השאלה עתיקה (קליטים, קליטים), הסיבה - אולי לא.

Haramachi

New member
השאלה עתיקה (קליטים, קליטים), הסיבה - אולי לא.

אני רוכב מתחיל (חצי שנה). בשישי בבוקר רכבתי בסינגל שחור וכשירדתי מדרגה רצינית, נפלתי קדימה "לתוך" האופניים (לא מעל לכידון) וחטפתי 2 חתכים עמוקים ומקבילים בירך מקדימה. שברתי את הראש כל הסופשבוע ממה זה קרה ואחרי שמדדתי את המרחק בין החתכים, הבנתי שזה מהשפיצים האכזריים שיש בפדל. מהסיבה הזאת וגם מאחר שאפילו כשאני מוליך את האופניים במקום צפוף אני כל פעם חוטף מהפדל, שקלתי לעבור לקליטים: גם יותר קטן, גם קצת יותר חלק ואולי גם טוב יותר לרכיבה.

כדאי? מומלץ? פחות צלקות?

כל עצה תתקבל בברכה ובתודה.
 

oren_hershco

New member
יש פלאטים פחות אכזריים

למשל, הפשוטים מפלסטיק. אין להם ברגים חדים שפוצעים, ומכיוון שבישראל כמעט אף פעם לא רוכבים על רטוב, האחיזה בד"כ טובה מספיק.

פדלים מחוברים אכן יעילים משמעותית ברכיבות ארוכות, אבל לא בהכרח ישפרו לך את החווייה בסינגלים טכניים. שם הם אפילו חיסרון, בטח עבור רוכב מתחיל.
 

Haramachi

New member
תודה רבה. האם החיסרון בסינגלים זה רק בזמן השיחרור מהפדל?

הרבה פעמים הרגליים מחליקות ובורחות לי מהפדלים, ואני מוצא את עצמי "רץ" אחרי הפדל עם הרגל, גם כשיש קפיצות וגם בדיווש מאומץ בעליות הרגל בורחת.
 

oren_hershco

New member
לא, החיסרון הוא גם בחיבור

כשאתה במישור זו לא בעיה. אם נעצרת באמצע סינגל תלול בעליה, ואתה מנסה להתחבר מהר מאוד (כבר בפידול הראשון), זה לא תמיד מצליח. ואם לא התחברת, יש סיכוי סביר שהרגל תחליק מהפדל.

זה לא שאני נגד רכיבה מחוברת, אני רוכב מחובר כבר 25 שנה, גם בשטח, גם בסינגלים. אבל יש לזה חסרונות.
 

steiff

New member
אני בהחלט בעד רכיבה מחוברת, אבל לא מהסיבות שציינת

הפדלים בהם אני משתמש מאפשרים חיבור אבל גם כוללים מסגרת מלבנית שמאפשרת דיווש מנותק עם מגע סביר בין הסוליה לפדל.
מניעת פציעות מהפדל תתאפשר בשימוש בפדל ללא בליטות. אבל פדל כזה יאחז פחות בנעל. יש פדלים עם משטחים מחוספסים כמו ניר זכוכית כמו הציפוי שיש לפעמים במדרגות.
 

Haramachi

New member
אין עליכם, תודה רבה. נראה לי שאנסה את המשולב שהמלצת.

 

זכיר

New member
לגבי פדל דו"צ

למרות הקונספט המוצלח לכאורה, אני לא מצליח להנות ממנו. ולמה? כי לנעלים המתחברות לקליטים יש נקודות מגע קשיחות יחסית שלא נאחזות היטב בצד של האין קליטים.
ככה שאני יכול לבחור ביציאה מהבית בין נעליים עם קליטים שלא נאחזות היטב בצד של האין קליטים, לבין נעליים בלי קליטים הנאחזות היטב בצד של האין קליטים. אבל אחרי שכבר יצאתי מהבית, הפונקציה קורסת למצב אחד.
אשמח לשמוע על פתרון לבעיה
 

Old School2

New member
להסתכל על חצי הכוס המלאה, להתעלם מהריקה, להחליף כל פעם

או לקנות עוד אופניים.
וברצינות- הגיע הזמן שיהיה פדל קליט טוב שמתלבשת עליו פלטורמה עם קליט בשני הצדדים שהופכת אותו לפלאט טוב. כמו הרעיון של הפלסטיקים שמגיעים עם הקליטים של שימנו שמסופקים OEM רק שיהיה ברמה, אין כזה.
 

steiff

New member
הפדלים שציינתי מתחברים משני הצדדים

פדל צד אחד לא חביב גם עלי.
 

Old School2

New member
כדאי מאוד, היתרונות לרוכב החובב בשטח הם בדיוק במניעת מצבים

של החלקה שנובעת מתוואי משובש כגון אלה שאתה מתאר.
החסרונות בקליט זניחים עד כדי מתבטלים אחרי פרק הסתגלות קצר מהצפוי.
אני אוהב פדלים מינימליסטים, שימנו 520. אפשר גם אותם לדחוף ללא חיבור בעזרת הקשת של הנעל אבל החיבור והניתוק הופכים כל כך מהירים וטבעיים שאין סיבה של ממש. סוליית נעלי קליטים, גם ה"גמישות" שביניהן מכילות חלק פלסטי קשיח ככה שאני לא רואה יתרון בהרחבות למינהם אחרי שכבר מחוברים.
ודבר אחרון- להיות מחובר מבחינתי מדובר ביותר כיף, זה כבר משהו סוביקטיבי לחלוטין.
ישנם יתרונות רבים נוספים, אפשר לכתוב על זה עד מחר, תוכל למצוא הרבה חומר ברשת אבל הכי טוב שפשוט תקנה סט של פדלים ונעליים פשוטים ותנסה.
 

The Pinky P

New member
כמה פעמים ראיתי את המתחילים האלו מתהפכים בגלל שהם מחוברים

הקליטים האלו לא נועדו בשביל שהרגל שלך לא תברח מהפדל, וזה גם לא איזה בונוס שמרוויחים על הדרך, כי אם ככה - אז בואו גם נקשור את הידיים לכידון.
קליט תפקידו לאפשר לרוכב לנצל יותר טוב את כוח הפידול, וגם פה "פינוק" שכזה רלוונטי למי שצריך לקזז כמה שניות ברכיבה שלו (רמז - לא אתם).
מעבר לכך, כל מי שבוחר לרכוב עם קליטים בשטח עושה זאת בעיקר בגלל הווסאח ובגלל שזה מה ש"רוכבים רציניים" עושים.

מי שרוכב חצי שנה צריך לדעת להשתלט על האופניים ולפתח טכניקה נכונה, וכן, לשמור על באלאנס ועמידות על האופניים זה חלק חשוב מכך.
קליט בהקשר הזה הוא פלסטר ותו לא, בייחוד לא לרוכב מתחיל עם טכניקה שטעונה שיפור.
כשיוצאים לרכוב עם אופניים בשטח, יש לקחת בחשבון שתהיינה גם נפילות, כמובן שצריך למזער נזקים ככל האפשר אך קליטים במקרה הזה לא יפתרו את שורש הבעיה ואפילו יהוו סכנה גדולה אף יותר לרוכב בקטעים בהם ירגיש שצריך להוריד רגל - חלק בלתי נפרד מכל רכיבה.
 

Haramachi

New member
תודה לכולם על המחשבה והעצות.


 

steiff

New member
כל דבר יצריך עקומת לימוד

זו של רכיבה מחוברת כוללת גם התרסקויות. גם רוכב מנוסה שילמד להתחבר יתרסק כמה פעמים עד שידע את הנושא לאשורו. עוד לא המציאו את המכונה שמחברים באלקטרודות למוח ולומדים לרכוב בהתכתבות.
 

shangu23

New member
להתהפך אפשר גם עם פלאטים

אבל בגדול אני די מסכים עם מה שכתבת.
מאידך, אני החלטתי עוד בתחילת דרכי בעולם הרכיבה שאני הולך על רכיבה מחוברת, בין היתר גם כדי לא "להתרגל מדי" לפלאטים, ונכון, נפלתי המון, אבל גם למדתי להיות מודע לעצמי ולאופניים ולבחור קווים נכון יותר.
עוד נקודה חשובה היא היכולת לבצע דיווש גם באמצעות משיכה של הרגל ולא רק דחיפה, שלא עוזרת רק לגילוח רבע שניה מהזמנים, אלא גם מחלקת נכון יותר את טווח הדיווש.
היום אני בהחלט יכול לומר שבהרבה מצבים טכניים אני מעדיף להיות מחובר כדי למנוע מצב של בריחת פדל, ובאופן כללי יכול לקבוע חד משמעית שלי הקליטים טובים יותר מפלאטים.
 

enigo

New member
כמה מההתרסקויות הכי קשות שלי קרו בגלל קליט שלא התנתק

כשהוא היה אמור להתנתק, כולל אחת מטופשת להחריד שהיתה יכולה להיגמר בקלות הרבה הרבה יותר גרוע מאיך שנגמרה (והיא נגמרה על ברך פגועה שגרמה לי לצלוע שבועיים).
אני גם לא רוצה לחשוב איך היתה נגמרת התרסקות קשה אחרת - ענף שנכנס לתוך הגלגל הקדמי בקטע מהיר ושלח אותי לעשות חיקוי סופרמן לא הכי מוצלח - אם הייתי מחובר לאופניים. במקום סתם להימרח על הקרקע הייתי עלול להתערבל עם אופניים מלאי חלקי מתכת ידידותיים לסביבה ולכליות...
 

eran_le

New member
אני התרסקתי לפני חודש בפעם הראשונה, וכנראה בגלל הקליטים

עברתי לרכוב כמעט תמיד מחובר בשנה האחרונה. כבר הייתי די בעד לרכוב זה גם בסינגלים טכניים, כי זה מצויין בעליות, ובירידות התחלתי לחבב את זה שהפדל לא מחליק ותמיד הרגל באותו המקום. אבל... אז התעופפתי מהאופניים, בפעם הראשונה ב 10 שנים, ובסינגל שעשיתי עשרות פעמים... לא ברור לי לגמרי מה קרה, אבל לא הצלחתי להתנתק מספיק מהר, וחטפתי בומבות בכל מקום כמעט. אם לא הייתי מחובר אני די בטוח שהייתי יוצא מזה יותר בקלות. אז כן, בסינגלים טכניים החיבור עלול להיות מסוכן, אין מה לעשות תמיד זמן התגובה קצת יותר גדול וזה עלול לעשות את ההבדל.
 

AdiX

New member
מה לגבי מיגון

לא מבין, אני רוכב מחובר שנים אבל כשהחלטתי להשתפר מבחינה טכנית קניתי פלטים כדי להרכגיש יותר ביטחון וומיגון לברך ולשוק בדיוק כדי לא לחטוף את השפיצים.
יש מיגונים ברמות שונות מבחינת איכות המיגון וכמה שזה מפריע ברכיבה.
 
למעלה