מקווה שעוד ערים יאמצו את זה -

דיברגנט חדש

Well-known member
מהירות ל אופניים חשמליות יכולה להגיע ל-50 קמ"ש

אולי אפילו יותר.

ישנן מדינות בעולם, שגם לאופניים צריך לעשות מבחן תיאוריה, כמו לדוגמא פולין.
 

enigo

New member
מה שאתה מתאר מוגדר בחוק כקטנוע חשמלי. אני מדבר על

אופניים חשמליים חוקיים, אלו שמוגבלים ל-25 קמ"ש.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
בדיוק כמו שמצפצפים על החוק בדבר גיל הרכיבה על אופניים

חשמליות, כך מצפצפים על החוק בדבר מהירות המקסימלית שלהם.
 

enigo

New member
וסיכמנו כבר - מי שעובר על החוק, יקבל קנס

אני יוצא רק נגד האפליה על רקע הנעתי שעלתה כאן.
 
בכל כביש בארץ יש הרבה יותר פורעי חוק נהגים

בכל כביש בכל עיר שתבחר תמצא גם כמותית וגם יחסית למשתמשים
הרבה יותר פורעי חוק נהגים שנוסעים מעבר למהירות המותאמת לתנאי הדרך
מעבר למהירות המקסימום בעיר
מעבר למהירות המותרת בצומת
חותכים את התנועה על האי תנועה המצוייר בכביש
לא מצייתים לחוקי שמירת מרחק
צופרים שלא לצורך
לא עוצרים עצירה מוחלטת בעצור
נוסעים על נתיב תחבצ
עוצרים בצד הדרך בחניה כפולה שחוסמת את הנתיב הימני
עוצרים עם שני גלגלים על המדרכה ושני גלגלים על הכביש
עוצרים בתחילת מפרץ לחניית אוטובוסים כך שהחלק האחורי של הרכב חוסם חלק מהנתיב
עוברים את הפס הצהוב מצד ימין כדי לחתוך פקק
נוסעים על הנתיב לפניה כי לחתוך פקק ולהמשיך ישר
דוהרים בהאצה ברמזור שמרחוק מתחלף לצהוב
וזה רק המעט של דברים שחשבתי עליהם בשתי דקות שממש מהוות סכנה לחיים שלי
ושאנשים שלא רוכבים מידי יום לעבודה או ללימודים מודעים להם בכלל.
עד שלא תטפל בנהגים האלו
תחרים את הרכב לכל מי שיעבור את המהירות שרשומה בשלט
כי חוק זה חוק
אין בכלל מה לדבר על אכיפה נגד אופניים שרוכבים על המדרכה.
 

enigo

New member
מת על טיעוני ה"עד שלא תטפל בכל הפושעים האחרים, אל תבוא אלי

בתלונות".
איך זה שמישהו נסע 60 במקום 50 בעיר מצדיק את זה שאתה תרכב על המדרכה ותפגע בהולך רגל?
 
הסבר

דבר ראשון אני רוכב רק על הכביש פרט למקרה הבא:
פניה שמאלה בכביש של מספר נתיבים שחלקם ממשיך ישר
והרמזור ירוק כשאני מגיע אל הצומת.
אז אני מרשה לעצמי לעלות למדרכה לחכות לאור ירוק להולכי רגל ולחצות אז
למה? כי השתלבות בכביש ראשי בעיר בשעות שהתנועה עמוסה עם אופנים מהנתיב הימני לנתיב השמאלי למרות איתותים ושמירת מרחק
היא מוות בטוח.
הטענה שלך שסבבה לנסוע מעל המהירות המותרת אבל רכיבה על המדרכה
היא תאונה בטוחה היא מגוכחת לוגית וסטטיסטית.
להיפך אני יכול לשאול אותך איך רכיבה על קטע מסוכן במהירות 12 קמש עם כלי ששוקל 12 קילו במדרכה שוממת
מצדיקה את זה שאתה תהרוג משפחה שלמה של חמישה נפשות עם האוטו.
אני יכול להבטיח לך שהבעיה שלך היא לא איתי ולא עם אנשים מבוגרים אחרים שבחרו להתנייד בעיר על אופניים, אלא עם תיכוניסטים שרוכבים על אופניים חשמליים רק בגלל שהם עדיין לא בגיל של רישיון נהיגה.היום הם על אופניים חשמליים מחר הם ישתוללו בכביש עם רכבים.
המטרה היא לטפל בהם. לא ברוכבי האופניים באשר הם
ולא בנהגי מכוניות באשר הם
 

enigo

New member
לא יודע איפה ראית שאני טוען שסטטיסטית מסוכן יותר לרכב על

מדרכה מאשר לנהוג במהירות מופרזת (אגב, יש סיכוי טוב שזה אכן המצב. מהירות מופרזת אחראית לאחוז זניח מהתאונות. אבל זה דיון אחר).
אבל ההתנהגות שאתה מתאר היא בסדר גמור. ואגב - היא בסדר גמור גם אם אתה רוכב על אופניים חשמליים.
ושוב - זה שיש מישהו אחר שעושה עברה לא אומר שלא צריך להפעיל אכיפה גם נגד רוכבי האופניים. צריך לאכוף את חוקי התנועה על מכוניות ואופניים כאחד. בלי הבדל דת, גזע וצורת הנעה.
&nbsp
 
פשוט לא נכון

אי אפשר לאכוף חוק איסור כשאין תשתית אלטרנטיבית ראויה.
תאר לך מצב בו משאית עומדת על המדרכה מול הבית שלך ושוטר עומד ליד כדי לחלק דוחות לכל הולך רגל שיניח את רגלו על הכביש.
זה לא צודק זה לא מוסרי
וזה בא רק מתוך מניעים פופוליסטים כדי להשביע את רצון האספסוף
לשלוח שעיר לעזעזל.
ההתנהגות שלי אגב כן תחייב אותי בקנס בתל אביב לא ברור לי למה אתה מצדיק אותה.
ולא מדובר פה בעיניין של בגלל שהוא עשה עבירה אני מרשה לעצמי לעשות עבירה
אלא, העבירה שלו מונעת ממני לחלוטין לא לבצע עבירה.
על הכביש הרבה יותר נוח מהיר ובריא לאופניים לרכב
ואם בכל זאת מישהו בחר לרכב על המדרכה על שלל העליות והירידות הבלטות עמודי החשמל והולכי הרגל
אני יכול להבטיח לך שזה לא בגלל שהוא שמוק אלא רק בגלל פחד ממשי להידרס.
 

enigo

New member
זה שאנשים פוחדים זה דבר אחד, זה שהפחד הזה לא ממש מבוסס זה

דבר אחר. כיסיתי עשרות אלפי קילומטרים על אופניים בכביש לאורך השנים. מעולם לא חשתי "פחד ממשי מדריסה". למה? אולי כי אני לא רוכב עם אוזניות. אולי כי אני לא מזגזג על הכביש כאילו אני לבד. אולי כי אני מבין מה מגבלות המכוניות והנהגים סביבי, ולמה הם מצפים ולמה לא, ולא מרשה לעצמי להפתיע אותן או דורש מהם דברים שהם לא יכולים לעשות.
אם תחצה מעבר חציה כשאתה מחזיק את האופניים ביד - לא תקבל דו"ח. אם תרכב על מדרכה נטושה במהירות נמוכה- לא תקבל דו"ח, אלא אם נפלת על שוטר במצב רוח של דווקא - ומניסיון, במצבים כאלו כלום לא יעזור. אבל זה נדיר מאוד.
אז על מה אתה מלין? שלא מוכנים שרוכבי אופניים יסכנו הולכי רגל רק כי לא בא להם לרכב איפה שהם אמורים לרכב, ולהתנהג כמו כלי רכב ולא כאילו הכביש של אבא שלהם?
ובכל מקרה, התנהגות כזו או כזה - אין הבדל בין אופניים חשמליים ללא חשמליים במידת הסכנה ובצורך באכיפה, בניגוד לגישה הכללית(?) כאן. שזו הנקודה העיקרית מבחינתי.
 
למעלה