שידרוג אופני הרים משיכוך מלא לזנב קשיח האם

המחשמל 64

New member
מנהל
שידרוג אופני הרים משיכוך מלא לזנב קשיח האם

ללכת לכיון השידרוג או לאוו זו השאלה שעל הפרק.
ראיתי כתבה על הדגם הנ"ל: merida big 800
כיום ברשותי הדגם הנ"ל של מרידה
אני רוכב מדי פעם לכשיוצא סגנון XC
לא יודע אם תתאמנה לי ולכן שואל.
לא הכי הבנתי האם יש 2 גגשים' בקרנק או לא?
 

faloou

New member
יש לי את ה-800

יש להם גלג"ש 1 מלפנים (1X11).

השאלה היא: למה להחליף (לא לשדרג, להחליף)?
איפה אתה רוכב?
כמה?
מה חסר לך?
 

המחשמל 64

New member
מנהל
כעקרון השאלה שלך במקומה! באמת. לא חסר כלום בתכלס

אני עוד לפעמים תוהה אם המידה L שרכשתי זו המידה הנכונה לי.
אני 1.82 מטר אני לתחושתי בגבול בין ה L וה-M.
אני תוהה בכלל אם מהלך של 130 מקדימה לא יותר מידי ליעוד שלי
אולי ה 100-120 בטווח הזה היו טובות יותר אני שואל את עצמי ?
עם האופנוע שלי אני רוכב סינגלים ובכלל הכל מהכל .עם האופניים- יותר מישורי וכן שבילי הר ועמק ופחות סינגלים. אולי 29 גודל גלגל היה טוב יותר.
כבר יצאתי מבולבל לחלוטין. בכלל אחר מה שכתב שטייף על הרוק שוק האחורי הביא לי קצת ביאוס ללב.
מה דעתך?
 

faloou

New member
קודם כל, אני חושב שכדאי שתפסיק לחפור בביקורות

או לפחות תזכור דבר אחד, הרוכבים בביקורות כל כך רחוקים ברמת הרכיבה שלהם מזו שלך, שרמת הרגישות שלהם למאפיינים טכניים באופניים היא כל כך יותר גדולה, שאני לא יודע אם אפשר ללמוד ממנה הרבה.

דבר שני, אין לי הרבה ניסיון עם אופני שיכוך מלא, אבל מהקצת שיש לי, הרבה יותר קל לרכוב איתם מאשר באופני זנב קשיח (וזה גם כתוב בכתבה שקישרת).

וזה מביא אותי למה שהוא ברור מהניסיון שלך לחפור, במה שנראה לי זוטות (כמו כמה מ"מ הבולם), שמביא אותי לחשוב שאתה לא מרוצה מחווית הרכיבה שלך, כי אין שום בעיה לרכוב כל מסלול XC עם האופניים שיש לך.
אולי יש אופניים שיהיו יותר מתאימים לרכוב רחוק ומהר יותר, ובפחות מאמץ, במסלולים שהם לא סינגלים (בטח לא ה-800... דרך אגב), אבל זה לא שהאופניים שלך לא מסוגלים.

אז שוב, ממה אתה לא מרוצה ברכיבה שלך?

נ.ב. המידה עקרונית בסדר.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
אני בהחלט מבין התשובה ואתה מכוון

ושואל נכון וממוקד. אם אני מנסה למקד ממה אני לא מרוצה אין לי למעט תחושה שאני קצת בזוית חדה גוף כידון קרי אני שפוף קצת. אז אולי זו מידה אולי סטם אבל זה מה שנראה לי בתחושה. סהכ' אופניים מצויינות עשיתי עמם את סינגל הפסלים במצפה רמון כרבע ממנו בכלל התוואי היה מצוין. רכבתי גם באזור הר עצמון לילה היה מצוין כמובן שאין לי מדד אחר להשוות. היום בדרכנו לרכיבת אופנועים דווקא אמר לי חבר שניתן לחבר סטם קצר יוצר שיקרב את הכידון לגוף עד כמה זה ישפיע אם בכלל אין לי כיון מחשבה בהיבט דעה מקצועית. וכמובן אני מודה לך על העזרה והנכונות הכנה בהכוונה!
 

faloou

New member
להפך. אופניים שמתאימים יותר לשבילים לבנים יהיו עוד פחות...

זקופים. התנוחה הנכונה יותר, עקרונית, לרכיבה מהירה ויעילה בשביל לבן, היא יותר רכונה קדימה. זה לא אומר שכך צריך לרכוב, כי כל אחד והנוחות שלו, אבל אופני 'השבילים' שלך הם כבר יחסית מאוד זקופים.
החיסרון היחסי שלהם יכול להיות במשקל ובאובדן כוח בגלל רכות המתלים, אבל זו לא התלונה שלך...
וכן, גלגלי 29" עדיפים לתמהיל של הרכיבה שלך, ושוב, הקושי שהעלת לא קשור לגודל גלגל.

יכול להיות שאתה לא מייצב את עצמך נכון על האוכף, ונשען יותר מדי על הידיים. מנח נכון יותר, שנתמך ע"י שרירי הגב/בטן, 'שמושכים' את הגב לאחור, יעביר את המשקל יותר על הרגליים ויהיה יותר נכון.

וכן, אתה יכול לנסות סטם קצר יותר או כידון עם רייז, אבל לפני כן, ראה סרטונים ביוטיוב על כיוונון אופניים, וכוון את האוכף נכון. אולי הוא בזווית שדוחפת אותך יותר מדי לכידון?
ואולי צריך להזיז אותו טיפה קדימה. מניסיון, זה יכול לעשות הבדל מאוד גדול בנוחות הרכיבה.

עכשיו, ה-800 לא מתאימים לרכיבת שבילים לבנים. בצד החיובי, הצמיגים הרחבים סופגים זעזועים קטנים היטב, יחסית לז"ק (עדיין, כנראה, פחות טוב מהאופניים שלך), אבל הם דורשים הרבה יותר מאמץ בדיווש (יענו, פחות 'מהירים').
מבחינת המאמץ שהם יידרשו ממך ביחס למה שיש לך, הוא יהיה יותר גדול. גם גלג"ש אחד מלפנים פחות מתאים לכיסוי טווח מהירויות של שבילים לבנים (מהיר) עד לסינגלים (טכני) ולי לפחות חסרים הילוכים מהירים במצבים כאלו (אבל אני לא מספיק חזק כדי להקריב הילוכים איטיים, שאני צריך בסינגל).
 

המחשמל 64

New member
מנהל
אני מבין את ההסבר בהחלט. אני זוכר היטב שכאשר ניסיתי את

האופניים הללו במידה 29 הם הרגישו לי פחות טוב לכן לקחתי את ה 27.5.
אני בכושר מצוין מיטבי אפילו הייתי אומר(מתחייב אצלי בריאותית) ובסה"כ אין לי תלונה קונקרטית על המידה של הגלגל.
לגבי הזזת הכיסא זה חדש לי אבזוק זאת בהחלט. אשמח להארה לגבי כידון עם רייז.
מה הכוונה?
לך!!
 

המחשמל 64

New member
מנהל
וואלה כידון שונה בהחלט. האופניים- עולם ומלואו כמו האופנועים

בשטח ,אם לא יותר אפילו....
תודה!!
 

Old School2

New member
לכאורה אין לך סיבה להחליף אבל

זוג אחד זה פשוט לא מספיק במיוחד אם האחד הקיים זה שיכוך מלא. כדאי שיהיה זוג נוסף של זנב קשיח ברמה בינונית שמתאים למגוון משימות ומטרות כגון:
-סיבוב בעיר או בכביש כשרוצים- לכן כדאי שיהיה גם בעל מבנה שלדה שמאפשר חיבור סבל, כיסא ילדים וכו'
-רכיבות שבילים לבנים זורמות- שיכוך מלא מיותר ומכביד.
-ספייר כשהזוג העיקרי מושבת- החל מלחכות להגעה של איזה שהוא חלק ועד ללקום בבוקר מוקדם כדי לרכב ולגלות בעיה קטנה בראשון.
אתה תפסיד הרבה על מה שכבר יש לך בטרייד או במכירה, מה גם שהרבה מסלולים בארץ- גם לא טכניים הרבה יותר נעימים על שיכוך מלא. לדעתי תשאיר ותוסיף זנב קשיח שמתאים להנ"ל, אפילו משומש ברמה יותר גבוה.
בנוגע למידה- בגובה 1.82 רוב הסיכויים שמדיום יהיה לך קטן מידי ואף יותר שפוף בגלל צינור ראש קצר יותר. נסה כמו שאמרו לך סטם\ כידון עם רייז ובהמשך ככל שתרכב יותר יתכן ותרצה לחזור לתנוחה קרבית יותר.
להנ"ל לא מומלץ ללכת על צמיגי פלוס שכאמור יותר ממוקדים לשימושים מסוימים אלה ללכת על 29.
ודבר אחרון- אל תתבאס על מה ששטייף כתב לך על הבולמים של רוקשוקס, יש להם גם הרבה ביקורות מצוינות, יתכן ועבורו הם דרק- ממגוון סיבות אוביקטיביות ולא אוביקטיביות וזה בסדר- עבורך בתור רוכב מתחיל כל עוד הם מכוונים זה בטוח לא חלק משמעותי במשוואה.
נ.ב- אם אתה רוצה לקחת בהשאלה לניסוי סטם של 50מ"מ שפחות ימתח אותך קדימה שלח מסר
 

steiff

New member
בולם אחורי

א. נכון שיש גם מי שמרוצה מהביצועים של הבולמים של רוקשוקס. כל מה שנאמר הוא תמיד דעה על בסיס התנסות סובייקטיבית.
ב. בולם אחורי אפשר להחליף. עדיף במעמד הקניה - זה מאפשר לקבל זיכוי כמעט מלא על הבולם החדש שעל האופניים מול בולם חדש משופר מהקופסא. מרגע שהאופניים יצאו מהחנות הבולם כבר ״משומש״ והשדרוג יהיה יקר יותר.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
תודה Old. אין סיכוי שאקנה עוד זוג פשוט אין לי מקום במחסן

לאופנוע ובנוסף, גם יש לי כבר 3 זוגות אופניים בבית. 2 של הגברת ואחד שלי.
הדיון בהחלט ,נתן לי המון מידע ונקודות ראיה ואני מודה לכם על כך.
לגבי הסטם ,אין לי מושג איזה גודל יש במרידה ,לדעתי הוא מעל 50 ממ'.
אני בטיפול הבא שלהם ,אנסה לשנות את המושב.
לגבי הסטם, אשאל בחנות פה בקריה, אצלי ואם אזדקק אפנה בשמחה.
תודה על ההצעה והרצון כמובן
 

steiff

New member
שידרוג לזנב קשיח

רכיבה על ז׳ק למי שהתרגל לש׳מ תצריך הסתגלות ויותר שימוש בשפת גוף (ניתוק זמני של התחת מהאוכף, העברת משקל קדימה ואחורה). בסופו של דבר החוויה מזרימה לך לגוף יותר אנדרנלין ותהיה פחות נינוחה.
הרגעים בהם תאמר ״אח... פה היה יכול לעזור לי מתלה אחורי משוכך״ הם בקטעי הרכיבה בהם אתה לא מדווש אלא גולש בירידה קצת קופצנית וחוטף את כל הדרעק בתחת.

יש לך שתי אפשרויות בעניין גודל הגלגל:
האחת - גלגל 29. משכך יותר טוב בגלל גודלו זווית הגישה/נטישה הנוחה יותר. מאפשר לך שימוש בצמיג לא עבה מאד שמשפר את ההתנגדות לגלגול ומכאן יאפשר ניצול של הכוח למהירות. אבל גלגל גדול משמעותו בסיס גלגלים גדול שמשמעותו לנהוג ברכב אמריקאי במקום ברכב מיני. רדיוס סיבוב גדול.

השניה - גלגל 27.5. כדי לקבל שיכוך טוב פיתחו את ה-27.5 פלוס. ה״פלוס״ בעצם הוא צמיג עבה יותר ובשרני. אפשר לכאורה להפוך כל אופני 27.5 ל״פלוס״ אם השלדה, מערכת ההינע והמזלג בנויים לקבל צמיגים רחבים של 2.4 ויותר. הרעיון הוא צמיג עבה ובשרני שישכך את השטח. גודל הגלגל מאפשר לתכנן שלדה קצת יותר קומפקטית עם בסיס גלגלים קטן יותר ממנו נגזר רדיוס סיבוב קטן יותר. את רוחב הצמיג פותרים באמצעות מזלג רחב ומתלה אחורי רחב. זה נקרא ״בוסט boost״ דהיינו מזלג רחב ב-10 מ׳מ מהסטנדרט המקובל (110 במקום 100) ונאבה אחורית 148 מ׳מ במקום 142 מ׳מ. כמובן שזה מצריך גלגלים שבנויים על נאבות רחבות בהתאמה.
מה עניין מערכת ההינע? הבעיה עם צמיג רחב שהוא עלול להשתפשף בשרשרת. לכן פיתחו את ה״בוסט״ שמרחיק את הקסטה קצת ימינה וכך מרחיק קצת את השרשרת מהצמיג, ויש גם שימוש נרחב במערכות נטולות מעביר קדמי - שמאפשרות הרחקה נוספת של השרשרת מהצמיג.

מה יותר טוב? הלוואי שהיתה תשובה אחת חד משמעית. תצטרך כנראה לנסות. הדגם הספציפי של מרידה לא קל. אמנם מדובר ברכיבים מצויינים למחיר, אבל בכל זאת מדובר באופניים ששוקלים קרוב ל-14 קילו. טוב לסינגלים. פחות מתאים לרכיבה מהירה בשבילים לבנים. אם עיקר הרכיבה היא שבילים לבנים עם סינגל מזדמן - 29 עם צמיג 2.1 תהיה בחירה מוצלחת יותר לעומת 27.5פלוס עם צמיג רחב. אם עיקר החוויה בשבילך הן הירידות ואתה מוכן להזיע בשבילן בעליות - יכול להיות ש-ש׳מ הוא הפתרון.
 

faloou

New member
דווקא הקטעים בהם אני מדווש, הם אלו שאני רוצה בהם מתלה אחורי

בייחוד במישור שהוא קצת משובש. בירידות אני בין כה וכה עומד ונהנה מהמאמץ. במישור זה סתם כאב בתחת, תרתי משמע.
גם כשעוברים מכשולים, עקיבה של ש"מ זה הרבה פעמים יתרון...
&nbsp
לגבי ה-800, הם שוקלים יותר קרוב ל-13 ק"ג (טיובלס), אבל המשקל הוא החלק השולי. זו האגרסביות של הצמיגים פלוס והעובדה שהם... פלוס (רחבים), ששותה לך את הכוח מהרגליים. בשבילים לבנים (שאני כמעט לא מגיע אליהם) הצמיגים השמנמנים באמת נותנים יותר שיכוך, אבל זה לא שווה את האיטיות שלהם. אם יש לך כוח להתמודד איתם זה אומר שאתה מהר מאוד מגיע להילוך המהיר ביותר.
&nbsp
בעתיד אני אוסיף לאופניים עוד זוג צמיגי 29, לרכיבות מהירות יותר. נראה איך זה יישב עם הגיאומטריה...
&nbsp
מה שחשוב לזכור שזה ששדרוגים הם הרבה פעמים לא שדרוגים. כלומר, אתה לא משפר הכל (או הרב), אתה מחליף סט פשרות אחד בסט פשרות אחר.
&nbsp
ב-800 פשוט הגיעו האופניים שחיכיתי להם. שנים המוכר מנסה לשכנע אותי לשדרג, ושנים אני אומר לו שש"מ לא רוצה (כל זמן שצעיר מספיק להסתדר בלי...) וז"ק אני רוצה רק עם תנוחת ישיבה שהיא פחות XC, לא יותר, ואז נראה.
ואז הגיעו האופניים שחיכיתי להם, רק עם הפטנט של צמיגי פלוס, שבסה"כ יש לו בשבילי יותר יתרונות מחסרונות (זה באמת מוסיף אחיזה וביטחון)
&nbsp
 

steiff

New member
אלה גם בדיוק המקומות בהם צריך מתלה ״חכם״

או מתלה פשוט עם בולם חכם.
 

enigo

New member
בדיוק מה שבאתי לכתוב עד שראיתי את ההודעה שלך

 
למעלה