המלצה על אופני haro r3

elie190

New member
המלצה על אופני haro r3

מישהו התנסה בהם, אני לא מתחיל אבל מוגבל בתקציב

תודה
 

steiff

New member
מפרט לא רע בכלל אבל גם לא קל משקל

בסך הכל אופניים לשימוש-כללי. מזלג בסיסי למדי עם נעילה (לא שממש צריך) ובולם אחורי סביר אבל בלי נעילה (שדווקא יכולה היתה להועיל בעליות) ובלי מצב ״מונע נדנוד״. רק כיוון ״ריבאונד״.

מתלה 4-זרועות הוא ברכה וקללה, אליה וקוץ בה (חפש סופרלטיבים נוספים): מצד אחד זה מתלה יעיל יחסית. מצד שני הרבה זרועות זה גם הרבה חלקים נעים והרבה מקומות להתפתחות של חופש או רעש, וגם מקור לתוספת משקל ופגיעה בקשיחות הצידית. בהינתן הבולם האחורי נטול הנעילה ונטול מנגנון מונע-נדנוד - המתלה הזה עדיף מבחינת יעילות הדיווש על מתלי single-pivot לסוגיהם, אבל תצטרך להטות אוזן, וכאשר המתלה מתחיל לצייץ - לקחת אותו לטיפול אצל מכונופן. לפעמים טיפה של שמן רטוב לכל בושינג/ציר במתלה משתיק את הרעש לזמן מה.

המשמעות היא שיהיה לך כיף בירידות, ותוציא הרבה אנרגיה בעליות.

הגלגלים תוצרת סין. נאבות ממותגות של Joytech וחישוקים של Weinman שהיא חברה בבעלות חלקית של יצרן הצמיגים Kenda. אל תבנה צפיות גבוהות לגבי עמידות ושרידות. אבל לא תוכל לקבל משהו חזק ועמיד יותר באפניים במחיר הזה.

שאר הרכיבים הם אוסף סביר למחיר. שים לב לרעשים שעלולים להתפתח בציר המרכזי. מדובר אמנם במיסבים אטומים אבל הם עובדים קשה. זה רכיב שסביר שתצטרך להחליף תקופתית. פעם או אפילו פעמיים בשנה - תלוי כמה קשה הם יעבדו.
 

steiff

New member
ההבדל העיקרי הוא המזלג

חישוקי הגלגלים קצת יותר קלים. המזלג טוב יותר ובעל קשיחות צידית משופרת.
משאר הבחינות ההבדלים באיבזור זניחים.

האם זה שווה הפרש של אלף שקל במחיר? אם תשווה את הפרשי עלות הרכיבים אז העיסקה סבירה. אתה משלם בערך את הפרש העלות בין המזלגות והחישוקים אם היית קונה אותם בנפרד.

לטעמי החוליה החלשה במפרט היא הבולם האחורי - הוא נשאר אותו בולם ללא נעילה וללא מנגנון מניעת נדנוד. אז את עניין המזלג הבינוני ב-R3 פתרו בדגם המשופר, אבל עניין הבולם נשאר בעינו. אם היה דבר אחד שהייתי מברר בחנות כאופציה לשדרוג במעמד הקניה (כך שתשלם רק את ההפרש חדש מול חדש) זה החלפה של הבולם האחורי לדגם CTD של פוקס (אני חושב שהגרסה האחרונה נקראת DPS אבל זה לא ממש משנה. העיקר שיהיה מצב פתוח, מצב מונע נדנוד ומצב נעול). הבולמים של רוקשוקס הם לא הברקה ממילא, והדגם הזה, שאין לו בכלל שום נעילה או מניעת נדנוד, הוא פחות או יותר התחתית של החבית. כפי שציינתי קודם לכן - מתלה 4 הזרועות אמנם יעיל יחסית, אבל הכל יחסי... כל מתלה יהיה יעיל יותר כשהוא משולב עם בולם משוכלל.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
לגבי הבולמים של רוקשוק האם הכוונה

לאחוריים או גם לבולמים שלהם מקדימה ? האם ההבדל עד כדי כך משמעותי/או תהומי באיכויות ובעמידות לאומת הפוקס כדוגמא?
 

steiff

New member
המזלגות השתפרו קצת. האחוריים נשארו זיפת

יש מי שמוכן להישבע במזלגות של רוקשוקס ויש מי שלא סובל אותם (אני ביניהם). לא אוהב את הקשיחות הצידי. לא אוהב את הכיוונים. לא אוהב את ההתנהגות.

אבל הבולמים האחוריים שלהם ממש זיפת.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
שטייף מעניין מה שאתה אומר באמת זו פעם

ראשונה שאני שומע דעה שלילית על המותג. לפני שרכשתי את המרידה הנוכחיות הייתי בפוקוס ראיתי ליייקן של ktm ראיתי נורקו שאגב הם מצויינות תחקרתי ותחקרתי. נכון הבולמים של פוקס כנראה בדגמים שמעל לזוג שאצלי ומקביליהם טובים יותר אך מה הכוונה בהתנהגות הצידית להסברך? ומה הכוונה זיפת לאחורי קרי במה זה בא ליידי ביטוי בתקלות ?בהתנהגות? זה קצת מזכיר את עולם הדוגלגלי הממונע ששם ויכוחי בולמים הם נושא ידוע כי יש כך מספר דגמים בולטים וכל אחד כמשתמש מביא את האגנד'ה שלו לדיון. מה שאני מנסה להבין אם באמת הם ON THE FACE או שיש מי שלא מסכים עמך וחושב אחרת בקצה הסקלה השניה?
 

steiff

New member
קשיחות צידית של מזלג

זו מידת העקיבה של הגלגל הקדמי לכיוון אליו מורה הכידון. רק דגמי העילית של ר/ש מציגים קשיחות צידית ראויה בעוד פוקס, גם הדגם הכי פשוט, מציג קשיחות צידית מצויינת.

באשר לבולם האחורי - מדובר במנגנון מניעת הנדנוד שבמרבית הדגמים בכלל לא קיים. בדגמים שקיים - כיוון מסובך. הפעם האחרונה שניסיתי את הבולמים של ר/ש היתה לפני שנתיים - באופניים ששכרתי ב-Moab יוטה ליומיים רכיבה. עם המזלג איכשהו הסתדרתי אבל הבולם היה זוועה. כשהחזרתי אותם לחנות ודיברתי עם המכונאי הוא אישר את טענותי. המזלגות השתפרו. הבולמים האחוריים ״על הפנים״.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
עוד שאלה שטייף. האם הבולם הנ"ל

http://www.rosen-meents.co.il/?CategoryID=1383&ArticleID=6961 באופניים שלי הם בולמי אויר שמן או רק אויר?
 

steiff

New member
שמן הוא נוזל בלתי דחיס

כך שאין דבר כזה ״בולם שמן״.

בכל בולם אוויר יש נוזלי סיכה שונים אבל מה שמבצע את פעולת השיכוך והריבאונד זה גז דחיס (אויר בתא הראשי, בתא הריבאונד לפעמים זה חנקן).
 

oren_hershco

New member
לא נכון

האוויר הוא זה שמבצע את פעולת הקפיץ, כלומר, אגירת האנרגיה והחזרתה. במקום אוויר אפשר להשתמש בקפיץ מתכת, כאשר לכל אחת מהשיטות יתרונות וחסרונות. אוויר לא משמש לשיכוך.

השיכוך מבוצע, כמעט תמיד, ע"י מעבר שמן. הוא עובד לשני הכיוונים, גם כאשר הבולם חוטף מכה (compression) וגם כאשר הוא חוזר למצבו הפתוח (rebound)

תפקיד החנקן הדחוס - איפה שיש כזה - הוא לאפשר לחלל השמן לגדול, כאשר שמן עובר מצד אחד של השסתומים לצד שני.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
אם כך אורן להסברך האם בבולם הנ"ל בדגם האופניים שלי יש שמן

או אין? אני רואה פרסומי מכירה של אופניים שיש בהם דגמי רוק שוק ומצויין: בולמי אויר שמן. האם גם בדגם שלי זה כך או רק אויר?
 

oren_hershco

New member
קפיץ אוויר, שיכוך שמן

יש שם משכך שמן עם אפשרות נעילה.

כמעט בכל המזלגות בעולם יש משכך שמן, בגלל זה לא כותבים את זה.
 

המחשמל 64

New member
מנהל


 

enigo

New member
לא לגמרי נכון

תפקיד החנקן הדחוס הוא להפחית את תופעת ההקצפה של השמן, שבעבודה קשה של הבולם עלולה לגרום לו לאבד יעילות בצורה חדה.
 
למעלה