משקל יתר - הסבת אופני סידורים לס"ס ריגידי - עלות ותמורה
הורדתי מאופני הסידורים שלי (הארדרוק של ספשלייזד, 26" זנב קשיח, מידה L אם אני זוכר נכון), את הכידון עם בולמי הקפיצים ואת מערכת ההילוכים (3X7 של סראם). הרכבתי כידון ריגידי של surly, והשתמשתי במערכת הסבה לסינגלספיד (גלג"ש בודד+ספייסרים במקום הקסטה+אום נעילה+מותחן שרשרת). השארתי את הפלטה הקדמית הגדולה והורדתי מהקראנק את הפלטה האמצעית והקטנה. באופניים האלו שתי הפלטות הללו היו מחוברות זו לזו והברגים שהחזיקו את הפלטה הגדולה התברגו לתוך השתים הקטנות. מה שהצריך סט ברגים חדשים באורך 6 מ"מ.
עלות (יורו):
כידון 84
בורג כוכב 1.6
מערכת הסבה לס"ס 42
ברגים לפלטה 8.3
משלוחה 20
סה"כ 156 יורו (+מע"מ)
תמורה:
כידון ישן 2290 גרם
כידון חדש 1060 גרם
הפרש 1230 גרם
פלטות קדמיות בינונית וקטנה + קסטה + שיפטרים + מעבירים + כבלים + חוליות מיותרות מהשרשרת 1315 גרם
מערכת הסבה 232 גרם
הפרש 1083 גרם
סה"כ הפרש 2313 גרם, מאד מורגשים בסחיבת האופניים בגרמי מדרגות, בהעלתם והורדתם ממתקן התליה שלהם. או במילים אחרות, תחשבו שבזמן שאתם מעלים את האופניים שלכם קומה או שתיים, מישהו קושר עליהם קבוע את השקית הכבדה מהקניות (עם החלב והשמן והגבינות), ואחרי כמה שנים הוא אומר, יודע מה? עזוב אותך מהקניות, אני אסחוב אותם, אתה רק תעלה את האופניים למעלה.
וכבונוס, שיעורים מעניינים בפירוק, הרכבת והתאמת כידון חדש לאופניים. תמורה כלכלית לעתיד - לא צריך קסטות חדשות, פחות שחיקת שרשרת, לא צריך להחליף כבלים.
הורדתי מאופני הסידורים שלי (הארדרוק של ספשלייזד, 26" זנב קשיח, מידה L אם אני זוכר נכון), את הכידון עם בולמי הקפיצים ואת מערכת ההילוכים (3X7 של סראם). הרכבתי כידון ריגידי של surly, והשתמשתי במערכת הסבה לסינגלספיד (גלג"ש בודד+ספייסרים במקום הקסטה+אום נעילה+מותחן שרשרת). השארתי את הפלטה הקדמית הגדולה והורדתי מהקראנק את הפלטה האמצעית והקטנה. באופניים האלו שתי הפלטות הללו היו מחוברות זו לזו והברגים שהחזיקו את הפלטה הגדולה התברגו לתוך השתים הקטנות. מה שהצריך סט ברגים חדשים באורך 6 מ"מ.
עלות (יורו):
כידון 84
בורג כוכב 1.6
מערכת הסבה לס"ס 42
ברגים לפלטה 8.3
משלוחה 20
סה"כ 156 יורו (+מע"מ)
תמורה:
כידון ישן 2290 גרם
כידון חדש 1060 גרם
הפרש 1230 גרם
פלטות קדמיות בינונית וקטנה + קסטה + שיפטרים + מעבירים + כבלים + חוליות מיותרות מהשרשרת 1315 גרם
מערכת הסבה 232 גרם
הפרש 1083 גרם
סה"כ הפרש 2313 גרם, מאד מורגשים בסחיבת האופניים בגרמי מדרגות, בהעלתם והורדתם ממתקן התליה שלהם. או במילים אחרות, תחשבו שבזמן שאתם מעלים את האופניים שלכם קומה או שתיים, מישהו קושר עליהם קבוע את השקית הכבדה מהקניות (עם החלב והשמן והגבינות), ואחרי כמה שנים הוא אומר, יודע מה? עזוב אותך מהקניות, אני אסחוב אותם, אתה רק תעלה את האופניים למעלה.
וכבונוס, שיעורים מעניינים בפירוק, הרכבת והתאמת כידון חדש לאופניים. תמורה כלכלית לעתיד - לא צריך קסטות חדשות, פחות שחיקת שרשרת, לא צריך להחליף כבלים.