משקל יתר - הסבת אופני סידורים לס"ס ריגידי - עלות ותמורה

זכיר

New member
משקל יתר - הסבת אופני סידורים לס"ס ריגידי - עלות ותמורה

הורדתי מאופני הסידורים שלי (הארדרוק של ספשלייזד, 26" זנב קשיח, מידה L אם אני זוכר נכון), את הכידון עם בולמי הקפיצים ואת מערכת ההילוכים (3X7 של סראם). הרכבתי כידון ריגידי של surly, והשתמשתי במערכת הסבה לסינגלספיד (גלג"ש בודד+ספייסרים במקום הקסטה+אום נעילה+מותחן שרשרת). השארתי את הפלטה הקדמית הגדולה והורדתי מהקראנק את הפלטה האמצעית והקטנה. באופניים האלו שתי הפלטות הללו היו מחוברות זו לזו והברגים שהחזיקו את הפלטה הגדולה התברגו לתוך השתים הקטנות. מה שהצריך סט ברגים חדשים באורך 6 מ"מ.

עלות (יורו):
כידון 84
בורג כוכב 1.6
מערכת הסבה לס"ס 42
ברגים לפלטה 8.3
משלוחה 20
סה"כ 156 יורו (+מע"מ)

תמורה:
כידון ישן 2290 גרם
כידון חדש 1060 גרם
הפרש 1230 גרם

פלטות קדמיות בינונית וקטנה + קסטה + שיפטרים + מעבירים + כבלים + חוליות מיותרות מהשרשרת 1315 גרם
מערכת הסבה 232 גרם
הפרש 1083 גרם

סה"כ הפרש 2313 גרם, מאד מורגשים בסחיבת האופניים בגרמי מדרגות, בהעלתם והורדתם ממתקן התליה שלהם. או במילים אחרות, תחשבו שבזמן שאתם מעלים את האופניים שלכם קומה או שתיים, מישהו קושר עליהם קבוע את השקית הכבדה מהקניות (עם החלב והשמן והגבינות), ואחרי כמה שנים הוא אומר, יודע מה? עזוב אותך מהקניות, אני אסחוב אותם, אתה רק תעלה את האופניים למעלה.
וכבונוס, שיעורים מעניינים בפירוק, הרכבת והתאמת כידון חדש לאופניים. תמורה כלכלית לעתיד - לא צריך קסטות חדשות, פחות שחיקת שרשרת, לא צריך להחליף כבלים.
 

steiff

New member
גמני רוצה!

אם הייתי צריך לסחוב את האופניים במדרגות.

לשמחתי אצלי מדובר באופני קיבוץ אז ההילוכים והמזלג נשארו על השווין העתיקים ורק נוסף הסל הגדול מאחור. האופניים חונים בכניסה לבית.
 

Old School2

New member
איזה כיף, אחלה פרויקט ופירוט נהדר! חסרות רק תמונות של היצירה

 

זכיר

New member
תמונות יהיו משעממות

לא צילמתי תוך כדי בגלל חוש תיעוד ההיסטוריה הלקוי שלי ובגלל שרוב הקשב הופנה לפתרון בעיות.
ועכשיו לכל היותר אוכל להציג תמונה של אופניים שגרתיים..
 

Old School2

New member
חלילה משעמם, תמונה של כל האופניים, תמונה של הכידון ריגיד

ושל המותחן בבקשה
 

זכיר

New member
כידון

פרוק הקראון רייס היה סביר מהכידון הישן. בעזרת הכנסת להב של סכין מטבח בינו לבין הכידון, קצת פטיש ועבודה מסביבי סביב. כשנוצר מספיק מרווח, מברג שטוח החליף את הסכין.
הרכבתו על הכידון החדש הייתה סרט. בסוף הצלחתי להבין את הפואנטה של שימוש במפתח שוודי גדול ופטיש. פטיש רך בהחלט לא עושה את העבודה.
ניסרתי את הכידון תוך שימוש בסטם עצמו ליצירת קו חיתוך לא עקום. הצבע של הסטם קצת נפגע במקום שלא רואים.
הכידון יכל להיות קצת יותר ארוך. לא נורא. האופניים רכיבים.

 

זכיר

New member
גלגש

מערכת ההמרה לס"ס, הגיעה עם מגוון רוחבים של ספייסרים. היא נועדה להחליף קסטות של 8\9. במקרה שלי (קסטה 7 או סתם מזל רע) לא הצלחתי לייצר עם הספייסרים שהגיעו את הקומבינציה שתיתן את המרווח המדויק, נעזרתי בתוספת ספייסר מתוך קסטה כביש 9 ישנה כדי להגיע למרווח הנכון.

 

זכיר

New member
מותחן

כמו שאפשר לראות בתמונה, תכלס יצא שאני לא צריך את המותחן :) השרשרת (די חדשה) התלבשה בדיוק על כל העסק, כמעט בדיוק מדי. אם אוריד ממנה אינצ', המותחן לא יצליח לסגור את הרפיון שיהיה בשרשרת. הייתי על הגבול (עניין של מילימטר לדעתי) של לקנות חצי חוליית שרשרת כדי להגיע לאורך שרשרת לא קצר מדי לאופניים ולא ארוך מדי לקיבולת של המותחן.
המותחן מחובר לחיבור של המעביר האחורי ולשיפוד של ה QR של הגלגל. בינתיים השארתי אותו על האופניים למרות שכרגע אין בו צורך אמיתי.

 

JacB

New member
מעולה! וטיפ קטן וחשוב.

מנסיוני, בהסבות דומות: אפילו שיש מותחן אחורי ואפילו שה Chain line מדוייק, יש סכוי סביר מאד שלפעמים השרשרת תיפול מעל הקראנק.
יש לכך פתרונות שונים, החל מקראנק narrow-wide וכלה במיני Chain Guides .
באופני העיר שלי (ג'מיס ז"ק ותיקים שעברו שנויים כולל הסבה לסינגל) פתרתי את זה באופן פשוט ויעיל.
החלקים:
חתיכת חבק של נצנץ אחורי
פיסת פח אלומיניום שעבר עיבוד שלי ע"י משור, פצירה ומקדחה.
עלות: 0 . משקל: כמה גרמים.
יעילות: 100 .
ועוד יתרון: ללא זה, כאשר האופניים שוכבים ברכב ללא גלגל אחורי, כל הסכויים שהשרשרת תיפול מהקראנק. עם זה - לא.

 
למעלה