לא מצליח למצוא חלפים לאופניים

yehavi11

New member
לא מצליח למצוא חלפים לאופניים

שלום,

משהו מוזר קורה לי בזמן האחרון: אני לא מצליח למצוא חלפים לאופניים...

כמה דוגמאות:
- אופניים שנקנו ב-2,012 וב-2,015 הלך קליפר הברקס (XT). שימנו שינו את צורת המחבר על קצה הצינור (למחבר Banjo) ולא מצאתי אפילו ב-EBAY קליפר עם צורת החיבור הישנה.
- באופניים שניקנו לפני שנה וחצי נשברה ידית החלפת ההילוכים (10 הילוכים, DEORE, מתחבר לידית הבלם). בחלק מהחנויות אמרו שלא מחזיקים כמעט חלפים ל-9 ו-10 הילוכים, אף אחד מהם לא מצא את החלק אצל היבואן, ובסוף נאלצתי לקחת ידית SLX ולקדוח\לחתוך חלק מהמחבר.
- קשה מאוד להשיג צמיגי Tubeless אמיתיים לגלגלי 26.

מה אני עושה לא נכון? הייתכן שכולם זורקים את האופניים לאחר שנתיים ולכן לא צריכים חלפים???

תודה, __יהבי:
 

oren_hershco

New member
אל תגזים

נכון שסטנדרטים משתנים, אבל חלקים בהחלט ניתן למצוא.

ידית Deore 9 הילוכים, אפילו לא 10, קניתי לא מזמן ב- Ebay.

עוד אתר מוצלח לחלקי שימנו: [URL='http://www.sjscycles.co.uk']www.sjscycles.co.uk[/URL]

ועוד טיפ: יש לשימנו יבואן עם צוות טכני חזק בישראל, תשאל אותם ישירות. לא מאמין שהם לא יוכלו לפתור לך בעיה באופניים מ- 2012.
 

steiff

New member
החנויות מחזיקות מלאי חלפים קטן מאד

בשל העובדה שכמעט כולם רוכשים היום חלקים באינטרנט - החנויות צימצמו את המלאי למינימום ההכרחי ולפריטים בסיסיים מאד.

מעצורים (קליפרים) אםשר לרכוש באינטרנט. במקום לחפש קליפר עם מחבר מסויים - חפש מתאם בין שתי שיטות החיבור שיאפשר לך לחבר קליפר עדכני לשיטת חיבור ארכאית.

ידיות הילוכים/מעצורים אינטגרליות הן צרה צרורה... במקום לעשות ניתוח שדה לידית SLX אולי היה עדיף להחליף את הידית האינטגרלית השבורה בשתי ידיות נפרדות - אחת למעצור שניה להילוכים?

צמיגי טיובלס 26 - קשה להשיג איפה? בחנויות בארץ או ברכישה מקוונת? זה בדיוק אותו סיפור של חלפים: החנויות מחזיקות מלאי צמיגים מינימלי ומבחר מצומצם מאד. אבל ברכישה מקוונת יש מבחר גדול, והמחירים, אפילו כולל הובלה, אטרקטיביים.
 

yehavi11

New member
הבנתי... תודה.

אכן באנטרנט יותר קל למצוא חלקים, אבל כאשר אני תקוע עם צמיג שהתפוצץ או מעביר שבור, אין לי את הזמן לחכות שיגיע מחו"ל.

וחוץ מזה, אני אוהב לראות בעיניים מה שאני קונה ועל הדרך לעזור לחנות ישראלית...

תודה! __יהבי:
 

steiff

New member
מבין אותך

צמיג ספר יש לי בבית תמיד. בפעם שהתפוצץ לי צמיג בדרך התקשרתי לחנות הקרובה והם שלחו לי צמיג ובקבוק גיפה עם לקוח שיצא בכיוון. זו היתה הזדמנות להתנסות עם צמיג שלא רכבתי עליו קודם. אם לא היה להם טיובלס הייתי שולף את הפנימית מהתיק.

מעביר - שימוש במעביר סטנדרטי ולא בדגם משולב (נדיר) מגדיל את הסיכוי למצוא חלף זמין בחנות. יש תאימות מלאה בין מערכות דאור, SLX, XT, XTR (עבור מספר הילוכים זהה) כך שאפשר להשתמש בכל ידית/מעביר בסדרה.
ככה התקנתי מעביר אחורי XT באופניים במקום ה-Deoreְ שנשבר. לא היה בחנות דגם פשוט יותר.

לקנות בחנות מקומית? אני נותן להם את האופניים לטיפול פעמיים בשנה. מקבל אופניים נקיים, מכוונים, כבלים שעובדים חלק. מעצורים מגיבים טוב. בולמים מטופלים. מיסבים מגורזים. משאיר אצלם לא מעט כסף בתמורה.
 

fieten

New member
חלפים קונים באינטרנט לא בחנויות בארץ

אני קונה הכל ב SJS cycles כולל רפידות ל V brakes וצמיגי כביש לאופני הרים של שוולבה וכו.
בארץ אופניים זה יותר עניין שיווקי לרוכבי סופ"ש שמחליפים אופניים כל שנתיים. המטרה היא כל שנה לשנות סטנדרד כדי להוציא כסף מהצרכן על שדרוגים. לא תמצא למשל בארץ אופני תיור מכרומולי עם מע הילוכים 8X3 או 9X3. לכן, קניות רק בחו"ל...
 

nightjar

New member
אפשר לטפול אשמות רבות על היבואן הישראלי-

אבל דווקא את זה שאי אפשר למצוא אופני תיור מכרומולי 8X3?!
 

Old School2

New member
אני חושב שאני מבין אותו, אתן לך דוגמא

נכנסתי לחנות רשת שמיבאת אופניים וביקשתי לקנות גלגל 26 עם ציר QR שמתאים לבלמי V, הודיעו לי בחגיגיות שהם לא מחזיקים כאלה כי זה סטנדרט שכבר חלף מן העולם. אם זאת לא בדיחה פרובינציאלית אני לא יודע מה כן, עדיין רוב האופניים שמתגלגלות בארץ מחוץ לבן שמן הן בעלות הסטנדרט הנ"ל.
מה הלאה- יפסיקו למכור ציר מרובע? צמיגים? סטנדרטים בצירי גלגלים מתחלפים חדשות לבקרים... הצפייה היא שנשדרג לעדכני ביותר, כי זה חווית רכיבה אחרת וכי זה מקל על הלוגיסטיקה, ושכל הישנים ילכו למזבלה.
 

nightjar

New member
זו אולי דוגמא, אבל לבעייה שונה לחלוטין-

חוסר תמיכה סבירה במוצר שהם מכרו עד לא מזמן בעצמם.
 

oren_hershco

New member
החנות היא עסק שנועד להרוויח

זה שרוב האופניים עדיין עם גלגלי 26" ובלמי חישוק לא מחזק את הטענה שלך, כי רוב האופניים האלה הם גרוטאות ישנות, ולכן אף אחד לא ירכוש עבורם גלגל חדש.

אין לחנות הצדקה כלכלית לבנות/ לקנות גלגלים כאלה, כשאולי פעם בשלוש שנים ייכנס לקוח שירצה לרכוש אחד.

ואיזה גלגל הוא ירצה? אולי הוא רוצה כסוף, ולחנות דווקא יש שחור? אז עכשיו היא צריכה להחזיק במלאי גם כסוף, גם שחור, גם קדמי, גם אחורי. זה תופס מקום, זה עולה לבעל החנות כסף, ופעם בשנתיים ייכנס לקוח אחד שרוצה כזה, ולא יקנה כי 450 שקל יקר לו.

אולי סביר להחזיק כמה חישוקים כאלה - הם תופסים פחות מקום ועלות - וכשמגיע לקוח להציע לו בניית גלגל שלם. זה כמובן סיפור יקר יותר מגלגל פשוט מוכן, אבל מי שנורא חשוב לו להחזיק בחיים אופניים ישנים, ייאלץ לשלם. ככה זה תמיד עם סטנדרטים ישנים, מתישהו הרכיבים הופכים לנדירים ויקרים.
 

Old School2

New member
דובר כאן על חנות רשת של יבואן

אתה באמת חושב שכל מי שנגנב או נהרס לו גלגל באופנים כנ"ל זורק אותם לזבל?

את מבוקשי מצאתי בשלוש חנויות קטנות ופרטיות בשפע ולא ביוקר, שאלתי באחת מהן מהיכן מגיעים הגלגלים הוא אמר לי שהוא מייבא אותם בעצמו כל כמה חודשים יחד עם חלקים נוספים.
אז כנראה שאין הצדקה כלכלית רק אם אתה מיבא ומוכר אופניים באלפי שקלים וגם אין לך בעיה לנפנף לקוחות שרק לא מזמן רכשו ממך את הנ"ל.
 

oren_hershco

New member
התשובה לשאלה הראשונה - כן, הם יזרקו לפח

רוב מי שהלך לו גלגל באופני 26" עם בלמי חישוק, לא יקנה חדש. אפשרויות:

א. יזרוק לפח
ב. סתם ישאיר את האופניים זרוקים במחסן
ג. יקנה חדשים עם גלגלי 29" ובלמי דיסק

זאת המציאות, גם אם אתה חושב ופועל אחרת. ככה הרוב נוהג. מיעוט קטן ביותר אכן יתעקש לתקן, ויש כמה חנויות שפונות לנישה הזו. אבל שיהיה ברור - זאת נישה. עוד כמה שנים הנישה תצטמצם עוד יותר, כי יפסיקו בכלל לייצר חלקים כאלה (חישוקים למשל, או צמיגי 26" באיכות גבוהה)

אני לא אומר שאין בעיות, כן? אם מישהו צריך ידית הילוכים 10 לאופניים מ- 12', ואין בכלל, הטענה שלו אולי מוצדקת (אולי, כי זה כבר חמש שנים אחורה)
 

steiff

New member
ידית 10 הילוכים לאופניים בני חמש

מזכיר שוב שמדובר במערכת מאד יחודית - משולבת הילוכים ומעצור באותה יחידה. באמת משהו נדיר.
 

enigo

New member
תמיד שעשעה אותי ה"הבנה" שרוכבי אופניים מגלים כלפי אמינות

הכלי שהם רוכשים בסכומים מכובדים ואיכות השירות שהם (לא) מקבלים...
מדבריך עולה שזה סביר ומתקבל על הדעת שלא יהיו חלקי חילוף לאופניים חמש שנים. חמש! האם במכונית היית מוכן לקבל תשובה כזו? ומה לגבי מזגן (שעולה פחות מאופניים)?
לא מזמן מצאתי בלי בעיה חלקי חילוף למכונת כביסה בת 11...
אנשים מקבלים בהבנה אופניים שהבלמים בהם נוזלים אחרי כמה רכיבות, שרשראות שצריך להחליף כל כמה חודשים, מיסבי גלגל שמתים פעם בשנה... מתי החלפת פעם אחרונה מיסב גלגל באוטו? למה שם הם שורדים בלי בעיה מאה אלף קילומטרים ויותר? כנ"ל בקטנועים (שעולים פחות מלא מעט זוגות אופניים).
משעשע - כי האופניים שהיו לי כנער עשו הרבה אלפי קילומטרים על השרשרת המקורית ומיסבי הגלגל המקוריים. חוץ מרפידות בלם לא נאלצתי להחליף בהן כלום. אז זה אפשרי - אלא שכנראה חברות האופניים הבינו שקהל הרוכבים מוכן שימכרו לו מוצרים לא אמינים ולא עמידים, ולכן מנצלות את הענין עד הסוף כדי לגרום לרוכבים "לזרוק לפח" אופניים בני ארבע-חמש שנים.
 

steiff

New member
לא נראה לי שיש בעיה להשיג חלקי חילוף

רק שזמן האספקה עלול להתארך.
מי שמצפה להיכנס לחנות אופניים, אפילו ״מקצועית״, ולמצוא שם פריט חלופי לכל חלק אפשרי של כל דגם אופניים של כל יצרן מחמש השנים האחרונות חי באספמיה.
מאידך - היום הרבה יותר קל ופשוט למצוא את החלק. אמאזון, אי-ביי, עליבאבא ושפע חנויות מקוונות.
 

enigo

New member
לא דיברו כאן על נדנדה למתלה האחורי, שהיא ייחודית

אלא על חלקי הילוכים ובלמים שהם גנריים.
 

steiff

New member
לא גנריים מספיק

מעביר slx של 10ְהילוכים שמנתונים שונים יעבוד היטב בכל מערכת 10 של שימנו.
ידית ממערכת משולבת של מעצור והילוכים זה עניין די נדיר כי מערכות כאלה הותקנו בדגמים מועטים ולא יובאו ארצה כמעט (או בכלל) כרכיבי ״אפטרמרקט״. לכן הקושי להשיג ידית חלופית.
 

oren_hershco

New member
לגבי נושא האמינות:

בעניין השירות: לא מתווכח, יש צדק בדבריך.

בעניין המוטיבציה של החברות למכור: בטח שהן רוצות למכור, רק שלדעתי מנוע המכירה שלהם הוא חידוש סטנדרטים, ולא אמינות.

בעניין האמינות: אופני הרים מודרניים הם אכן כלי עדין ולא אמין, גם על זה אין ויכוח. כמעט בכל אופניים של מתחיל אתה נתקל בבלמים שבקושי עובדים, גלגלים עקומים והילוכים קופצים.

למה אופניים הם ככה ומכונית לא? חלק מהעניין נעוץ במשקל.

הסתכלתי על נתונים של VW חיפושית משנת 50': משקל עצמי 750 ק"ג, הספק מנוע 30 כ"ס. עם משפחה בפנים, נגיד 1000 ק"ג, וה- 30 כ"ס האלה הסיעו אותם לחופשה.

היום היא נחשבת מכונית איטית וחלושה, אבל עוקפים את זה. הפורד פוקוס סטיישן שלי אמנם שוקלת כמעט פי 2, אבל למנוע יש 150 כ"ס.

באופניים מצבך נאחס: משקל האופניים + הרוכב הוא 100~ ק"ג (עשירית מהמשפחה ממקודם), אבל ההספק שהוא מפיק לאורך זמן הוא בערך רבע כ"ס (פחות מאחוז אחד מהחיפושית העתיקה). וזה רוכב חזק. סתם רוכבי סופשבוע מפיקים אפילו פחות.

וזהו, אין לך הרבה מה לעשות עם זה. תשפר את הכושר, בטח, אבל עדיין תישאר באותו אזור.

הדרך היחידה שלך לאפשר לאופניים לזוז קדימה במהירות סבירה, היא ע"י הורדת משקל, והפחתת הפסדי חיכוך. רוב הכסף שאתה מוציא על אופניים יקרים, הולך על זה - הפחתת המשקל.

אחת מנקודות התורפה העיקריות: מערכת ההילוכים. אין, נכון להיום, פטנט קל יותר, וזול יותר, ממערכת ה- Derailluer, על כל חסרונותיה. ויש גבול לכמה אפשר להאשים בזה את היצרנים המרושעים, כי יש אלטרנטיבות: Rohloff , Shimano Apfine, Sturmey-Archer, ואפילו תיבת ההילוכים של Pinion. כולם עולים הרבה יותר מכל הרכיבים שהם מחליפים במערכת Derailleur, שוקלים הרבה יותר, בחלק מהמקרים מפסידים יותר כח, ונותנים טווח הילוכים קטן יותר. הם "מנצחים" רק בנקודה אחת: אמינות.

גם בבלמים הסיפור דומה. אפשר היה לייצר דיסקים עבים פי 3, והם לא היו מתעקמים בחיים.

במקרה של הגלגליפ, הבעיה נובעת יותר מסטנדרטיזציה, ופחות משיקולי משקל. עד לא מזמן, כל הגלגלים הקדמיים היו חייבים להיכנס במזלג של 100 ממ, וכל האחוריים במזלג של 135 ממ (רוחב השלדה). דווקא כאן הסטנדרטים החדשים מביאים שיפור באמינות (Boost, למשל)

אין בעיה לייצר אופניים אמינים מאוד, שישקלו 25 ק"ג לפני ששמת עליהם בקבוק מים אחד. אבל זה נוסע חרא.
 

enigo

New member
פעם גם אני חשבתי שזו הסיבה. עד ששמתי לב שאופנועי מוטוקרוס

ששוקלים פחות ממאה ק"ג כולל המנוע, עמידים הרבה הרבה יותר מאופניים. יותר מזה - אופניים ישנים עמידים הרבה הרבה יותר מאופניים חדשים.
יש לי טרק בנות עשרים ומשהו שעדיין נוסעות, למיטב ידיעתי, על מיסבי הגלגל המקוריים. ואם לא המקוריים - לפחות בני עשר וכמה אלפי ק"מ (התקופה שהם אצלי). גם הבלמים שם לא דורשים שום טיפול מלבד החלפת רפידות פעם ב...
ולעומת זאת באופניים מודרניים בלמים דולפים (לא קשור למשקל), בולמים דולפים (אטמי שמן ואבק לא שוקלים כמעט כלום) וכן הלאה וכן הלאה.
 
למעלה