי להישרדות העסק, מהיום שהם נאלצים למכור בפחות מתחילה ההתמוטטות עד לסגירה.
עשיתי לא מזמן סיבוב בחשמונאים, זה באמת עצוב לראות ציוד במחירים גבוהים שמעלה אבק על המדפים
 

המחשמל 64

New member
מנהל
לא מאמין בכל ליבי לטענתם או לטענה

שצריך למכור ברווח 100 אחוז לטובת שרידות. אם אני קונה פנס ב 195 שח כולל משלוח של 600 לומן ומוכרים לי פנס של 450 לומן סביב 400 שח בה בעת שהם מביאים כמויות ומה שאני משלם כצרכן נקודתי הוא יותר ממה שהוא משלם כחנות אז בטוח גרידי. אגב גרידי זו תפיסתי בעצם ראייתי את הדברים-זה שלי כן.. לא חייבים להסכים זה בהחלט בסדר. אני בהחלט בגישה של פינקי. כל מה שאני יכול להביא מחול' בזמן קצר שיתן לי הרגשה טובה שאין גרידיות למולי אני בהחלט אעשה. בני הצעיר הביא תוספי תזונה למתאמן בחדר כושר לבניית גוף גם בחצי מחיר מאתר בארהב'. גם כאן הגיע עם משלוח עד הבית תוך 8 ימים. למה לא בעצם? הם לאורך הזמן יהיו חייבים לשנות סגנון לדעתי אחרת יפסידו או נדייק ימשיכו להרויח פחות. ויותר ויותר עם עבור הזמן.
 

Old School2

New member
גם אני מזמין כל מה שאני יכול לחכות לו רק אומר שהטענה שלך

לחמדנות בעלי העסקים לא מבוססת.
אם תבסס אותה אשמח להשתכנע. אך בינתיים, לא אני ולא אתה לא החזקנו כזה עסק מעולם ולא יודעים מהם עלויות התפעול שכרוכות ביבוא, שיווק, מכירה, איכסון וכו'.
ויודע מה? אפילו מכירות באינטרנט בארץ, יש לי חבר שמהצד בעיקר בשביל הנשמה מחזיק על אש קטנה חנות ברשת לסחורה כלשהיא ובגלל עלויות התפעול הגבוהות שהאופרציה, הבירוקרטיה, הרגולציה והביביתציה דורשות ממנו כבר הרבה זמן רק מכסה עלויות.
 

The Pinky P

New member
ה"כאן ועכשיו" הזה מזכיר לי את הרגע שרציתי ארטיק במילואים

היה חם, בשטחי אש של רמת הגולן, ורציתי ארטיק.
הגזלן הציע קרח ב - 8 או טילון ב - 13.
אז מה? בגלל שאין לי אפשרות אחרת באותו רגע אז זה סביר לגבות ממני מחיר אסטרונומי שהוא פי כמה וכמה מהמחיר במקום אחר?

זה בדיוק העוקץ של העסקים בישראל - לקוחות שבויים שמחזיקים אותם מהביצים.

נ.ב - השבוע הגעתי לחברת פלאפון עם מכשיר ממש ישן, נזכרתי איך גבו מאיתנו מאות שקלים על טלפון ששווה 50 שקל בלחץ, סתם כי חברות הסלולר הגדירו את זה כסטנדרט, גניבה לאור יום.

חפש את הצדיק, גם אם הוא מיעוט מוחלט.
 

steiff

New member
זה העוקץ של העסקים בכל העולם

חדר במלון בעמק הסיליקון שבשבוע רגיל עולה 190 דולר ללילה, עולה 450 דולר ללילה בשבוע שיש כנס גדול בסביבה.

כרטיס טיסה שאתה קונה ברגע האחרון עולה פי ארבע מכרטיס שקנית שלושה חודשים לפני הטיסה.

״גזלנים״ יש גם בסין ובניקרגואה.

אבל - הקמעונאים בכל העולם מתמודדים עם הרכש המקוון. חנויות מפחיתות מלאי. מתמקדות בשירות יותר מאשר במכירות. זה נכון לחנויות אופניים, צילום, ציוד משרדי. העולם נעשה גלובאלי. המכסים יורדים (על טלפונים ניידים כבר אין מס קניה, רק מע׳מ). החנויות הופכות להיות showroom להתרשמות מקדימה לפני קניה מקוונת.

לפני שבועיים הייתי בסניף של REI באזור בוסטון. למי שלא מכיר זו רשת בסגנון של ״למטייל״ או ״ריקושט״ אבל כל סניף ברשת בגודל של סניף של ״רמי לוי״ ומרביתם אפילו בשתי קומות. אופניים, ריצה, קמפינג, גלישה - הכל. לפני כמה שנים כשהייתי מגיע לבקר שם היה שם מבחר עצום של ביגוד רכיבה והייתי יכול למדוד. היום המבחר של ביגוד הרכיבה בחנות דליל עד מאד - מדף אחד לגברים, שניים לנשים, שניים של מוצרים במבצעים וסיילים. שאלתי את המוכרן והוא אמר לי - אם אתה רוצה יש מבחר גדול בחנות המקוונת. לא מחזיקים יותר מלאי בחנות. חכה עוד חודש - יתחילו סיילים על ביגוד קייץ והמדפים יתמלאו.

ולחלופין - אחת החנויות המקוונות הגדולות היא Art's Cyclery. החנות ממוקמת בעיר San Louis Obispo בקלפורניה. ביקרתי פעם בחנות - קניתי משהו ברשת וקבעתי איסוף עצמי. ממילא הייתי בדרך מסנטה קלרה לסנטה ברברה. החנות עצמה - אולם לא גדול שמחזיק בתצוגה בקושי 5% מהמוצרים המקוונים. הכל אצלם במחסן (שצמוד לחנות). ככה זה. פעם כשהיית נכנס לסניף של ״פרפורמנס״ היית מסתובב בין מדפים עמוסי כל טוב - היום המדפים די ריקים, דלפק האיסוף של הזמנות מקוונות די עמוס, וסדנת התיקונים/הרכבות עמוסה.

קח את רשת recycles.co.il: אתה ניגש לאחת החנויות שהם בהסדר איתם - רואה ומודד את האופניים - מזמין באינטרנט (אתה יכול להשתמש במחשב שלהם בשביל זה) ולוקח את האופניים. אותם אופנים אם תשלם ישירות לחנות - יעלו בין 5-10% יותר.

אז ג(נ)בו ממך הרבה כסף על פנס? בפעם הבאה תתכנן את מעשיך מראש ואל תיתקע בלי פנס יום לפני הנסיעה. ואם נתקעת - טוב שיש חנות שמחזיקה בשבילך מלאי מקומי, ועכשיו תשלם עבור הארנונה, המימון, שערי המטבע, שכר העבודה של המכונאי... אתה חושב שהם ״גזלנים״? אף אחד מהם לא מיליונר.

זה עולם העסקים של 2017. לפחות של עיסקי האופניים. גם עיתונים מוכרים היום פחות כי הרבה אנשים עברו לקרוא חדשות באינטרנט. תחשוב על מדליקי פנסי הרחוב והפועלים שניקו את הרחובות מהגללים של הסוסים שגררו את הכרכרות - להם כבר בכלל אין עבודה. כמה סנדלרים אתה מכיר? כמה תופרות? אלה הפכו להיות מקצועות נדירים ואם היה להם חוש עיסקי (לחלקם יש) הם היו מעלים את המחירים.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
הכל נכון אבל פה בארץ זה משהו לטעמי לפחות

קצת קיצוני/מוגזם. חזרתי לפני כחודש ,מוורשה והייתי שם בביקור בחנות של דטקלון. הכל היה שם זול, יחסית לכאן. זה לא ניתן לתאור בכלל. אפילו אופני הרים ,זנב קשיח עלו שם סביב 600 ש'ח. המדפים באנגר הענק בוורשה ,היו מלאים כל טוב מפרטי דיג, צלילה, רכיבה ומה לא בעצם. נכון שיש המון אופציות ברשת ונכון שאם דחוף אז יש זמין זה טוב אבל אביזרי העזר שלנו כמו מיגון או פנס או וואט אבר אלה בדרך כלל לא מוצר דחוף.
 

The Pinky P

New member
אני לא מבין איך זה קשור, הסטנדרט פה הוא יקר מלכתחילה.

שינויים במחירים בהתאם לעונות/ביקוש זה יש בכל מקום,
אבל מה הקשר?
פה הכל יקר באופן יחסי כל הזמן.

ה"יקר" של חו''ל זה לא היקר של הארץ, פה פשוט שוחטים אותך.

אני אף פעם לא אבין את ההגנה שלך על העסקים בישראל, כאילו הרוכב הקטן גוזר על עצמו את אחריות יוקר המחייה וככה זה צריך לעבוד.
 

steiff

New member
הרוכב הקטן גוזר על עצמו את משמעות החיים במדינה

המחירים נגזרים מהמציאות הכלכלית והביורוקרטית של מדינת ישראל לטוב ולרע.

בלי להיכנס לפוליטיקה, את השינוי לא תביא ביבוא אישי של פנס מחו׳ל אלא בכך שתטריח את עצמך להגיע לקלפי אחת לארבע שנים.
 

JacB

New member
בעלי חנויות האופניים לא שונים מיתר עמישראל

אינסטלטורים, מעבדות סלולארי, שיפוצניקים, מוסכניקים, חברות סלולאר וערוצי TV, נוכלי טלאמרקט ....
ראית פעם "יצאת צדיק" או "עושות חשבון"?
אז כן, מלאה הארץ חמס. נוכלות ורדיפת בצע הם מרכיבים דומיננטיים בקרב עמנו, לדאבוני. כי מלאה הארץ חמס. לכן הסכוי להתקל באדם העושה מלאכתו נאמנה וקובע את שכרו באופן הוגן הוא נמוך. מצאת צדיק - שמור עליו!
גובה התשלום מותנה ביכולת לקבל. הוא מתגבר ככל שהקרבן חלש יותר. נשים, קשישים, עולים... או פשוט במקרה שלנו כאלו חסרי הבנה טכנית וחסרי ידע לרכישה ברשת.
ועל שחיתות פוליטית - אסור לכתוב במסגרת זאת.
 

The Pinky P

New member
תזמין תזמין, לא על הלקוח לשאת בנטל. בעלי החנויות יהיו בסדר.

פעם היינו לקוחות שבויים, היום, בעידן האינטרנט והשוק הגלובאלי, לא עוד.
ישראלים ימכרו במחירים מופרזים ויגרמו לנו לחשוב שזה הסטנדרט, אז זהו שלא.
ומי שטוען שיש לבעל העסק הוצאות גדולות - אז גם לי. למה שאני אהיה הפראייר?

תזמין תזמין! ותספר על מבצעים שווים.
 
למעלה