הסר דאגה מליבך - האופניים הנוכחיים שלך אוכלים את זה בלי מלח
בטכניקה נכונה ובריכבת אורבן ברמת המתחיל - אין שום סיבה שבעולם שיקרה משהו לאופני שיכוך מלא יוקרתיים (מניח שעלו 10 וצפונה)
העסק יכול להשתבש אם אתה ממש לא בכיוון מבחינת הטכניקה, וזה גם לא ממש ישנה על מה תרכוב, כמעט.
האופניים שלך תוכננו לעמוד באתגרים הרבה יותר גדולים ממה שאתה מציב להם, גם אם הייעוד שלהם שונה.
ברגע שתסתכל על קפיצות שהם מעל לגובה הראש שלך, לקרקע שטוחה - אז העסק יתחיל להיות קצת יותר בעייתי מבחינת האופניים שלך, וגם זה רק במידה ותעשה את זה על בסיס קבוע, אולי גם נסיונות נטולי טכניקה לעשות סיבובי 180/360 יכולים לסכן את הגלגלים ואת השילדה הלא קשיחה בעליל.
בדרך כלל, מי שמתחיל לרכוב רכיבת אורבן/סטריט עם אופני שיכוך מלא ובאמת נכנס לעניין, קולט מהר מאוד שהוא סוג של מנסה לנווט דרכו בתוך כפר ערבי צפוף ,על צלע ההר, בעזרת משאית.
הרוכב מבין שעכשיו הוא כבר לא צריך לדרוס את כל מה שעומד בדרכו, אלא "לרקוד" עם האופניים, וכשאתה רוצה לרקוד, הדבר האחרון שאתה צריך זה גוש מתכת כבד עם שלל בולמים ומערכות שרק מעיקים ומסרבלים את הרכיבה:
אתה מרגיש שאין טעם להילוכים,הם לא נדרשים ורק קופצים ומפריעים, גורמים לשרשרת ליפול ואפילו מסוכנים בגלל האפשרות לתקלות בעיתוי קריטי.
אתה מרגיש שהבולם האחורי הוא כמו מישהו שתופס אותך ומושך לאחור כשאתה מנסה לרוץ קדימה.
אתה מרגיש שהבולם הקדמי גוזל ממך את כל השליטה על החלק הקדמי של האופניים, הוא כבד וארוך מדי, והוא ממש מפריע לזה.
השילדה ארוכה וגבוהה, המעצורים סתם מכבידים ללא טעם, הישיבה גבוהה ובקיצור - אתה מרגיש שאתה צריך אופניים הרבה יותר פשוטים,הרבה יותר "נשלטים", ושמאפשרים לרוכב להתחבר אליהם בצורה יותר טובה בשביל ליצור את הריקוד הזה שאני מדבר עליו.
אין שום "הרס" כפי שציינת. יש הרס למי שלא יודע לרכוב, וזה לא משנה על אילו אופניים הוא רוכב.
"לעבור מכשול" זה לאיו דווקא לרמוס אותו ולהסתמך על הבולמים הנדיבים והצמיגים הרחבים שידעו להתמודד עם האתגר, אלא לפעמים לדעת לדלג מעליו לדוגמא. רוצה לומר שרוכב טוב לא נשען על ה"מאסיביות" של האופניים אלא על הטכניקה והמיומנות שלו לשלוט בהם ולעבור מכשולים בדרך הנכונה.
אמינות? האופניים הכי אמינים אלו האופניים שיהיו הכי פשוטים ובעלי כמה שפחות מערכות וסיבוכים.
אופני דירט/סטריט יעודיים הם האופניים הכי אמינים שיש (למעט bmx), פשוט כי אין מה שייהרס בהם, והחלקים מהם הם בנויים (כשמדובר באופניים סבירים מבחינת רמה ) הם חלקים מאסיביים ועמידים.
עכשיו לתאכלס -
אתה רוצה להחליף? אתה רוצה לקנות בנוסף? כמה תקציב יש לך?
אני מציע לך להשאיר את הנוכחיים ולקנות עוד זוג נטו לרכיבת אורבן/סטריט.
זוג ללא בולם אחורי, ללא הילוכים,בעל בולם קדמי קצר מהלך ושילדה ייעודית.
זוג כזה יקנה לך כישורי רכיבה טובים ונכונים, כאלו שגם ישפרו את רכיבת השטח שלך פלאים.
אם אתה רוצה להחליף את הזוג הנוכחי, אז כמו שאמרו פה לפניי - אתה לא תוכל להנות מכל העולמות ותצטרך להתפשר על הכל, ולקבל אופניים שהם פחות או יותר ללא כיוון.
בדרך כלל אלו יהיו אופני אול מאונטיין זנב קשיח (הזכירו פה את הסנטה קרוז) עם בולם קדמי 80-100 מ''מ, גלגלי 26 מקסימום, מעצורי דיסק בעלי קוטר קטן יחסית וצמיגים די חלקים.
זה לא יהיה מושלם בכל סוג של רכיבה שתעשה, אבל זה יהיה יותר טוב לרכיבת אורבן מהנוכחי שלך, אני ממש לא ממליץ על האופצייה הזו.