הטסת אופניים לחופשה - האם זו לוגיסטיקה מסובכת ויקרה?

eran_le

New member
הטסת אופניים לחופשה - האם זו לוגיסטיקה מסובכת ויקרה?

אני טס לחופשה בעיירה באוסטריה. מתלבט אם לשכור שם אופניים (שיכוך מלא די יקר שם) או להטיס את שלי. מישהו ניסה להטיס ויכול לעזור בתשובות על השאלות הבאות?
1. ראיתי סרטונים איך לארוז בקרטון. בפועל, האם האופניים עלולים להיפגע בטיסה?

2. באל על איתם אני טס יש מגבלת גודל על מזוודה, והקרטון בטוח חורג מהגודל, אם כי לא מהמשקל. האם בפועל הם לוקחים תוספת על הגודל או שהם ״מחליקים״ את זה? זה 75$ לכיוון, ממש יקר והופך את זה לפחות משתלם.

3. שם לא יהיה לי מנשא אופניים. האם הקרטון בכלל יכול להיכנס נגיד לרוחב המושבים האחוריים? נהיה 3 נוסעים וזוג אחד או שניים של אופניים, זה ריאלי?

4. בשנה שעברה טסתי לחופשה כזאת, ובסוף כל יום די שרפנו את רפידות הבלמים, מכיוון שהמסלולים באלפים תלולים בטירוף (בארץ אני מחליף רפידות אחת לכמה שנים...). האם יהיה יקר להחליף רפידות כמעט כל יום?
 

steiff

New member
לא מסובך במיוחד

גש לחנות אופניים ובקש קרטון. עדיף קרטון של דגם האופניים שברשותך.
הצטייד בהרבה ניילון פצפצים, כמה חתיכות קלקר, אזיקונים וסרט דבק.
פרק גלגלים, רפד את קצות הנאבות בקלקר למנוע נזק.
הכנס שימס לקליפרים של המעצורים למנוע היצמדות של הרפידות.
פרק את המעביר האחורי. אזוק באזיקון לשלדה כדי שלא יסתובב ויגרום לשריטות.
פרק את הכידון,ְ עטוף בפצפצים, ואזוק באזיקון למזלג. שים לב לא לגרום לקמטים בכבלים ובצנרת ההידראולית.
תלוי בגודל הקרטון - יתכן שתצטרך לפרק את המזלג מהשלדה. שמור על כל המיסבים והטבעות והספייסרים לפי הסדר והשחל את הכל לתוך אזיקון.
צפה הכל בפצפצים, הדבק בניר דבק והכנס לקרטון.
קח איתך מספיק אזיקונים ונייר דבק לאריזה חוזרת לפני השיבה ארצה.
תלוי בגודל הקרטון - יש מצב שתצליח להשחיל לתוכו גם את מנשא האופניים לרכב. הכנס פנימה גם את הקסדה, המשאבה וערכת הכלים.

המשלוח באל-על - לקוחות במעמד ״זהב״ או פלטינום לא ישלמו על המשלוח. לקוח ללא סטטוס ישלם. נדמה לי שלאירופה זה בערך 50 דולר לכיוון. לצפון אמריקה זה 75 או יותר. זה עדיין יהיה זול לעומת שכירת אופניים לתקופה של שבוע. אם תתאם מראש עם סוכנות הנסיעות יכול להיות שיתאמו עבורך הנחה מיוחדת.

את הבידוק אתה מבצע בדלפק הרגיל של אל-על ואחר כך אתה לוקח את הקרטון לאזור הכבודה החריגה כדי שישלחו אותו משם. האיסוף בשדה היעד גם הוא נעשה מדלפק הכבודה החריגה oversized baggage.

קרטון לא נכנס לפרייבט וגם לא לכל דגם של מיני וואן. כדאי לשקול שכירה של רכב גדול כמו פיאט דוקאטו. יהיה בו מקום לתשעה נוסעים וקצת מטען או חמישה-שישה נוסעים והמון מטען. הנהיגה קצת מעצבנת כי זה טנק גדול ורחב, וכדאי גם לשים לב שלא לכל מקום מותר לטנק הזה להיכנס או לחנות.
ליונדאי סנטה-פה יש תא מטען גדול במיוחד, אבל בכל מקרה - אם אתה מכניס את הקרטון זה מצריך קיפול של הספסל האחורי. האוטו יתאים לשני נוסעים בלבד.

רפידות מעצורים: מעצורי דיסק אמורים לשרוד את הירידות של האלפים. קח שני סטים ספייר אחד קדימה אחד אחורה ג׳אסט-אין-קייס. מעצורי V אכן עלולים להתבלות במהירות, בפרט אם אתה לא מאפשר לרפידה להתקרר. כשהיא מתחממת הבלאי שלה מואץ.
 

eran_le

New member
לשכור רכב ממש גדול כמו שהצעת יעלה הרבה...

עוד 1000 שקל בערך לעומת רכב רגיל כמו גולף. ובתוספת 100$ להטיס אותם עלול להיות כבר גבולי מבחינת מחיר. שם עולה לשכור שיכוך מלא בערך 60 יורו ליום, וזנב קשיח 20 יורו ליום.
רכב סטיישן עולה עוד כמה עשרות שקלים תוספת, אז זה סביר, אבל כנראה שהקרטון עם האופניים לא ייכנס שם (?).
 

oren_hershco

New member
עדיין לא ברור מה המטרה

אם זאת חופשה משפחתית רגילה, ואתה רוצה לקחת את האופניים איתך למקרה שתהיה הזדמנות לרכוב - רד מזה. הלוגיסטיקה תעצבן את כולם, בכל שלב (בשדה התעופה, בטיסה, ברכב)

בשביל יום או יומיים תשכור אופניים, ותביא איתך ביגוד רכיבה.

אם המטרה היא ממש טיול אופניים, אז אפשר לקחת. כמו שציינו, בלי רכב גדול ממש זה לא יעבוד.

אפשר להכניס שני קרטוני אופניים בסטיישן, כאשר המושב האחורי משוטח. יישאר מקום לשני אנשים במושבים הקדמיים (נהג + נוסע) וזהו. למזוודות כנראה לא יהיה מקום.

כל הנ"ל מתאר לוגיסטיקה של חופשה קצרה, בה אתה גם צריך לשמור את הקרטונים לדרך חזרה.

אם אתה צריך רכב איתך כל הזמן, אלה הפתרונות. יש פטנטים אחרים, למי שיוצא לטורינג, אבל הם לא נראים לי רלוונטיים לחופשה שלך.
 

steiff

New member
אם תהיה לך אפשרות לאפסן את הקרטונים איפהשהוא...

אז תוכל לקחת את האופניים על מנשא על הרכב.

הבעיה היא שבאוסטריה אתה לא יכול להחביא קרטון ריק למשך שבוע באיזו פינה נסתרת. נסה לתאם עם בית המלון הראשון בו תשהה (בהנחה שהוא סמוך לשדה התעופה) שישמרו עבורך את הקרטונים באיזה מחסן. במקרה כזה תוכל להסתדר עם סטיישן ומתקן אופניים, אבל יהיה לך מאד מעצבן להכניס ולהוציא את המזוודות עם מתקן אופניים מחובר לרכב, ותצטרך לאחסן את האופניים בחדר במלון כל ערב.

מצד שני - אם מדובר בטיול בעיקר על כבישים - ז׳ק ב-20 יורו ליום נשמע מחיר סביר לגמרי.
 

eran_le

New member
מתקן אופניים לא חושב שאקח, זה עלול לשרוט את הרכב...

יש לי מתקן אופניים אחורי, אבל זה לא עשה כזה טוב לרכב וגם הסתיר קמצוץ את המספר מזווית מסויימת (חטפתי דוח על זה משוטר מעצבן). עברתי למתקן גג, הרבה יותר טוב... אז לא חושב שאקח מנשא, לא רוצה להסתבך שם עם נזקים לרכב / דוחות וכאלה.
לגבי מה מטרת הטיול - נוסעים ל 6 ימים לעיירת סקי באלפים, עולים למעלה לפעמים עם הגונדולה ולפעמים בדיווש ואז חזרה למטה. בטיול של שנה שעברה עשינו לא מעט סינגלים, אם כי היה די מפחיד. אני מניח שהפעם נהיה יותר בשבילי כורכר ומעט בסינגלים. הייתי מעדיף ש״מ, אבל כאמור שם זה יקר מאוד, אז זה או לקחת את שלי או להתפשר שם על זנב קשיח.
&nbsp
לפרק את האופניים נשמע קושי סביר, וחשבתי שמקסימום אם אסתבך עם ההרכבה יעזרו לי שם, יש הרבה חנויות אופניים בכל עיירה. אבל מההסברים פה נשמע לי שעלול להיות יקר מדי לקחת כי צריך לשלם תוספת על הטיסה כנראה ולקחת רכב הרבה יותר גדול.
 
למעלה