מקווה שעוד ערים יאמצו את זה -

faloou

New member
זה בכלל יהיה טוב אם יבינו שחקיקה לא שווה כלום

אם אין אכיפה.

אבל אכיפה אפשר לבצע כשהחקיקה רלוונטית למציאות. שנים של חקיקה לא רלוונטית (לך תוכיח אם הצעיר על האופניים שרוכב על המדרכה הוא בן 16 כבר או לא), חוסר אכיפה (מה הבעיה לשים שוטר בביצפר שיחרים אופניים לא חוקיים ו/או של רוכבים צעירים מדי?), התקבעות הרגלים (מי מוליך אופניים ביד במעבר חצייה?) ותשתיות לא מתאימות לרוח להחוק (לך תמנע מהולכי רגל להיות בנתיב אופניים באבן גבירול, זה לא מעשי...) והולך להיות בלאגן, שאין דברים כאלה.

והנהגים, שפתאום יוצפו ברוכבי אופניים על הכביש...

אבל, נו.... צריך להתחיל לעשות סדר מתישהו.
 

loeytan

New member
האמת ששבילי אופניים כחלק ממדרכה קיימים כנראה רק אצלינו

בלונדון שגם שם הרבה תנועה יש די הרבה רוכבים וכולם על הכביש
 

faloou

New member
כבר כתבתי פעם, בפאריז יש הכל

שבילי אופניים על המדרכה, כביש, עם כיוון התנועה, נגד, ואפילו חלק מנת"צ נפרד.
&nbsp
הבסיס העיקרי הוא כבוד לזכותו של כל אחד לנוע בביטחון. אוטובוס נזהר על רוכבים, רוכבים נזהרים על הולכי רגל וכו'.
&nbsp
ועדיין, שבילי האופניים באבן גבירול, עם השילוב של תחנות אוטובוס, הוא אידיוטי לחלוטין.
יותר אידיוטי זה רק השביל אופניים שעובר בצמוד לכניסה למסעדות בטיילת...
 

steiff

New member
בלונדון במרבית הכבישים יש מסלולי אופניים יעודיים

כולל אפילו, בכבישים הראשים, רמזורים נפרדים לרוכבים.
 

Sanchez

Member
גם בסן פרנסיסקו זה ככה.
ופה יש טיפה יותר שבילים...
 

The Pinky P

New member
אחיזת עיניים מטורפת וישראליות מחורבנת של גניבת כסף

הבינו שיש תחום חדש שאפשר לקחת לו את הכסף על ידי דוחו''ות.
מסלול ברוחב מטר שנקטע כל 20 מטר וצמוד למדרכות עם ילדים וכלבים
זו יציאה מידי חובה.
רוכבי אופניים הם טרף קל בשביל לגנוב כסף מדוחו''ות.
עד שלא יהיו פה נתיבי אופניים כחלק מהכביש - אין מה לדבר.

הלוואי ונחזור לכאוס של פני כמה שנים.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
מעדיף שיגנבו כסף ושהבטיחות תחזור להולכי רגל ובמיוחד

לזקנים ולילדים שפחות ערים לסכנות מידיות, כמו רכיבה משוגעת בקרבתם.
&nbsp
תראי למשל, את הקנסות על איסוף גללים של כלבים, שזה בהחלט תרם לניקיון המדרכות.
 

The Pinky P

New member
מה הקשר בין הדברים?

הולכי רגל מקומם במדרכה.
מקומם של רכבים הוא בכביש.
אופניים זה רכב.
רוכב אופניים לא צריך לרכוב בצמוד לעגלות תינוק וכלבים עם רצועות.

אבל אף אחד פה לא מבין את הקומבינה כנראה...
כי אם באמת היו דואגים למשתמשי המדרכה ולרוכבי האופניים - היו עושים נתיבי אופניים בכביש כמו שצריך, ולא איזה קטע עלוב ברוחב מטר שהולכי רגל שמים פס והולכים בו כאילו מדובר במדרכה לכל דבר ועניין..
אבל זה עולה כסף! וזה לא מכניס כסף...
ובארץ האינטרס הוא הפוך - איך אפשר להכניס כסף מבלי להוציא על תשתית.
וכך, מגיעים למצב שבו רוכב האופניים נמצא חסר אונים.
מצד אחד - לא יכול (ולא צריך) לרכוב על המדרכה, מצד שני - אם ירכוב על הכביש כנראה וימות עקב תרבות הנהיגה בישראל.
אז מה הרשויות יעשו בנדון? יסללו נתיבי אופניים? לא ולא! הם פשוט יקנסו רוכבים חסרי אונים.

יוצאים מן הכלל - רוכבי האופנועים החשמליים.
אותם צריך להכניס לכלא.
 

enigo

New member
למה את רוכבי האופניים החשמליים צריך להכניס לכלא, ואת המפדלים

לא?
השימוש בסוללה הפך לפשע כשלא הסתכלתי? או שלדעתך אם נכנס בי, כהולך רגל, רוכב מפדל אז אני לא נופל?
אפשר לרכב על הכביש - עשו את זה ועושים את זה בכל העולם. כל זמן שמתנהגים בצורה הגיונית, אז גם הסיכון סביר - כמובן שיותר בטוח לנסוע במשאית, אבל זה עדיין רחוק מאוד מלהיות הימור על החיים. אם רוכבים כאילו הכביש זה חדר כושר, ושמירה על קדנס קודמת להכל, אז כן - זה מסוכן. אבל אולי זה לא רעיון כל כך גרוע שמטומטמים ינופו ממאגר הגנים האנושי....
 

steiff

New member
את פורעי החוק צריך להכניס לכלא

ואיך שלא נביט על זה - קיים מתאם סטטיסטי די מדוייק בין רוכבי דו-גלגלים חשמליים לבין פריעת חוק.
לא כולם. יש יוצאים מן הכלל שמעידים על הכלל.
 

enigo

New member
בוא נדייק - כל מי שרוכב על המדרכה הוא פורע חוק.

וכמי שמסתובב לא מעט בת"א - המפדלים לא ממש עדיפים על החשמליים בכל הנוגע לשמירה על החוק - חצית מעברי חציה ברכיבה (לא חוקי, עד כמה שאני זוכר), מעבר רמזורים באדום (לא חוקי, בוודאות), רכיבה על המדרכה (כנ"ל) וכן הלאה וכן הלאה.
תגיד שלא התכוונת לחוק היבש אלא לרכיבה מסוכנת - אין בעיה, תכניס לכלא כל מי שרוכב בצורה מסוכנת, בלי הבדל דת, גזע ומקור אנרגיה. ובלי תירוצים על "בכביש מסוכן לרכב" - כי אם זה תקף למפדלים, זה תקף גם למחושמלים.
 

LRa

New member
בוא נדייק - יש מדרכות בתל-אביב שיש עליהן סימון של אופניים

והן מדרכות רגילות לכל דבר - לא מסלול אופניים, והן אפילו לא רחבות כמו שיש ברחובות ראשיים ובשדרות..
 

enigo

New member
אם יש עליהן סימון אופניים - זה שביל אופניים. זה יכול להיות

שביל משולב להולכי רגל ואופניים - אבל מבחינת החוק זה עדיין שביל אופניים.
לכן הטענה שלי עדיין נכונה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
כי זה יותר מהיר

חוץ מזה, כשאתה מפדל, אתה יותר בפוקוס מאשר אחד שלא מפדל.
לרוב, גם הוא מרשה לעצמו להרכיב בצורה יותר מסוכנת, לדבר בסלולרי ועוד.
 

enigo

New member
ושוב חזרנו לאותה נקודה - רוכב X מתנהג בצורה Y, מה זה משנה אם

הוא מפדל או מחושמל? אם ההתנהגות שלו לא חוקית ומסוכנת - היחס לשניהם צריך להיות זהה.
אם מה שאתה אומר נכון - יהיו בסוף היום (או החודש) יותר רוכבים מחושמלים שיקבלו קנסות.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
בזה אני מסכים איתך

גם רוכב אופניים רגיל צריך לרכב על הכביש או בדרך ייחודית לאופניים ובטח לא על המדרכה.
 

enigo

New member
בדיוק. צריך לשפוט התנהגות מסוכנת - לא צורת הנעה.

 

דיברגנט חדש

Well-known member
זה לא מדויק, כי אופניים חשמליות יותר דומות לקטנוע מאשר

לאופניים ולקטנוע נדרש ממך תיאוריה + מבחן מעשי.
 

enigo

New member
למה?

המכלולים הרבה הרבה יותר דומים לשל אופניים - ברוב המקרים אלו אופניים מוסבות.
המהירות הרבה יותר קרובה לשל אופניים רגלים מאשר לקטנוע.
המשקל דומה יותר לשל אופניים רגילים מאשר לקטנוע.
במילים אחרות - על מה אתה מבסס את הטענה שלך?
אגב, זה דיון אחר לגמרי האם כל מי שנע במרחב הציבורי צריך לעשות תאוריה או לא. הרי גם הולך רגל צריך לדעת כללי התנהגות בסיסיים בתנועה (למשל איך חוצים כביש), שלא לדבר על קלנועיות ושות'.
 
למעלה